וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייעוץ שינה - לא מה שחשבתם. עם יעל ליבה להב

בשיתוף יעל ליבה להב

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 16:44

מחקרים רבים מצביעים על כך שהשנים הראשונות בחיי התינוק הן המשמעותית ביותר עבורו על מנת להוביל להתפתחות תקינה. הכירו את יעל ליבה להב, יועצת שינה מוסמכת המתמחה בשיטה ייחודית המבוססת בעיקרה על שיטת 'לילה טוב'

יעל ליבה להב, יועצת שינה/אולפן הנבחרים

הכירו את יעל ליבה להב, בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ משפחתי ומעניקה ליווי התפתחותי וייעוץ משפחתי להורות ושינה בעיקר ''און-ליין'' להורים בישראל ובכל רחבי העולם.

שאלנו את יעל, עד כמה משפיע חוסר שינה על חיי היום יום שלנו ההורים:

"ההשפעה ניכרת, כבני אדם, כהורים שעובדים, כבני זוג, כאשר לא ישנים בלילה זה משפיע על אספקטים רבים בחיים האישיים ובחיי המשפחה שלנו, ללא ספק. כמובן שגם הקטנטנים חיוניים, סקרנים ושמחים הרבה יותר כשישנים טוב בלילה, דבר התורם להתפתחותם התקינה"

אבל חלק מההורות זה לוותר על שעות השינה הכל כך בסיסיות האלו, לא?

"זה נכון חלקית, בגיל חמישה חודשים המערכת ההורמונלית של התינוק וספציפית הורמון המלטונין (הורמון תומך שינה) מגיע לכדי בשלות כך שהחל מהגיל הזה ניתן ללמד את התינוק הרגלי שינה בריאים ועצמאיים. ומי שמרוויח מכך כמובן הוא התינוק עצמו וגם ההורים"

מהו ה'אני מאמין' שלך?

"הדגש הכי חשוב בתהליך שלי הוא - חווית שינה חיובית, גם עבור ההורה וגם עבור התינוק. קודם כל, שהתינוק יראה במיטה ובשינה כדבר חיובי ומקום בטוח. הרבה הורים נמנעים מלפנות לייעוץ שינה כי הם בטעות מקשרים תהליך יעוץ שינה עם התעלמות מהבכי של התינוק ולא מכירים שיטות או יועצות שעובדות בדרכים אחרות. אישית, אני לא מאמינה בלהשאיר ילד בוכה במיטה, אף פעם. ההיפך, אני מאמינה בתהליך הדרגתי ורגיש שדוגל במענה תמידי ומיידי לבכי של התינוק, כך הוא לומד להרדם ממקום של ביטחון, הוא לומד שההורה תמיד יהיה שם כשיצטרך, וזו למידה חשובה מאוד בעייני לתחילת החיים, גם מעבר לשינה"

איך עובד התהליך בפועל?

"התהליך נע בין שני צירים. האחד זה ציר השינה ועצמאות בשינה, בעיקר על ידי ניתוק גורמי תלות כאלו ואחרים והציר השני הוא העצמאות של ההורים, כך שיוכלו לשמר את ההרגלים שהשגנו גם מול אתגרים שיצוצו בחיים של אחרי התהליך. בדרך ליעד ההורים גם יזכו בהעשרת ארגז הכלים ההורי שלהם גם מעבר לתחום השינה".

לסיכום ניתן לומר כי - לילדים שלנו מגיע את הטוב ביותר. באמצעות הייעוץ המקצועי של יעל ליבה להב, תוכלו לקבל את כל הכלים שיסייעו לכם להקנות לילדיכם הרגלי שינה בריאים ועצמאיים, בדרך רגישה, הדרגתית ומכילה.

מוזמנים לפנות באמצעים השונים:

פייסבוק

אינסטגרם

וואטסאפ

בשיתוף יעל ליבה להב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully