וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל עמותה - האם כבר קיבלת מענק מהממשלה?

בשיתוף המרכז לניהול עמותות

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 14:01

עמותות רבות אינן מתנהלות נכונה מבחינה כלכלית ועלולות לפספס הזדמנות לקבל סיוע ממשלתי. פנייה למרכז לניהול עמותות תאפשר לעמותות להשיג אישור ניהול תקין כנדרש

המרכז לניהול עמותות. יח"צ,
המרכז לניהול עמותות/יח"צ

במהלך השנה האחרונה, ממשלת ישראל אישרה תוכנית חילוץ כלכלית למשבר הקורונה, וחילקה מאות מיליונים של שקלים לחברות ועצמאיים, על מנת לעזור להם לשרוד את המשבר הכלכלי הגדול. על פי פרסומים, תוכנית החילוץ הזו תימשך גם בשנה הקרובה, לאחר שתוקם ממשלה חדשה.

אך בעוד בעלי חברות ועסקים, קטנים וגדולים כאחד, קיבלו את העזרה הכספית בלחיצת כפתור באתר האינטרנט של רשות המיסים, מתברר כי אלפי עמותות גילו כי הן לא התנהלו נכון מבחינה תקציבית לאורך השנים, ולכן לא היו זכאיות לקבל מענקים, או שלא היו מעודכנות כיצד להגיש את הבקשה בצורה הנכונה, מאחר ומדובר בהליך שונה מאשר עסק רגיל.

במדור "הנבחרים", החלטנו להרים את הכפפה עבור כל העמותות בישראל, ופנינו אל מי שנחשב למומחה הגדול ביותר בכל הנוגע לחובות ולזכויות של העמותות, חיים דוד שושן, הבעלים של חברת "המרכז לניהול עמותות". חבר המערכת פגש את חיים לשיחה בה הוא למד על הדקויות הקריטיות שיכולות לעשות את ההבדל עבור כל עמותה בישראל, על כך ועוד בכתבה הבאה.

המרכז לניהול עמותות - נעים להכיר

המרכז לניהול עמותות הוא משרד שמעניק את כל השירותים השונים לעמותות בישראל, כאשר בשונה ממשרדי רואי חשבון בארץ, זו מתמחה ומעניקה שירות שקשור אך ורק בעמותות, ולא כבדרך אגב.

בין יתר השירותים שהמשרד מעניק ניתן למנות:

*מתן סיוע ומענה מקיף בכל נושא הקשור לארגוני המגזר השלישי עמותות ומלכ"ר

*ביקורת דמי לעמותה

*תכנית הבראה לעמותות, כולל ליווי אישי

*הסדרת סעיף 46

*אישור ניהול תקין

*ליווי וסיוע מלא בביקורות מול הרשויות

*פתיחת עמותה/חברה לתועלת הציבור

*הנהלת חשבונות

*שידור וניהול הוראות הקבע

*טיפול בתכתובות העמותה עם שלטונות המס ורשם העמותות או כל גוף אחר

*דוחות כספיים שנתיים

*מחיקת עמותה

*הגשת בקשות תמיכה למשרדי ממשלה והרשויות

*סליקת כרטיסי אשראי

*הפקת תלושי הוראה

*הקמת אתר אינטרנט לעמותה ועוד

מי שמנהל את "המרכז לניהול עמותות" הוא הבעלים, דוד חיים שושן, כאשר לצידו נמצאים עוד כ- 20 אנשים מקצוע נלווים, כולל רואי חשבון ועורכי דין.

על הרעיון לפתוח משרד שיתמחה בעמותות בלבד הוא הסביר: "נכון להיום ברשם העמותות בישראל רשומות כ- 40 אלף עמותות, כאשר נראה ש 20 אלף מהן פעילות, ונכון לזמן הזה של השנה, רק ל 12 אלף מהן יש אישור ניהול תקין, מה שאומר ש 8,000 עמותות לא יכלו ליהנות מהתמיכה של משרדי הממשלה לשנת 2021, תמיכה שיכולה היתה לעשות את ההבדל בין המשך פעילות לבין קריסה מלאה.

"לפני כ- 12 שנים פתחתי את "המרכז לניהול עמותות" בדיוק מהסיבה הזו, מאחר וישנו חוסר ידע גדול מאוד בקרב מנהלי העמותות, ובנוסף גם לרואי החשבון ומנהלי החשבונות שמטפלים בהם. צריך להבין, ההתנהלות של עמותה שונה לגמרי מזו של עסק רגיל בכל הנוגע לזכויות וחובות.

"רוב העמותות כיום בישראל מקבלות שירות מסוים במחלקה נפרדת, אך הוא רחוק מלהיות מושלם, וכך הן מאבדות זכויות רבות שמגיעות להן, לא מקבלות את האישורים המתאימים ועוד משתנים שיכולים לעשות עבורן את ההבדל".

איזו עמותה זכאית למענק קורונה?

כאמור במהלך השנה האחרונה, עסקים ועצמאיים בישראל קיבלו מענקים בסכומי עתק בזכות תוכנית החילוץ של הממשלה, אך עמותות רבות בכלל לא היו מודעות כי גם הן זכאיות לקבל עזרה.

חיים דוד שושן עשה סדר בכל הנוגע לעמותות שיכולות להגיש בקשה רשמית אל רשות המסים: "עבור עמותות שיש להן הכנסות משירותים ישנו מענק אשר נקרא "השתתפות בהוצאות קבועות", ותפקידו לפצות על ההוצאות הקבועות בעמותות. מדובר בהוצאות שהעמותות המשיכו להוציא על אף שמחזור הפעילות שלהן קטן.

"תנאי ההגשה הם בין היתר שמחזור הפעילות ממתן שירותים ומוצרים, היה קטן ב 25% לפחות לעומת הממוצע בחודשים המקבילים בשנת 2019, ויש תנאים נוספים שאשמח לפרט עליהם באופן ישיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חשיבותו של אישור ניהול תקין

מאחר ולפחות 8,000 עמותות אשר רשומות בישראל לא מחזיקות שאישור ניהול תקין, הן מפסידות זכויות רבות אשר היו יכולות להגיע אליהן. חיים דוד שושן הסביר מדוע מדובר במסך קריטי של ממש: "ללא אישור ניהול תקין, סביר להניח כי בסופו של דבר העמותה תפורק על ידי רשם העמותות. עמותה ללא אישור אינה יכולה לקבל תמיכה ותקציבים מהמדינה, מעבר לזה, אני רואה זאת כל הזמן, תורמים לא ממהרים להעניק את כספיהם לעמותה שאין לה אישור ניהול תקין, וחבל, כי לא מדובר במשימה מסובכת".

אז מה בדיוק כדאי וצריך לעשות על מנת לקבל את האישור הנ"ל?

"הנהלת החשבונות של העמותה צריכה לסיים את עבודתה השנתית, להכין דוחות כספיים ומילוליים על פי מאזן ופעילות העמותה. בנוסף, ועדת הביקורת בעמותה צריכה לבדוק את הדוחות השנתיים, והאסיפה הכללית צריכה לאשר את הדוחות השנתיים, ולשלוח את כל אלו לאישור אצל הרשם".

אבל מה שחשוב באמת הוא להתנהל כל השנה לפי חוק העמותות והנחיות רשם העמותות.

המרכז לניהול עמותות. יח"צ,
המרכז לניהול עמותות/יח"צ

מדוע לא לתת את המושכות לרואה חשבון רגיל?

שאלתי את חיים דוד שושן, האם לא מדובר בשגרת עבודה שרואה חשבון רגיל יכול לבצע, ולא חייבים לגשת למשרד מיוחד לטיפול בנושאים הללו? הוא השיב: "זאת בדיוק אחת הבעיות השכיחות שעושים בעלי עמותות. אין שום בעיה עם רואי חשבון מקצועיים וטובים, הבעיה היא שגם רואה חשבון טוב ככל שיהיה, אם אינו מתעסק יום יום בעמותות הוא לא יהיה בקיא בכל מה שנוגע בעמותות, ובדרישות רשם העמותות. מדובר בחוסר ידע שמוביל להתנהלות בעייתית, ומהניסיון שצברתי לאורך השנים, אני יכול להגיד בפה מלא כי 100% מהעמותות אשר עברו ביקורות אם לא היו מלוות באופן שוטף על ידי מי שמבין בדרישות רשם העמותות והחשכ"ל הרי שנתפסו אצלו הרבה ליקויים".

המרכז לניהול עמותות - יצירת קשר

אם גם אתם בעלים של עמותה קיימת, או מבקשים להקים אחת חדשה, כדאי מאוד שלא תעשו צעד נוסף בלי שתקבלו ייעוץ מקיף מהמומחים לדבר.

"המרכז לניהול עמותות" ממוקם ברחוב התקווה 16 בבאר שבע.

ליצירת קשר טלפוני, חייגו עכשיו: 1-599-501-888 או 086243905

למידע נוסף היכנסו לאתר

פייסבוק

בשיתוף המרכז לניהול עמותות
  • עוד באותו נושא:
  • עמותות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully