וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת ראן - הדובדבן של רמת הגולן

בשיתוף מסעדת ראן

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 11:06

תקופת האביב והחגים שהגיעו אלינו, מוציאים את אלפי בית ישראל לטיולים בכל רחבי הארץ

מסעדת ראן. יח"צ,
מסעדת ראן/יח"צ

במדור "הנבחרים" החלטנו גם אנחנו לשלוח את המפיקות והמפיקים שלנו לטיולים באתרים ואזורים שונים, מצפון ועד דרום, על מנת להציג בפני קהל קוראי המדור את החוויות שלהם, ולהמליץ על המקומות היפים והטובים ביותר.

בחרנו להתחיל עם טיול של אחד המפיקים אל רמת הגולן, אלו החוויות שהביא עימו בחזרה מהצפון.

היעד - מורדות הר חרמון

ברגע שקיבלתי את המשימה לטייל באזור מסוים בארץ, לא היה לי ספק לרגע אחד כי היעד שלי יהיה הצפוני ביותר, אל אזור רמת הגולן והר החרמון, כדי שאוכל לנשום את האוויר הכי נקי שאפשר, ואולי לראות קצת מהלבן במעלה ההר. ביום שבת בבוקר יצאתי עם משפחתי אל הדרך הארוכה אך המהנה, בעיקר בזכות הנופים המרהיבים והפריחה המקסימה שהגיעה בעקבות הגשמים.

לא היה לנו תכנון מדויק מראש, אלא בחרנו שהטיול וכל אתר ומקום ספציפי שנגיע אליו, יהיה ספונטי לגמרי. לאחר כמה שעות של נסיעה ועצירה בדרכים, כדי לעשות מספר טיולים רגליים בשדות השונים, הגענו אל עין קנייא, כפר דרוזי קטן שמונה בקושי 2,000 תושבים. מאחר והיתה זו שעת צהריים, חיפשנו מקום לאכול בו, לכן שאלנו מספר תושבים מקומיים על מה הם ממליצים, וכולם ענו מיד: סעו אל מסעדת ראן, לא תצטערו על כך.

מסעדת ראן. יח"צ,
מסעדת ראן/יח"צ

מסעדת ראן - נעים להכיר

לרגע אחד לא יכולנו לתאר איזו הפתעה נעימה תחכה לנו בכפר הדרוזי המקסים. "מסעדת ראן" היא כל מה שבן אדם מבקש לעצמו כאשר מחפש לאכול כיד המלך. מדובר במסעדה משפחתית, שקטה ונעימה, עם תפריט מגוון שמתאים לילדים ומבוגרים כאחד, כאשר הם מציעים אוכל מהמטבח האיטלקי, המזרחי והים תיכוני.

מי שמנהל את המסעדה הוא לייט,מונדר בן 34, שצבר את ניסיונו בתחום במכללת הולידיי אין, שם למד טבחות סוג 3. את הניסיון המעשי שלו צבר בכמה מסעדות וחדרי אירוח, כאשר טעם והתנסה בכמה סגנונות מטבח שונים, ואת כל הידע שצבר הביא עימו לפני כ 6 שנים אל המסעדה שבבעלותו.

מסעדת ראן - תפריט מכל הטוב שבעולם

הגיע זמן האוכל, והילדים כמו שילדים אוהבים, בחרו לעצמם מנות של פיצה ביתית והמבורגרים עסיסיים, בעוד אשתי ואני בחרנו כמה סוגים של בשרים וסלטים. תוך מספר דקות השולחן שלנו היה מלא מכל טוב, קובה, עלי גפן, מג'דרה וחומוס שנעשו במקום, סלט טאבולה טרי, ופיתה דרוזית חמה, ביחד עם בשרים מהגריל.

הילדים טרפו את המנות שלהם וביקשו עוד, כאשר אשתי ואני התמוגגנו מנחת מכל ביס שלקחנו גם כן. אי אפשר היה שלא להרגיש כי הטבח שעומד מאחורי כל המנות יודע את העבודה, פשוט להוריד את הכובע ולהגיד תודה, לאלוהים וללייט, על האוכל המופלא.

מסעדת ראן. יח"צ,
מסעדת ראן/יח"צ

מסעדת ראן - חיכתה לנו עוד הפתעה

תוך כדי ארוחה, הגיעו לקוחות נוספים למסעדה, כולל קבוצה של עשרים חבר'ה ביחד. שוחחנו עימם והתברר לנו כי הם נופשים באחד מהצימרים באזור, והגיעו לארוחת הצהריים לאחר שעשו טיול משגע בחיק הטבע תחת הדרכתו של שווקאט מונדר, אחיו הגדול של לייט.

למדתי כי שווקאט מדריך טיולים כבר במשך 12 שנים, בעבר גם היה מדריך בחו"ל, אך תמיד מעדיף את השבילים והנופים של ישראל, הוא סיפר לי קצת על האזור: "הכפר שלנו הוא כפר דרוזי, אך יש בו גם כמה תושבים נוצרים וגם כנסייה אחת יפיפייה שמושכת המון תיירים. מסביב לכפר יש כמה מעיינות ונחלים, וכפי שאתה רואה עכשיו, הכל פורח מסביב, כך שווה לבוא לאזור ולטייל בו. אלו בעיקר סוג הטיולים שאני עושה בימים אלו, טיולי טבע, בכפר, בסביבה שלו ולח'ילווה, שזה מקום קדוש לדרוזים. אני בדרך כלל מלווה בין 20 ל 30 איש, ומשלב את הכל ביחד עם האוכל הטוב שאח שלי מגיש במסעדה, כך שתהיה להם חוויה שלמה ומושלמת".

מסעדת ראן. יח"צ,
מסעדת ראן/יח"צ

מסעדת ראן - יצירת קשר

כאשר יצאנו מ"מסעדת ראן", אמרנו שלום ותודה ללייט על הארוחה הטעימה והאירוח המושלם.

ממול למסעדה יש מזרקה ונוף מהמם, המקומיים המליצו לנו להישאר גם לשעת השקיעה, אבל היינו צריכים להתחיל להתקפל ולחזור הביתה, אך רשמנו לעצמנו לעשות זאת בפעם הבאה שנגיע לאזור. כל מה שנותר לי הוא להמליץ לכולם להגיע לכפר עין קנייא, מקום פסטורלי ושקט שנמצא במורדות הר החרמון, ולמסעדה המושלמת, "מסעדת ראן".

כל מי שיגיע למסעדה דרך הכתבה הזו, מחכה לו הטבה מפתיעה, 10% הנחה על שולחן משפחתי.

מסעדת ראן מונדר לייט,. ערין אבראהים,
לייט מונדר/ערין אבראהים

לפרטים נוספים והזמנת מקום, ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-2176010

אתר

אינסטגרם

בשיתוף מסעדת ראן
  • עוד באותו נושא:
  • רמת הגולן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully