וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלישה היפנית נמשכת: המסעדה המפתיעה שמביאה את יפן אל לב תל אביב

בשיתוף קיטו קאטו

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 13:26

בשנים האחרונות גל המסעדות היפניות שצצות בישראל כפטריות שיטאקי אחרי הגשם שוטף את רחבי תל אביב והסביבה עד שכבר לא ניתן להבדיל ביניהן. הכירו את קיטו קאטו, היפנית שעוברת את מבחן הסושי בהצלחה יתרה ומביאה איתה משב רוח רענן שלא תמצאו במטבחים יפניים אחרים

קיטו קאטו. דימיטרי קנטר,
קיטו קאטו/דימיטרי קנטר

קיטו קאטו, גינה יפנית בלב תל אביב, היא מסעדה הממוקמת בצמוד לדיזינגוף סנטר באחת הצמתים הגדולות בעיר - פינת רחוב דיזינגוף עם בר גיורא. המסעדה היפנית, שקיימת כבר שנה וחצי, משלבת בין אסתטיקה, צבעים וטעמים יפנים מעודנים לאורבניות מחוספסת וממשיכה להוביל את המטבח היפני המוקפד אל עבר המחוזות ההיפסטריים והחצופים של תל אביב.

המסעדה משלבת בתוכה אווירה של בר והוקמה בהשראת איזאקאיה, השם היפני למקום שבין פאב לבר-אוכל, אליו נוהרים אחרי העבודה כדי להנות מאוכל משובח ואלכוהול איכותי. רועי, אחד מהבעלים של המסעדה וחובב אוכל יפני מושבע, מגדיר את קיטו קאטו כמקום המושלם לעשות בו הפסקה קטנה כדי להנות מסושי צבעוני, לאכול משהו מהתפריט היפני המיוחד או סתם לשבת על דרינק. "רצינו להביא לתל אביב סושי ברמה גבוהה, בסגנון אורבני, חצוף ובמחיר נגיש לכל כיס", סיפר רועי.

קיטו קאטו קיבלה את שמה מהגרסה היפנית לחטיף השוקולד קיט-קאט (או כיף-כף, כמו שאנחנו מכירים), חטיף מערבי שעבר התאמה לחך היפני עם טעמים כמו שוקולד מאצ'ה, פריחת הדובדבן ואפילו דלעת מתוקה. החטיף היפני המיוחד הפך לשם דבר ולמזכרת חובה עבור כל מטייל ישראלי שחוזר מטיול ביפן. כמו חטיף הקיט-קאט היפני, כך גם מסעדת קיטו קאטו מנסה להתאים את עצמה לטעמים המקומיים של הסועד הישראלי, אבל יחד עם זאת, מבקשת לשמור על אבני היסוד של המטבח היפני המסורתי. למעשה, המטרה של המסעדה היא להציג ולהנגיש לקהל הישראלי את המטבח היפני הרחב והעמוק, זה שמעבר לסושי. "רצינו להביא אוכל יפני ברמה הכי גבוהה שיש אבל להתאים אותו בטעמים יותר מעודנים לקהל רחב, ולא רק לאנשים שמחפשים את הטעם היפני המובהק ורגילים לזה", סיפר רועי.

מסעדת קיטו קאטו מעוצבת בעיצוב מעודן ובקווים יפניים נקיים, כאשר בכניסה יש גינה קסומה ובה תאי ישיבה בין צמחייה ירוקה שמתאימים לגמרי לישיבה רגועה, נעימה ורומנטית. בפנים, בר ענק ומקומות ישיבה נוספים בחלל שמשלב נגיעות של עיצוב אלגנטי-מודרני ומזכיר יותר בר מהסוג התל אביבי המוכר, אליו מגיעים כדי לשתות כמה דרינקים באווירה קלילה וכיפית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קיטו קאטו. דימיטרי קנטר,
קיטו קאטו/דימיטרי קנטר

למרות האווירה הבלתי פורמלית של החלל, כבר מעיון בתפריט ניכר שמדובר במסעדה רצינית של ממש. התפריט המפתיע והססגוני מתבסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים כמו דגים, פירות ים וגידולים עונתיים, ומציע מבחר של מנות יצירתיות, חדשניות ובמחיר נוח לכל כיס. מעבר לזה, במטבח אין שימוש במוצרי מדף כלל, כך שגם את הרטבים - כמו סויה וטריאקי למיניהם - מכינים במקום.

בחלק הראשון של התפריט ניתן למצוא מנות יפניות כמו יאקיניקו, סביצ'ה המאצ'י, מרקים, מנות עם אורז ועוד. בחלק השני של התפריט ניתן למצוא מגוון עשיר של סושי עם דגים משובחים באופן נטול פשרות, שמבוצעים במיומנות רבה ומעבירים חוויית סושי ראויה ומדויקת - בין אם מדובר על היחס בין האורז לדג או פירות הים, איכות האורז, האיזון ביניהם והטעמים שמתפוצצים בפה. על תפריט הקינוחים העשיר והמיוחד מנצח הכוכב העולה של עולם הקונדיטוריה, שף קונדיטור שיר אזבי, שמפגין מיומנות מופלאה וחוש אסתטי מלא בהשראה.

קיטו קאטו. דימיטרי קנטר,
קיטו קאטו/דימיטרי קנטר

טעמי המטבח אכן מנסים לקלוע לחך הישראלי עם רולים מוגזמים ומפוארים, אבל לא יותר מדי. קיטו קאטו מנסה בכל כוחה לשמור על המורשת של המטבח היפני המסורתי, והיא אכן מצליחה לעשות זאת בזכות מחשבה שקולה על איכות.

אפשר לומר שקיטו קאטו היא אכן מסעדה ראויה לשאת את דגל המטבח היפני, מכיוון שהיא מגישה אוכל מכובד, מעניין ואיכותי לצד אווירה טובה ואירוח מקסים. בעתיד, רועי והשותפים מתכננים לפתוח בר "נקסט דור" מחתרתי באווירה יפנית עם קוקטיילים יפניים וסאקה, שיפעל משעות הלילה היותר מאוחרות.

כתובת: דיזינגוף 64, תל אביב-יפו

טלפון: 03-778-1101

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף קיטו קאטו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully