וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים על מרבד דשא ירוק ומרהיב בגינה שלכם? הכירו את "אנשי האדמה"

בשיתוף אנשי האדמה גינון ופיתוח

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 14:31

היתרונות הרבים שבהחזקת גינה ירוקה ונעימה בחצר הבית שלכם ידועים לכולם, ובשנים האחרונות הדשא הסינטטי הפך פופולרי מאד בקרב גינות הקהל הישראלי

דשא סינתטי אנשי האדמה. יח"צ,
דשא סינתטי "אנשי האדמה"/יח"צ

ישבנו לשיחה מעניינת עם אביעד אוחנה, מנהל סניף מרכז של חברת "אנשי האדמה גינון ופיתוח", המתמחה בעיצוב נוף ודשא סינטטי, והוא שיתף אותנו בטיפים חשובים על איך בוחרים דשא סינטטי, איך מתקינים אותו וכל מה שבאמצע. הכירו את המדריך שיראה לכם איך להיות השכן הזה, שהדשא שלו בהחלט ירוק יותר.

אנשי האדמה. יח"צ,
דשא סינתטי "אנשי האדמה"/יח"צ

לפני הכל - מדוע דשא סינטטי הפך למוצר מבוקש כל כך?

דשא סינטטי הוא מוצר שדורש הרבה פחות תחזוקה מאשר דשא רגיל, וכאן נעוצה כנראה המשיכה הרבה אליו. אין צורך לכסח אותו, לדשן אותו או לדאוג לתחזוקה כלשהי. בנוסף, עלות המים הגבוהה בישראל דוחפת אנשים רבים לחפש חלופות זולות יותר, על כך בדיוק עונה הדשא הסינטטי, לצד מראה ירוק לאורך כל השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנשי האדמה. יח"צ,
דשא סינתטי "אנשי האדמה"/יח"צ

איך בוחרים את סוג הדשא הסינטטי המתאים?

אביעד מסביר כי בעת הבחירה בדשא סינטטי, ראשית כל יש להבין את הסוגים השונים שקיימים וההבדלים בין הדגמים הרבים. לכל דשא סינטטי יש פרמטרים שונים אשר מעניקים לו את איכותו ומאפשרים ללקוח להתאים את הסוג לפי הצרכים שלו. "אנשי האדמה גינון ופיתוח" מדגישים כי לכל דשא סינטטי מאפיינים ייחודיים שנועדו למטרות שונות:

• גובה הדשא - נמדד מבסיסו ועד קצהו. ככל שהדשא גבוה יותר, כך הוא מרגיש רך ונעים יותר. גובה הדשא הפופולרי בישראל נע סביב 42 מילימטרים

• צפיפות התפרים - ככל שהתפרים צפופים יותר, כך הדשא איכותי יותר ויהיה עמיד לטווח ארוך

• משקל הדשא - דשא איכותי ישקול מעל 2.5 קילו למטר רבוע

• מידת DTEX - מציינת את איכות הסיבים והעובי שלהם. ככל שהיא גבוהה יותר, הרי זה משובח

• צבע הסיבים - דשא סינטטי מגיע בגוונים של ירוק עד צהוב (דשא יבש) על מנת לתת מראה טבעי יותר. יש לשאול את המוכר מכמה גוונים עשוי הדשא כדי לעמוד על טיבו ואיכותו והיכולת שלו להראות טבעי

• קיומן של תשתיות ניקוז - כאשר במרבד יש תשתיות ניקוז העשויות מתעלות, וחורים המאפשרים ניקוז טוב יותר, כך הוא איכותי יותר

• אישורים והגנות - יש לוודא כי לדשא יש הגנת UV, כי הוא קיבל אישור ממכון התקנים וכי המוכר מציע אחריות מקיפה על המוצר

"בסופו של דבר, קנייה של דשא סינטטי היא חד פעמית", מסביר אביעד, "הקפידו לדייק את הצרכים שלכם ולהתאים את הדשא לפיהם. חשוב להשוות ולבדוק את הדגמים המוצעים בשוק ולהשקיע בטוב ביותר - הזול לאורך זמן, עולה ביוקר".

דשא סינתטי אנשי האדמה. יח"צ,
דשא סינתטי אנשי האדמה/יח"צ

ולאחר הבחירה - איך מתקינים את הדשא?

בשלב הראשון רצוי לרסס את השטח ולחכות 10 ימים כדי למנוע בעתיד עשביה שתצוץ. בשלב השני מנקים את השטח מכל העשבייה, אבנים וכדומה. ישנם מקרים בהם צריך להוציא אדמה ולהנמיך גובה כדי להגיע לגובה הדשא הרצוי. לאחר מכן במקרים מסוימים, צריך לתחום את אזור המדשאה. התיחום יכול להתבצע בעזרת אבני תיחום, אדני רכבת, תוחם דשא ייעודי ועוד. השלב הבא, לאחר שהשטח נקי, תחום ומסודר, הוא

לפזר את המצע. מצע יכול להיות מיוצר מכמה חומרים, כאשר הפופולרי מבניהם הוא השומשום. את המצע צריך לפזר בשכבה של שבעה סנטימטרים לפחות. לאחר הפיזור הגיע זמן היישור והפילוס. בשלב זה צריך להשקיע מירב מאמץ וסבלנות, כדי להגיע לתוצאה מושלמת; חשוב לייצר שיפוע של אחוז אחד כלפי חוץ הגינה, עבור ניקוז טוב יותר. ההידוק מתבצע בעזרת כלי מהדק יעודי, לאחר הרטבת המשטח. לאחר שהמשטח ישר ונקי, הגיע זמן פריסת הפלריג. הפלריג הוא כיסוי נושם הנועד למנוע הצצת עשבים. את הפלריג נקבע בעזרת מסמרים מגולוונים.

דשא סינתטי אנשי האדמה. יח"צ,
דשא סינתטי אנשי האדמה/יח"צ

השלב האחרון הוא שלב פרישת הדשא. בשלב זה חשוב להקפיד כי כל הסיבים יפנו לאותו כיוון, במידה שיש כמה מרבדים, ולחבר את המרבדים בעזרת פס pvc ודבק יעודי. צריך מאוד להיזהר שהדבק לא ילכלך את הדשא. את השוליים נחתוך בעזרת סכין יפנית רצוי משוננת, וכל 15 סנטימטרים יתבצע קיבוע בעזרת מסמרים מגולוונים. לבסוף, מברישים את המשטח עם מכונה ייעודית או מטאטא כביש.


"התקנה מקצועית היא קריטית ליצירת מראה טבעי ויפה של הדשא", מנמק אביעד. אם יש ספק, אין ספק - השקיעו בהתקנה מקצועית ותיהנו מדשא סינטטי איכותי ומרשים לאורך זמן, ההשקעה הכספית תחזור אליכם תוך זמן קצר".

אנשי האדמה. יח"צ,
דשא סינתטי "אנשי האדמה"/יח"צ

אז האם הכל מושלם בעולם הדשא הסינטטי?

"ישנם חסרונות מסוימים" מסביר אביעד. "הדשא הסינטטי נוטה להתחמם בקיץ הישראלי הלוהט ומחיר ההתקנה שלו גבוה, לכן יש קהל שמתנגד לדשא סינטטי ויעדיף דשא רגיל. עם זאת, יש קהל גדול שמבין את היתרונות והחסרונות ובוחר בדשא סינטטי ואנו שמחים לתת להם שירות".


לאתר אנשי האדמה

בשיתוף אנשי האדמה גינון ופיתוח
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully