וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות וחיוכים

בשיתוף ד"ר טלי אברהם

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 16:14

המרפאה הווטרינרית ד"ר טלי אברהם, היא בית חם בתל אביב לחיות הבית ולבעליהן. על המקום שבו החברים על ארבע הם בני משפחה, וגם טיפים לבחירת כלב ועצות לטיפול

ד"ר טלי אברהם. יח"צ,
ד"ר טלי אברהם/יח"צ

ד"ר טלי אברהם, מגדלת ילדה בת שבע, שלושה חתולים ושלושה כלבים. מילדות ידעה שתעסוק בתחום בע"ח. הכל התחיל בכלל כי שלחו אותה ללמוד מוזיקה. "כשהייתי בת שש, ההורים שלי קנו לי גיטרה, והמורה לנגינה, שהיה סטודנט בפקולטה לחקלאות, הראה לי שם בניין שבו לומדים על חיות, באותו רגע החלטתי ששם אני רוצה ללמוד".

יש כאלה שחלומות הילדות שלהם נגוזים עם הזמן, אבל לא ד"ר אברהם, שבילתה את שנות ילדותה ונעוריה בטיפול בחיות פצועות ומשוטטות. "תמיד אספתי כלבים מהרחוב וטיפלתי בהם. היו לנו בבית ציפורים ואוגרים שאספתי ואמא שלי עזרה לי לטפל בהם ולמצוא להם בתים. היו אפילו מספר הזדמנויות שסילקו אותי מבית ספר כי בדרך מצאתי כלב נטוש והבאתי אותו לכתה", היא מחייכת.

"אחרי הצבא הלכתי ללמוד מדעי בע"ח, רציתי להיות זואולוגית אבל זה התגלגל לווטרינריה. האמת, שעדיין אני רוצה להיות גם זואולוגית, אפילו הבת שלי נדבקה ברעיון שיום אחד נצא לאיזו חוות הצלה של פילים, היא אפילו התחילה לאסוף כסף לשם כך".

ד"ר טלי אברהם. יח"צ,
ד"ר טלי אברהם/יח"צ

המרפאה הווטרינרית ברחוב דיזינגוף

כבר 14 שנה שהיא וטרינרית. המרפאה המקיפה לטיפול בחיות בית שבבעלותה, ברחוב דיזנגוף בתל אביב. "אנחנו מספקים את כל השירותים לחיות בית, למעט אשפוזים בבית חולים לחיות, אבל החל מאבחון, דרך שרותי הדמיה, אולטרסאונד, רנטגן, בדיקות דם שנעשות אצלנו ונשלחות למעבדה. טיפולים מיוחדים, התערבות כירורגית שאפשר לבצע אצלנו, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מומחים כמו דרמטולוג, קרדיולוג, אורתופד וכו'. אם הפננו לבי"ח, ממשיכים לעקוב אחרי החיה ולהיות בקשר עם המטפלים בבית החולים".

יחד עם ד"ר אברהם עובדים במרפאה עוד וטרינרים ואסיסטנטים "יש איתי עוד שלושה וטרינרים, ד"ר בועז שני המשמש גם כווטרינר בספארי, ד"ר חן יעקב וד"ר דנה אסף. הם ממש מופלאים, הגונים, ישרים, עם לב ענק, בחיים לא עבדתי עם צוות כזה ושתי אסיסטנטיות נהדרות, אופל מרקוס ועינב שלום. מי שעובד אתנו, אוהב בעלי חיים, באמת ומכל הלב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מענה 24/7

כלל הבסיס של מרפי, גורס שתמיד מקרה חירום לילדים או לחיות המחמד יקרה בשעות בהן אין רופא זמין. לכן, במרפאת ד"ר אברהם יש מענה תמיד. "אנחנו פתוחים שבעה ימים בשבוע. בנוסף, אני תמיד זמינה בכל השעות בהן המרפאה סגורה. השיחות מהמרפאה עוברות ישירות אליי. מאוד חשוב לי לתת מענה תמיד, כדי שבעל חיים לא ימצא במצוקה. בדרך כלל, אלו הבעלים שיותר במצוקה והשיחה מסתיימת בלהרגיע את ה'הורים'. אבל זה חשוב לא פחות, בע"ח מרגיש שהבעלים שלו חרד וזה לא מוסיף".

בית חם לכולם

"אנשים בסביבה פה יודעים שנעשה מה שאפשר להציל, השאירו לי בכניסה למרפאה כל מיני חיות פצועות שמצאו. המון יונים וציפורים מכל הסוגים, קיפודים, צב, חלק לקחתי אלי לשיקום, דררה שהתעקם לו המקור, עורבים שהגיעו כגוזלים ואחרי טיפול שוחררו חזרה, ואפילו במשך שלושה חודשים אושפז אצלי פנק, כשהחלים הוחזר לשמורה".

אמצו כלבים וחתולים מעמותה

מילים לא יכולות להסביר את התרומה של בעל חיים לבית. לגדל ילדים בבית עם חיית מחמד זו מתנה לחיים, וכל מי שגדל וגידל ילדים לצד בעלי חיים, יעיד על כך. ד"ר אברהם, מבהירה שזה אפשרי גם בעיר.

ד"ר אברהם מדגישה, שרצוי לאמץ ולא לקנות. "האופציה הכי טובה ובטוחה היא לאמץ כלב מעמותה. כלב שמגיע מעמותה, עבר בדיקות, מתקבל עם סל אימוץ, נבדק ואתם יודעים מה קיבלתם, וזה בלי להזכיר את הערך המוסף של הצלת בעל חיים והמסר החינוכי שזה מעביר לילדים. גם מי שרוצה כלב גזעי, כדאי לדעת שיש גם כלבים גזעיים שמחפשים בית חם.

"אני ממליצה ללכת לימי אימוץ לעמותות כל המשפחה יחד, וזו אהבה ממבט ראשון, זה הכי מסתדר. המשפחה בוחרת יחד, כולם מעורבים ואז מההתחלה לכולם יש אחריות. במיוחד לילדים.

"כשמאמצים כלב מצילים אותו, אבל גם את המשפחה. ילדים במצוקה, במיוחד אחרי קורונה, שחוו ריחוק חברתי, ימים שלמים נמצאים לבד, כלב הוא החבר הכי טוב. זה גם מאלץ אותנו לצאת, לנשום אוויר. אומנם יש קשיים אבל זה שווה את הכל".

ד"ר חן יעקב וענבל שלום. יח"צ,
ד"ר חן יעקב וענבל שלום/יח"צ

האם עדיף לאמץ גור או כלב בוגר?

"יש יתרונות לכל גיל, אבל אם אפשר, אני בעד לאמץ כלב מבוגר (כלומר בערוב ימיו). זה מנחיל המון ערכים לילדים, נותן משמעות נוספת לאימוץ. מדהים בעיניי, יש כאן אפשרות ללמד כל כך הרבה חמלה, יחס למבוגרים ועוד. צריך לזכור שתוחלת החיים שלו קצרה, להסביר ולהכין את הילדים מראש, ולהבין שזה כרוך בקשיים רבים יותר מכלב רגיל, אבל מי שלוקח ממכלאה כלב מבוגר ונותן לו בערוב ימיו חיים מכובדים וסוף אוהב, זה חסד לכל הצדדים".

ממה חשוב להיזהר כשרוצים לאמץ כלב?

"המסר שהכי חשוב לי להעביר, שימנעו מרכישת כלבים שעברו הרבעה. חשוב לדעת שיש הרבעות לא חוקיות, זה לא נעשה תחת פיקוח והמטרה של המרביעים היא בצע כסף. יש שעוסקים בהרבעת כלבים ולא יודעים לתפעל כראוי, לא דואגים לממליטה, והכלבות נמצאות במצב תמידי של תשישות. היחס לגורים מחפיר, רואים בהם רק רווח כספי.

הבעיה עם ההרבעות והיחס בתנאים כאלה שהרבה פעמים הגורים נפגעים, הם נמכרים חולים או שעלולות להתעורר מחלות קשות בהמשך עקב הטיפול הלקוי בגור בינקותו. בדיוק עכשיו היתה אצלי לקוחה עם כלבה שנקנתה מהרבעה והגיעה חולה, לצערי, לא הצלחנו להצילה והיא נפטרה"

ד"ר טלי אברהם. יח"צ,
ד"ר טלי אברהם/יח"צ

ואם מתעקשים לקנות כלב ולא לאמץ?

"אם רוצים לקנות כלב גזעי עדיף לפנות לארגון הגזע. יש עמותה לכל גזע ואפשר לברר מי מורשה ומאיפה לקנות. אפשר גם להתייעץ עם וטרינר קודם, לברר על כלבים למכירה. ושוב, שווה לבדוק גם בעמותות על גזעיים".

טיפים לבעלי כלבים

"השרב מתקרב, שימו לב למכות חום בקיץ, תדאגו לשפע של מים טריים לבעל החיים, אל תצאו עם כלבים בשעות החמות ולא להריץ אותם על אספלט לוהט שלא יקבלו כוויות".

"שימו לב לרעלים בסביבתכם. שהכלב לא יאכל ברחוב, יש אנשים שבכוונה מרעילים כלבים וחתולים. שימו לב לצמחים רעילים ומסוכנים בסביבה שלכם למשל דקל ננסי או זחל של טוואי התהלוכה, אם אנשים יהיו מודעים יותר הם יחסכו לעצמם דאגות ומהכלב שלהם אי נעימות".

"אני ממליצה לקרוא, ללמוד ולהתעניין על סוג הכלב שלכם, מה הבעיות האופייניות".

"הימנעו מחגורת חנק".

"לפקוח עיניים, להיות רגישים למצוקה או להתנהגות חריגה. בכל בעיה ליצור קשר עם הווטרינר שלכם ולא להתבייש לשאול שאלות".

"ובכלל, "אם רואים בע"ח במצוקה, להיות ערים. לא צריך לשנות את העולם מספיק שכל אחד ישים לב לחיות שסביבו".

ד"ר טלי אברהם, דיזינגוף 252, 03-5460036 לאתר>>, לפייסבוק>>

בשיתוף ד"ר טלי אברהם
  • עוד באותו נושא:
  • וטרינריה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully