וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטרו שף - סיפורו המרתק של רב ושף גורמה

בשיתוף מאסטרו שף

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 15:07

למרות מגבלות הכשרות הצליח השף מאיר בראל לתמרן וללמוד במוסדות הקולינריים הגדולים בעולם. כך שבין לימודי סמיכה לרבנות, והפקות קולינאריות כשרות ברחבי העולם, צמחה לנו מתחת לרדאר אחת ההבטחות הגדולות בעולם הקולינארי הכשר

מי שכובש בסערה את עולם השפים הפרטיים בישראל בימים אלו הוא מאיר בראל שלמד את רזי הקולינריה המשובחת ביותר ב"קורדון בלו", אחד מבתי הספר לשפים הנחשבים ביותר בעולם. אך בשונה משפים אחרים שקיבלו דיפלומה בסיום לימודיהם, בראל מחזיק גם בתעודת סמיכה לרבנות מטעם הרבנות הראשית לישראל.

נשמע לכם מוזר, השילוב של רב עם אוכל גורמה? בכתבה הבאה תגלו כי הדבר אפשרי בהחלט.

(קרדיט: אור חן - צילום וידאו לאירועים ותדמית)

מאסטרו שף. אור חן. עיצוב ארט ליין,
מאסטרו שף/אור חן. עיצוב ארט ליין

השף בראל - נעים להכיר

כברת הדרך שהשף בראל עבר עד שהגיע למעמד בו הוא נמצא כיום, ארוכה ומרתקת. בן 32, ובכובעו הראשון מכהן כרב הקהילה של מושב ביצרון, אך בכובעו השני, כובע השף, בראל נחשב לאחד הכישרונות העולים בתחום האוכל בישראל.

עיקר ההתמחות שלו באה לידי ביטוי בשיטות בישול מתקדמות ומודרניות, בבישול מולקולארי ובמטבח פיוז'ן, כאשר הוא יודע לנווט בין האוכל הקלאסי הצרפתי, לבין האוכל המודרני המתקדם.

על השילוב של שני העולמות, עולם הדת ועולם המטבח, הוא מספר: "מאז ומתמיד נמשכתי אל עולם המחבתות והסירים, כך שבגיל צעיר כבר עבדתי במספר מטבחים בארץ, בין היתר באולם היוקרתי שרתון סיטי טאוור. על מנת להתקדם בתחום, יצאתי ללימודים בשלוחת בית הספר "קורדון בלו", שבעיר ליון -צרפת, שם קיבלתי דיפלומה של שף ופטיסרי, ותוך כדי תנועה, התמקצעתי גם כסו שף בבית מלון באלפים בצרפת, התקופה ההיא בה עבדתי מול שפים בסטנדרטים הגבוהים ביותר היתה מרתקת וחשובה מאוד עבורי.

"אבל, החיים הם לא תמיד מסלול ברור וישיר, ובגיל 19 נכנסתי ללמוד בישיבת הסדר, כזו שמשלבת לימוד תורה עם השירות הצבאי. אהבתי למקצוע גרמה לי להמשיך תוך כדי הלימודים בישיבה לעשות אירועים שונים של אוכל. עד שיום אחד הרב שלי הודיע לי באופן ברור שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, ועליי לבחור באיזה עולם אני רוצה לעסוק.

"נפרדתי מעולם הקולינריה, סיימתי את לימודי הישיבה, שירתתי בשירות האזרחי- בטחוני 3 שנים, התחתנתי ונולדו לי ילדים, והכיתי שורשים בעולם הרבנות, לרגע אחד לא חשבתי שיבוא יום ואחזור לעסוק בתחום".

מאסטרו שף. אור חן. עיצוב ארט ליין,
מאסטרו שף/אור חן. עיצוב ארט ליין

מאסטרו שף - תחילת הדרך

כמו בסיפורי האגדות, גם בכל הנוגע לחזרה של השף בראל אל עולם המטבח, הכל החל במקרה ממש. חבר טוב שידע על המומחיות הקולינארית שלו ביקש ממנו כי יתלווה אליו לטיול בחו"ל ביחד עם אנשי החברה שלו, כך שיהיה מי שידאג להם לאוכל טעים וכמובן כשר. הטובה ההיא הפכה להיות הממשק הראשוני של חזרתו למטבח.

טיול אחד הוביל לטיול שני, כאשר עוד ועוד בעלי חברות ומלונאים שונים ביקשו לקבל את שירותיו של הרב שמכין אוכל גורמה כשר. "בכל נסיעה למדינה שונה, ניצלתי את ההזדמנות והייתי נשאר לפרק זמן נוסף על מנת ללמוד לעומק את המטבחים המקומיים, אם זה ביוון, צרפת, איטליה, נורווגיה, אוזבקיסטן ועוד מקומות נוספים בעולם", הסביר השף בראל.

מאסטרו שף. אור חן. עיצוב ארט ליין,
מאסטרו שף/אור חן. עיצוב ארט ליין

בישול מולקולארי כשר למהדרין

הידע העצום שצבר בתחום האוכל, דחף את השף בראל לפצוח בקריירה חדשה, ובימים אלו הוא משלב בין פעילותו כרב, לבין עסק לכל דבר, "מאסטרו שף".

בראל משלב את אלמנט הכשרות ביחד עם הטעמים החזקים של המטבחים השונים, מדובר בקולינריה בוגרת, עשירה בטעמים, כאשר בעיקר פיתח השף את הנישה של הבישול המולקולארי וטעמי פיוז'ן ממגוון מטבחים מרחבי העולם, והכל בכשרות מהודרת.

מאסטרו שף. אור חן. עיצוב ארט ליין,
מאסטרו שף/אור חן. עיצוב ארט ליין

מאסטרו שף - תפריט עשיר ומגוון

התפריטים השונים שהשף בראל מציע כיום לקהל הלקוחות שלו כולל את כל המטבחים השונים בשרי, חלבי, דגים וצמחוני. כמו כן בזכות לימודי הפטיסיירי והקונדיטוריה השף משלב בכל תפריט מאפים, קינוחים ושוקולד בעבודת יד ברמה מאד גבוהה.

הוא מעביר סדנאות של בישול ואפייה לערבי חברה וימי גיבוש, וכן אירועי יוקרה בקנה מידה גדול, אך עיקר הפעילות באה לידי ביטוי כשף פרטי, כאשר מגיע אל בתיהם של רבים ברחבי הארץ, מי שמבקשים להתענג עם ארוחות גורמה מיוחדות.

הלקוחות השונים יכולים לבחור מתוך למעלה מ 20 תפריטים וארוחות קונספט שונות שהשף מציע, כאשר התפריטים משתנים ומתעדכנים מחדש כל כמה חודשים. נישה ייחודית התפתחה סביב השף בראל, כאשר מתוך ראייתו הרחבה של עולם קולינריה ועולם הכשרות מספק הרב- שף שירותי ייעוץ קולינארי ייחודיים בארץ ובעולם.

מאסטרו שף. אור חן. עיצוב ארט ליין,
מאסטרו שף/אור חן. עיצוב ארט ליין

השף בראל - מנפץ את הסטיגמה על אוכל כשר

ישנה תפיסה כי כאשר יש צורך לשמור על כשרות ברמה הכי גבוהה, אי אפשר לעשות זאת בלי פגיעה בטעמים. על היכולת שלו לשלב בין אוכל גורמה עם ענייני הכשרות, מספר בראל: "בנקודה הזו, שאני צריך לשלב בין חומרי הגלם השונים, תוך כדי שמירה על כשרות, אני זורח ומביא לידי ביטוי את הידע והיכולות שלי כרב. אני יודע בדיוק מה להביא וכיצד לשחזר טעמים בדיוק מושלם, בלי פגיעה בענייני כשרות.

"לדוגמא, אם יש מנה קלאסית שמשלבת בתוכה חזיר, אני יודע כיצד לעשות את ההתאמות הנכונות ולהכניס לתוכה טלה ולשמור על הטעמים. או בכל הנוגע לבישול המלוקלרי, אני מכין כתחליף קוויאר טבעוני של דגים, בלסמי או כמהין. יש היום כל כך הרבה אפשרויות לשחק בהן, תוך כדי שמירה על המנה המקורית, כך שמדובר בכיף ובאתגר שמוציאים ממני את המיטב כל פעם מחדש".

הסיפורים מאחורי המנות

מאחורי כל מנה בתפריט מסתתר לו סיפור מחייו המרתקים של השף בראל.

למשל, ארוחת הדגל - ארוחת מישלן הכוללת 21 מנות מאד מיוחדות ומוגשת עם סיפורו האישי המיוחד, על השילוב של עולם הדת עם האוכל הנחשב ואיך כל מנה נולדה מהשילוב הזה. התפריט הקרניבורי משלב בתוכו סיפורי מסע עולמי מיוחדים אותם הוא מעביר תוך כדי בישול מול האורחים הצילחות וההגשה. השילוב הזה בין אוכל מרהיב ביופיו, עשיר במרקמים וטעמים, אשר מתובל עם סיפורים יוצאי דופן, הופכים את חווית השף הפרטי לייחודית בנוף המקומי.

מאסטרו שף - גם אני רוצה לטעום

שירותי השף של מאיר בראל יכולים להגיע אל המטבח שלכם. לכל אירוע, קטן או גדול, השף בראל מלווה בצוות של סו שף ומלצרים, כך שמובטחת לכם חוויה אותנטית יוצאת מגדר הרגיל.

אם גם אתם חפצים בפינוק אמיתי בו תטעמו מהעושר של המטבחים הכי אקסלוסיבים ומיוחדים בעולם, תוך כדי שמירה על כשרות מלאה, צרו קשר עכשיו, בטלפון:

050-5833690 או 052-4379537.

אתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף מאסטרו שף
  • עוד באותו נושא:
  • שף
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully