וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצל טאטו: הדור הבא

בשיתוף הרצל קעקועים

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 15:59

דן אלון, אומן קעקועים והבעלים של הרצל קעקועים בחיפה, מקעקע ומסיר קעקועים כבר שנים. ביתו גם כבר נכנסה לתחום ומתמחה בציור ראליסטי. על טרנדים, מגמות וטיפים שכדאי לדעת רגע לפני שתתמסרו למחט

יש הרבה עסקים שבהם הילדים ממשיכים את הוריהם, מושפעים מהם ומצטרפים לעסק המשפחתי, בדרך כלל, סטודיו לקעקועים הוא דוגמה פחות שכיחה לכך. דן אלון עוסק בפירסינג כבר 21 שנה. לפני 12 שנים הוא פתח את הסטודיו לקעקועים ברחוב הרצל 8 בחיפה.

למה קודם פירסינג ורק אחר כך קעקועים?

"תמיד הייתי יצירתי וטוב בקעקועים, אבל עד שלא הייתה לי מכונה שמסירה קעקועים, נמנעתי. פירסינג אפשר להוריד. ברגע שאפשר היה גם להסיר קעקועים, הרגשתי שלם לעשות את זה. היום אני מקעקע ויש לי גם מכשיר לייזר להסרת קעקועים למי שמעוניין".

איזה קעקועים אופנתיים לאחרונה?

"בעיקר צעירים רוצים לעשות וי על קעקוע. אז הם עושים משהו שחצי מדינה עשתה או משפט שיש לכולם. רק כי זה טרנד. אנשים צריכים לזכור שקעקוע זה משהו שליווה אותך בחיים. זה לא משהו שהוא אופנה חולפת. אני חושב שקעקוע זה משהו שאתה חייב להיות מחובר אליו ושהוא מדבר אלייך. יש המון טרנדים וסגנונות ואנחנו בסטודיו עושים הכל. מאורי טאטו, פייל ליין, אולד סקול, תלת ממד, קעקועים צבעוניים וכו' בסגנון הראליסטי, הבת שלי עושה בסטודיו, היא חזקה בתחום. כעקרון, אעשה את מה שהלקוח רוצה. אבל אני תמיד מברר קודם שהוא שלם עם הבחירה שלו".

הרצל טאטו 1. יח"צ,
הרצל טאטו/יח"צ

הבת שלך עובדת איתך?

"היא בי"ב עכשיו ומקעקעת כבר מגיל 16. היא מציירת סופר ראליסטי, וזו הנישה שלה בסטודיו. אנשים מגיעים עם תמונה של הסבתא או הכלב והיא עושה את זה בול כמו בתמונה. תמיד היא הייתה מאוד מוכשרת ולמדה ציור כבר מגיל 4. מצטיינת מגמה בבית ספר לאומנות. כשהיא גילתה עניין בקעקועים, פשוט החלפנו לה את המכחול במחט. אני טס כל שנה לחו"ל כדי ללמוד ולהתמקצע בסדנאות ואצל מאסטרים, בשנים האחרונות היא טסה איתי להשתלמויות. היא כבר עמוק בתחום וצברה הרבה ניסיון".

באים אלייך עם רעיון, לקוחות לא מפחדים שזה לא יצא כמו שדמיינו?

"אני מעצב גרפי, לכן כשמישהו בא עם רעיון אני יכול להוציא תמונות מהאינטרנט, מפינטרס, לשלב, לשנות ולתת ללקוח הדמיה מושלמת. הוא יודע בדיוק איך זה יראה. אני לא רק ביצועיסט, אני אומן, אני יכול לעשות שינויים על ההדמיה או שילוב. הרבה פעמים אני מראה לו משהו שפותח לו את הראש ויוצא הרבה יותר מדליק ממה שהוא דמיין מלכתחילה. לפעמים כשרוצים לעשות קאבר, קעקוע כיסוי על קעקוע ישן, אני מצלם את הקעקוע הישן ואת החדש שעשיתי בהדמיה משתיל מעל בעזרת פוטושופ, ככה רואים מראש בול בדיוק כמה מכסה הקעקוע החדש, שכלום לא יבצבץ, אפשר לדעת איך לשלב כך שהקעקוע הישן לא יבלוט מתחת".

הרצל טאטו 2. יח"צ,
הרצל טאטו/יח"צ

כמה נפוץ קעקועים משותפים?

"בשנים האחרונות, יש יותר קעקועים קבוצתיים, של כמה בני משפחה או חברים. וכמובן קעקועים זוגיים, זה תמיד הלך חזק. אבל בשנים האחרונות יש גם יותר קעקועים של הורה וילד או של אחים.
קעקועים זוגיים הם לפעמים קעקוע זהה של משהו שיש לו משמעות לבני הזוג, או קעקועים שמשלימים זה את זה. למשל מפתח ומנעול, או חצי ציור ושנותנים ידיים זה משלים לשלם, ואז צריך לזכור לעשות את הקעקוע ביד הנגדית כדי שיתנו ידיים יראו את החיבור.

בקעקועים משפחתיים, לרוב בוחרים משהו שמסמל אותם, או משמעות שם המשפחה. לפעמים עושים קעקוע ששמות בני המשפחה שזורים בו. או משהו שמסמל כל אחד מבני המשפחה. למשל להקת ציפורים עפה, כשיש ציון לכל אחד מבני המשפחה. כלומר זוג הורים ושלושה ילדים, יעשו להקה של 5 ציפורים שתיים גדולות ושלוש יותר קטנות, וכל פעם ציפור אחת צבועה בהתאם למקום של בן המשפחה, על האבא הציפור הראשונה תהיה צבועה או מלאה והאחרות לא, וככה בהתאמה על שאר חברי המשפחה. אני לא מקעקע מתחת לגיל 16 ללא הסכמת הורים, אבל כבר קעקעתי גם בת 13 שבאה עם אמא שלה".

אתה עובד גם עם צבע?

"בהחלט. פעם לא היו בטוחים איך יצאו הצבעים, הז'אנר הצבעוני בקעקועים הוא בערך- 10%, יש צבעים באיכות גבוה מאוד ועמידים לאורך זמן. לפעמים אני אומר ללקוח שיחזור בעוד חודשיים לחיזוק עדין, כדי להבטיח את הגימור של הצבע. זה מהיר וללא תשלום נוסף, כדי לוודא שיהיה פיניש מושלם".

הרצל טאטו 3. יח"צ,
הרצל טאטו/יח"צ

כמה זה כואב?

"זה כואב, אבל עובדה שאנשים מגיעים שוב ושוב להתקעקע.
נשים, מסתבר הן המין החזק באמת, הן הרבה פחות מתלוננות, יש להן סף כאב הרבה יותר גבוה וכושר סבל. יש אזורים יותר כואבים יחסית, למשל על עצם זה יותר כואב. עצם הבריח, כף רגל, צלעות, מי שרזה יותר סובל יותר".

אתה עושה גם הסרת קעקועים וכיסוי, איך זה עובד, יש לזה ביקוש?

"אני מסיר בלייזר קעקועים, יש מקרים שאני יכול לקבוע ישר שזה קעקוע שירד לחלוטין ולא יישאר שום סימן בכלל, לפעמים צריך להמתין עוד קיץ, לתת לעור להתחדש ואז אין זכר לקעקוע. יש קעקועים שהם גדולים, או שנעשו עמוק מידי, או מושחרים לגמרי. במקרים כאלה, לא ניתן להבטיח הסרה מלאה בלי שום סימן, לכן עושים הבהרה ככל האפשר ואז קאבר. יש ביקוש להסרה, לא כמו לקעקועים, אבל האופציה קיימת.

הגיעה אלי בחורה שהייתה מאורסת לבחור בשם מוחמד וקעקעה את שמו, אלא שאז הם נפרדו והיא באה להסיר את הקעקוע, אמרתי לה, שאולי כדאי להשאיר את הקעקוע ופשוט למצוא חתן חדש בשם מוחמד. היא אמרה שהיא מתכוונת למצוא מוחמד חדש, אבל היא תקעקע את שמו במיוחד עבורו" הוא צוחק.

הרצל טאטו, הרצל 8, חיפה

054-6224472

למידע וקביעת תור

פייסבוק

אינסטגרם

הרצל טאטו 4. יח"צ,
הרצל טאטו/יח"צ
בשיתוף הרצל קעקועים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully