וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעופו על עצמכם: חוויית התעופה של דביר מצנחי רחיפה

בשיתוף דביר מצנחי רחיפה

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 13:12

בתקופת הקורונה הטיסות לחו"ל נפסקו כמעט לחלוטין, ורבים חשו שהשמיים מבחינתם נסגרו. לעומת זאת, אלו שגילו לאחרונה את תחום הטרקטורונים המעופפים, הרגישו שעבורם השמיים רק עכשיו נפתחו באמת

דביר מצנחי רחיפה. יח"צ,
דביר מצנחי רחיפה/יח"צ

כמה מכם מודעים לסצנה ההולכת וגוברת של טרקטורונים מעופפים בישראל? כיום יותר ויותר אנשים מגלים את ההנאה שבכלי הזה, ומרגישים שעולם חדש נפתח להם, תרתי משמע. הממ"ג (מצנח ממונע גלגלי), הידוע יותר כטרקטורון מעופף, הינו כלי טיס דו-מושבי עם מנוע אולטרה-לייט, שבמקום כנפיים, משתמש במצנח.

הקסם של הכלי טמון בפשטות שלו: מדובר בכלי קל מאד לתפעול, ולא מסורבל מבחינת הבירוקרטיה הכרוכה בהנאה ממנו. להבדיל למשל ממטוסים קלים הכפופים לרגולציה כבדה ולהכשרה ארוכה, על הטרקטורון המעופף ניתן להמריא לאחר הכשרה יחסית קצרה. לפי רשות התעופה הפדרלית בארה"ב (ה-FAA), הממ"ג הוא למעשה כלי הטיס הבטוח בעולם. משום כך, הכלי הזה קוסם בשנים האחרונות לאנשים רבים: כיוון שהוא פשוט לתפעול, העלויות שלו נמוכות יחסית, והחוויה שהוא מעניק היא מיוחדת ועוצמתית.

מועדון חברים פתוח

דביר מצנחי רחיפה הינה החברה המובילה בישראל כיום בתחום של הטרקטורונים המעופפים. המנחת שלהם שבלב השרון, מהווה אבן שואבת לחובבי הממ"ג מכל איזור המרכז. המדריכים שעובדים בדביר מצנחי רחיפה, בעלי ניסיון רב של עשרות שנים עם ממ"ג ומצנחי רחיפה, אולם המקום משמש גם מפגש לחבר'ה שחולקים אהבה לכלי המיוחד הזה. רבים בוחרים לאחסן את הטרקטורון המעופף שלהם במקום, נפגשים לטיולים משותפים, ואף יוצאים לפעילויות התנדבותיות שונות, כחלק מן החיבור של המועדון לקהילה.

יוסי לוי, המנהל של דביר מצנחי רחיפה, ומדריך מורשה להסמכה על ממ"ג מטעם רשות התעופה האזרחית, סבור שהקורונה היא אחד הגורמים שהביא להתעניינות גוברת בממ"ג. "הקורונה כלאה את הישראלים בארץ", אומר יוסי. "אנשים שהיו אוהבים לטייל בהם התחילו לחפש דברים אחרים לעשות. הטרקטרונים המעופפים הפכו לאחד מן התחביבים שנרשמה עלייה בפעילות שלהם. כמו שיש היום לא מעט חבר'ה שהלכו ועשו רישיון ליאכטה למשל, וקנו יאכטה בשותפות, כך הרבה אנשים החליטו להיכנס לתחום של הטרקטורון המעופף. זה הרבה יותר זול מיאכטה, וגם את הכלי הזה לפעמים חברים קונים בשותפות. אין פרופיל של 'הטייס הממוצע', יש מגוון גדול של חובבים לדבר, וטווח הגילאים הוא פחות או יותר מגיל 17 ועד גיל 70".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דביר מצנחי רחיפה. יח"צ,
דביר מצנחי רחיפה/יח"צ

"הכלי הזה מאפשר לראות את הארץ מזווית מאד מאד מיוחדת", אומר יוסי." עם מזג האוויר בישראל שהוא אידיאלי לממ"ג, טסתי מעל כל נקודה בישראל, וראיתי את הנופים הכי יפים שיש בגובה שמאפשר ממש ליהנות מן המראות שיש למדינה להציע. טסתי למשל מעל הבולענים בים המלח: הממ"ג הוא פחות או יותר הכלי היחיד שמאפשר באמת לראות אותם ולחוות אותם בצורה הזאת, ומדובר במראות מדהימים".

יוסי: "גם ללא קשר לקורונה, בשנים האחרונות ישנה התעניינות גוברת בלימוד טיסה בממ"ג, היות וההכשרה בו מאד קוסמת להרבה אנשים; לאחר בערך 16 שעות לימוד במצטבר, אתם יכולים לקבל אישור הסמכה לטוס בעצמכם בממ"ג, אשר מוכר על ידי רשות התעופה האזרחית. הקורס נעשה בהדרכה פרטנית עם מדריך אחד-על-אחד, ואילו התיאוריה נעשית בקבוצות קטנות".

טיסות חוויה בליווי מדריך

"בנוסף להסמכות על ממ"ג", אומר יוסי, אנחנו גם מציעים טיסות חוויה בטרקטורון המעופף בליווי מדריך. זו חוויה ייחודית ומדהימה שמתאימה: כפינוק אישי, לבר מצוות , מסיבות גיוס, מסיבות שחרור, ימי הולדת, ימי כיף לוועדי עובדים ואפילו הצעות נישואים: לא פעם לוקחים את 'המיועדת' לטיול, ואז מהאוויר היא רואה הצעת נישואים מיוחדת ומרגשת שהכינו מראש, שהכל מעוצב יפה עם שלט גדול של "התינשאי לי" וכדומה. אם מישהי בזוגיות ארוכה מוזמנת אלינו לטיסה, אני אומר שלא פעם יש לה למה לצפות".

"הנופים שרואים ממש מדהימים", מספר יוסי. "המיקום הייחודי של המנחת שלנו (בסמוך לחוות רונית) מאפשרת טיסה לאורך הים, ואז רואים את הנופים המדהימים של לב השרון, במסלול מעגלי וחוויתי. אגב, יש כאלה שרוצים להתנסות בהטסה, ואז יוצאים בטרקטורון עם הגאים כפולים, כך שהלקוח יכול בעצמו להטיס את הטרקטורון, והמדריך נמצא איתו כדי לתקן במידת הצורך.

מצנחי הרחיפה

כמו כן, בתקופת הקיץ (בין מאי ועד לסוף ספטמבר), ישנה אטרקציה נוספת של טיסת חוויה בליווי מדריך במצנחי הרחיפה ללא מנוע. ממריאים מצוק באיזור נתניה עם מדריך שמחובר איתנו למצנח, דואים באוויר, לאורך החופים היפים של האיזור. בימים שיש תנאים טובים, אפשר אפילו לתפוס גובה וליהנות עוד יותר. ככה רואים נופים נהדרים וחווים חוויה נהדרת".

דביר מצנחי רחיפה. יח"צ,
דביר מצנחי רחיפה/יח"צ

דביר מצנחי רחיפה נמצאים באזור לב השרון. ניתן לקבל מידע נוסף מאתר הבית של המועדון, מדף הפייסבוק, או להתקשר לטלפון 054-655-4477.

בשיתוף דביר מצנחי רחיפה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully