וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתנהלים מול הרשויות? ומה עם החזר מס, במיוחד בתקופת קורונה? האם כדאי לפתוח עכשיו עסק? מבולבלים?

בשיתוף עופר הברמן

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 9:46

עופר הברמן, יועץ מס המנהל משרד לייעוץ וליווי כלכלי, מסים וייצוג בפני שלטונות המס, יעשה לכם סדר ויעניק לכם ליווי צמוד לאורך כל הדרך, עם חיוך, רוגע ומקצועיות בלתי מתפשרת. אנחנו ממליצים!

עופר הברמן. יח"צ,
עופר הברמן/יח"צ

האם אתם מתכננים להקים עסק, או מנהלים כבר עכשיו ארגון או חברה? שירים יד מי שנהנה לחכות בתור (פיזית, בטלפון או באינטרנט), להכין את כל הטופסיאדה, להתנהל מול הרשויות ובטוח בדרך בה הוא מנהל את תזרים המזומנים בצורה יעילה ונכונה?

אני לא יודעת מה אתכם, אני מעדיפה לעסוק במה שאני אוהבת (כתיבה ועריכה) ולתת לאנשי המקצוע לעשות את העבודה, במיוחד כשמדובר במומחים מהשורה הראשונה שנותנים לי הרגשה שהם מלווים אותי לאורך כל הדרך. עופר הברמן, הבעלים של משרד יעוץ המס והחשבונאות שהוקם על ידו בשנת 1992, הוא בדיוק איש המקצוע שאתם רוצים שיספק לכם פתרון עסקי כולל; החל מיעוץ המתייחס לכדאיות הקמת או רכישת עסק, ליווי עסקי אישי בזמן אמת, ועד לייצוג וטיפול בפני כל רשויות המס. הערך המוסף שלו הוא המקצועיות, החיוך, הרוגע, השלווה, האיכות, כמו גם ההרגשה שהוא נותן כבר ברגעים הראשונים, שאתם בידיים טובות.

ייעוץ מס וליווי כלכלי מקצועי, איכותי ועם ליווי אישי

אחד היתרונות המרכזיים הוא היותו של המשרד חברת הבוטיק הנותנת מענה לכל לקוח, כאילו הוא היחיד, בכל רגע נתון ועם זמינות מלאה. במהלך כל השיחה משדר הברמן מקצועיות, אמינות ונותן מענה למורכבות של הנושא, שמדיר לעיתים שינה מעיני עצמאים ושכירים כאחד. הוא עושה זאת תמיד עם חיוך, חוש הומור ואווירה נפלאה.

אין ספק כי הברמן וצוותו, יכולים לשמש צינור למוסדות המדינה הרלוונטיים, ולספק ליווי אישי והרגשה כי גם כשיש טעות - הכל בר תיקון.

מגוון שירותים, החל מייעוץ מס ועד לליווי מלא, הגשת דו"חות וייצוג בפני הרשויות

"חשוב לי להסביר שהשירותים שאני נותן מתאימים לכולם - עצמאים ושכירים, למי שמעוניין להקים עסק או לחברות וארגונים גדולים. כיועצים, שותפתי ואני הולכים יד ביד עם הלקוח, בכל אחד מהצעדים שהוא עושה ובכל אחד מהשלבים.

שירותי המשרד כוללים:

• סיוע ותכנון בפתיחת העסק, הקמתו, בתכנון תזרים המזומנים, מלאים ועוד.
• עזרה בהתנהלות מול רשויות המס והבנקים, כולל ייצוג הלקוח בכל רגע נתון.
• בדיקת כדאיות כלכלית לקראת ומהלך הקמת עסק או לפני לקיחת הלוואה.
• בדיקת החזרי מס לעצמאים ולשכירים.
• ביצוע הגשת דו"חות, כולל הגשת דוחות שנתיים של רווח והפסד.
• הנהלת חשבונות שוטפת לעסקים וחברות.
• ניהול תיק משכורות.
• דיווחים שוטפים למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.
• הכנה לקראת ביקורת וחוות דעת רו"ח.

עופר הברמן. יח"צ,
עופר הברמן/יח"צ

הדרך ממס הכנסה למשרד עצמאי

איך הכל התחיל? בשנות ה-70 לאחר שירותו כקצין בצה"ל, התחיל ללמוד כלכלה וחשבונאות. במהלך לימודיו עבד בחברת IBM שפתחה עבורו צוהר לעולם חדש ומרתק: "בנוסף לעובדה שהיה לי PC על השולחן (בתקופה שמחשב אישי היה יקר מציאות), הכרתי מהלכים של חברות שפועלות גם באופן גלובלי, ונחשפתי למידע שמשמש אותי עד היום. בשנת 85 החלטתי להצטרף לרואה החשבון הגדול במדינה: מס הכנסה, בית ספר של החיים, שם למדתי ויישמתי את כל מה שאני יודע. בשנת 92 החלטתי לצאת לדרך עצמאית, עברתי פרק נוסף של סמנכ"ל כספים בחברת הזנק וכיום אני מנהל את המשרד ליעוץ וליווי כלכלי יחד עם שותפתי הנהדרת, אישה מדהימה וחרוצה בשם דוריס שבת, שהפכה לחלק בלתי נפרד מהמשרד, יחד עם צוות מנהלי החשבונות שלנו".

מספרים עליך, כי אחד היתרונות הבולטים שלך הוא היחס האישי שאתה מעניק ללקוחותיך...

"בהחלט, חשוב לי להכיר כל לקוח עד לפרטים הקטנים במהלך הביקורת ולהבין בדיוק מה הוא עושה, מה גודל העסק שלו, איפה המשרד ממוקם, מה היא שגרת יומו ומה הצרכים שלו. זה מוכיח את עצמו בכל יום מחדש, במיוחד בתקופת קורונה.

"במהלך השנים הלכנו וגדלנו, ואני הרגשתי שאני מפספס. כיום אני מסנן לקוחות כדי שאוכל לתת את המענה הטוב ביותר, המבוסס על הכירות מעמיקה של כל פסיק ואות בכל רגע נתון".

עופר הברמן, אשתו תחיה וכלבו יוני. יח"צ,
הברמן, אשתו תחיה וכלבו יוני/יח"צ

מה היית מייעץ לכל עצמאי שרוצה לפתוח עסק?

"רגע לפני שפותחים עסק, חשוב לגשת ליועץ כלכלי פיננסי במטרה לבודק כדאיות ולהבין מה דרוש לניהולו. חשוב שתביני איך בודקים מלאי, מהן העלויות של ניהול עסק, של ייבוא, מה זה אומר הוצאות קבועות ומשתנות ועוד. בתהליך אני מסביר, מלמד ומראה מה עושים כדי ליצור בסיס נתונים המשמש תשתית לבדיקה מקיפה ועמוקה. כך אפשר לדעת, לפני שמתחילים, האם אכן כדאי לבדוק היתכנות כלכלית או שיש עוד עבודה רבה לעשות.

"הסוכריה שלי היא ליווי סטרטאפים, עם דגש על כל מה שקשור לCFO - מנכלות כספים וגזברות. אני מעניק ליווי לחברות הזנק, במיוחד בשנה הראשונה, במהלכה הם דחוקים בכסף, עד שהעסק מתייצב ועומד על רגליו. זה כולל דוחות רבעוניים, דוחות חודשיים למע"מ ולמס הכנסה, לוקח חלק בישיבות של חבר המנהלים, משתתף בשיקולים פיננסים ונהנה מהתשוקה העצומה שיש להם להצליח, דבר שמרגש אותי כל פעם מחדש".

איך השפיעה הקורונה על החזרי המס?

"רבים יצאו לחל"ת בתקופה זו, אנשים פוטרו ואצל אחרים היקף העבודה הצטמצם. מצבים אלו מזכים לעיתים בהחזר מס ולכן חשוב לבדוק את הנושא, בין אם אתם שכירים או עצמאים. חשוב לי גם להדגיש שעלות בקשה להחזר היא 600 ₪, ללא קשר להחזר בפועל. עלות בדיקה לכל שנת מס היא 100 ₪. אני גובה בצורה כזו כדי לאפשר למי שזכאי להחזר כסף ליהנות מהכסף שהוא מקבל. אני לא רואה שום סיבה לגבות אחוז מהסכום הכללי, אלא שכר טרחה על פי העבודה שאני עושה ותו לא".

מה ההבדל בין השירותים שלכם לשירותים שנותן רואה חשבון?

"רואה חשבון לא מספק שירותי הנהלת חשבונות שוטפת, ואינו עוסק בדיווחים החודשיים למוסדות (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי), בביקורות ובחקירת המאזן השנתי. עם זאת, אני זקוק לשירותיו כדי לחתום על מאזן מבוקר. חשוב להבין כי כלכלה וניתוחים פיננסיים הם לעיתים רבות עניין של דעה וגישה. שיטת העבודה שלי היא שיתוף מלא של רואה החשבון בשיקולים השונים והלקוח נהנה ממגוון של דעות והצעות לדרכי פעולה.

" ללא קשר, חשוב לי לגלות גם כלל פנימי שאנחנו מנהיגים אצלנו. חברה או עסק שאנו מלווים, שמגיע ל-40 עובדים עם תהליך ייצור פעיל ותקין, מקבלים סיוע מאיתנו להעביר את כל נושא הנהלת החשבונות inhouse לחברה עצמה. זה נכון יותר כי במצב כזה התפעול והניהול זקוקים למגע ישיר ומיידי עם הניירת האדמיניסטרטיבית ולעבודה עם ספק חיצוני. הנהלת חשבונות חיצונית שעובדת (במקרה הטוב) בפיגור של חודש (עקב העברת החומר והניירת לספק בתום חודש העבודה) עלולה ליצור פערים שפוגעים בשיקולים כגון תזרים מזומנים, ניהול חשבונות הבנק וכו'".

נראה כיום כי דור ההורים הצליחו לחסוך, בזמן שאצלנו הכסף נוזל מבין האצבעות. למה זה קורה?

"בניתוח שביצעתי עלו שני נתונים שמהווים את הבסיס לכך. ראשית, אין שום חינוך בסיסי לתכנון וניהול במשק הבית. לראייה, הפרסומים הרבים של מנטורים לכלכלה משפחתית , המאפשרים למי שעובר תהליך כזה, לגלות עולם חדש. עברתי לפני מספר שנים קורס דומה, וגם אני שמכיר את הנושא, היה מה ללמוד ולהבין שמשק הבית מתנהל קצת אחרת מעסק. בנוסף, עלויות המחייה בארץ השתנו והיכולת לחסכון קטנה, דבר שמשאיר את "הכסף הפנוי" מצומצם יותר. התיעדוף של הדור הצעיר שונה / אחר (בפירוש לא שגוי או מוטעה) מהדור שלי או של הורי.

"לפני מספר שנים גם הבנתי שיש פער בין דור ההורים שלי לביני ולבטח לדור הצעיר של ימינו. המודעות לחיסכון עתידי ותכנון השתנתה לחלוטין בכמה תחומים: 1. משק הבית - אנשים עברו לצריכה וקניה בתשלומים ולא על בסיס חסכון למטרה.2. התחום הפנסיוני עבר שינויים וכיום הדור הצעיר מסתפק בחסכון שנכפה עליו בשכר - אך בפועל בעתיד כנראה שלא יספיק. לכן חשוב לתת מענה נכון ומקצועי, המשתנה ברוח הזמן".

לקבלת פגישת ייעוץ וליווי (כבר אמרנו שאנחנו ממליצים?) מוזמנים להתקשר 09-744-4260
או להיכנס לעמוד הפייסבוק

בשיתוף עופר הברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully