וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודי אפיון חווית משתמש ועיצוב דיגיטלי - הכירו את מכללת BEX

בשיתוף מכללת BEX

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 10:31

אז מה אתם יודעים באמת על UX? אם אתם מכירים קצת את העולם הדיגיטלי, כנראה שכבר שמעתם על מכללת BEX - כמה צעירה, ככה מושכת... בואו לשמוע את הסיפור האמיתי מאחורי הבאזז!

רותם פטרובץ. יח"צ,
רותם פטרובץ/יח"צ

למה יותר ויותר מעצבים גרפיים ובוני אתרים מתחילים ללמוד אפיון חוויית משתמש - UX? מכללת BEX הצליחה למשוך לא מעט עניין, ולא בכדי. כשכל הגישה ללימודים היא מעניינת ואחרת: הקהילתיות פורחת, הלימודים מתבצעים באופן וירטואלי, דרך הזום, והתלמידים מקבלים הכשרה מקיפה ומוקפדת. לא פלא שכולם תוהים על קנקנו של הילד החדש בשכונה שמושך אליו את כל תשומת הלב של הקהל וגורף מחמאות. הכירו את "מכללת BEX", מכללת הבוטיק ללימודי אפיון חווית משתמש ועיצוב דיגיטלי, שמזמינה אותנו לגלות את סודות ההצלחה שלה.

דור שלישי של מעצבים

רותם פטרובץ, המייסדת והמרצה הראשית של מכללת BEX, החלה את דרכה כמעצבת גרפית. בתור ילדה, רותם נולדה לעולם העיצוב והגרפיקה הממוחשבת ולמדה להתעסק בפוטושופ כבר בגיל 5, כשהייתה מבלה בסטודיו של הוריה. עוד לפני גיוסה לצבא, רותם עבדה כמעצבת מגזינים במעריב, עד שבנקודה מסוימת, חיפשה את המקפצה לשלב הבא כדי להתקדם לעשייה יותר עסקית ואסטרטגית. "פגשתי חבר טוב של המשפחה שהיה UX בכיר ב-WIX, הוא סיפר לי על המקצוע המרתק, עם שכר של הייטק ומקום להביע יצירתיות ופתירת בעיות ברמה גבוהה - שם נדלקתי", מספרת רותם. "עברתי הכשרות בארץ ובחו"ל, קראתי כל ספר אפשרי, בלעתי בלוגים ומאמרים, ותמיד הייתי עצמאית".

בגיל 23, כשהסטודיו של הוריה עמד בצומת לא פשוט, בין עולם הפרינט לעולם הדיגיטלי, בחרה רותם לקחת אותו בידיה ולתת לו דם ושם חדשים - סטודיו BEX. מהמפגש שלה עם אנשים בשטח, היא זיהתה צורך אדיר במאפייני חווית משתמש איכותיים שמבינים את העבודה, מלאים בתשוקה למקצוע ויודעים להנחות לקוחות להגיע להישגים ולתוצאות. היות שרותם בעלת זיקה גדולה לעולם החינוך, היא מנחה בהתנדבות סדנאות והכשרות מקצועיות לסגלי הוראה, הקמת המכללה היוותה עבורה שילוב של אהבתה לעיצוב אפיון חווית משתמש, יחד עם עבודה מול אנשים והעברת הידע המקצועי שלה באדיבות, מסירות ורהיטות. וכך רותם ובעלה סטאס, מעצב ומומחה בעולם השיווק, הביאו לעולם את ההמשך הטבעי של סטודיו BEX - המכללה.

רותם פטרובץ. יח"צ,
רותם פטרובץ/יח"צ

מה זה בעצם אפיון חוויית משתמש? מה זה UX? למי זה מתאים? האם זה דורש שימוש בקוד?

רותם מסבירה: "UX הן ראשי תיבות של User Experience. זו בעצם החוויה ההוליסטית של הגולש כאשר הוא מבקר באתר או באפליקציה של בית העסק. בדיוק כשם שאנו נכנסים לעסק פיזי ונעים או לא נעים לנו להיות בו, כך גם בעולם הוירטואלי (דיגיטלי), אם יהיה לנו נעים, כיף וקל למצוא את מה שמעניין אותנו, סביר שאנו נשהה יותר זמן באתר וכמובן גם נבצע רכישה. בקרב התלמידים שלנו ניכר כי המקצוע הזה מושך אליו במיוחד מעצבים גרפיים ובוני אתרים שמחפשים עיסוק עם משמעות, כזה שממש משפיע על תהליכים ואנשים, דרכו הם יכולים לתת ביטוי ליצירתיות ולחשיבה מחוץ לקופסה. מקצוע ה-UX מאפשר להם בעצם לבטא את מי שהם באמת".

הרנסנס של מקצועות הדיגיטל

"דווקא בתקופה שחלונות הראווה והעסקים נסגרים, עולם הדיגיטל נפתח, ויש שימוש נרחב יותר בשירותים מקוונים", מסבירה רותם, "זו קריאה לכל מי שמרגיש שהוא זוחל מאחור ורוצה להצטרף למהפכת עולם התעסוקה, ולהיות חלק ממקצועות העולם החדש - אנחנו נטפל בו בשתי ידיים אוהבות, ונכשיר אותו מקצועית". במכללת BEX מציעים מסלול ראשי, שמתחיל מלימודי UX לאורך 5 חודשים, 24 מפגשים, ולאחר מכן, לימודי UI לאורך 3 חודשים, 16 מפגשים. ההפרדה בין שני תחומי הליבה, יוצרת העמקה והבנה משמעותית בכל מקצוע ולהתמחות בכל אחד מהם טרם השילוב ביניהם.

יד ביד לעבודות בתעשייה

במכללה עושים מאמצים רבים להשתפר כל הזמן עבור התלמידים ולשדרג את התכנים לפי הצורך הממשי בתעשייה. באופן זה, אחד הקווים המנחים את רותם, הוא לסייע לבוגרים במציאת עבודה - היא שולחת את תיק העבודות של הסטודנט יחד עם מכתב המלצה שלה לעשרות מגייסים בארץ. בנוסף, לעיתים קרובות רותם מפנה אל הסטודנטים שלה לקוחות ודואגת לכל אחד מהם באופן אישי. "אנחנו עוף מוזר בתעשייה. בזמן שאנשים נלחמים על משרות, אני עובדת עם התלמידים שלי איך למשוך לקוחות במקום לדחוף את עצמך עליהם, איך ליצור תדמית שתמשוך אליהם עבודה", אומרת רותם, "הלימודים שלנו משלבים הרבה קואוצ'ינג והתפתחות אישית. לא מספיק שתהיה מקצועי, אלא חשוב להיות האדם המתאים לתפקיד גם ברמת האישיות והגישה. יש לנו שיעורי קריירה, המכשירים להצגת קורות החיים ולספר מי אתה דרך אומץ וגישה חיובית. זה ערך מוסף גדול".

הפידבקים מהתלמידים לא מאחרים להגיע וניתן לראות איך עוברת כחוט השני בין המילים, ההערכה, תחושת המשפחתיות מחד והמקצועיות מאידך, שמנחים את רותם וצוות המכללה בעבודתם. התלמידה הדר מספרת: "מה אני אוהבת בתוכנית הלימודים? הכל. תחושה שהגעתי למקום בטוח ומוגן, הרגשה כאילו אנחנו בכיתה פרונטלית למרות הלימודים הווירטואליים. שומעים את האכפתיות בקול. ההסברים פשוטים ונגישים להבנה, התוכן מקיף, הדוגמאות, החידוד לגבי נושאים חשובים במהלך השיעור, העניין שיש קבוצה תומכת ומעשירה שניתן לשתף, ולהתייעץ ולהכיר תלמידים נוספים, הטיפים של רותם בשיעורים וגם בקבוצה, וכמובן היחס האישי והאכפתי מאד עוזר ומחזק, ונותן הרגשה שאני בדרך הנכונה". התלמיד רועי מוסיף: "אני מוקסם מרותם. יש הרבה מה ללמוד ממנה בתחום העיצוב, והמשקל שיש לכל פסיק קטן. היא עושה זאת בצורה מאד איכותית ועוברת מסך עם המון חן וענווה".

רותם פטרובץ. אסף ספקטור,
רותם פטרובץ/אסף ספקטור

יהלומים בתעשייה - מכללה שמלמדת גם ערכים

כפי שניתן להבין, גם דרך מילותיהם של התלמידים, מעבר ללימודים המקצועיים, רותם דואגת לייצר לכל כיתה במכללה אווירה משפחתית, נעימה ועשירה בשיתופי פעולה בין התלמידים, לפרויקטים משותפים. הערכים שמנחים את לימודי המכללה הם עזרה הדדית וחשיבה משותפת שמביאים לתוצרים איכותיים יותר הן עבור הסטודנטים והן עבור הלקוחות. רותם באופן אישי, מבצעת שיחות אישיות עם התלמידים ועובדת איתם על הנחיות לשיפור הביצועים. "אני מרגישה אנשים, אני מכירה כל אחד מהתלמידים בכל כיתה - יודעת מה החוזקות והחולשות שלהם, ועל מה לעבוד איתם בצורה פרטנית יותר", משתפת רותם, "אצלנו התלמידים הם לא טיפה בים, אצלנו רואים אותם. כמו שהסטודנט לקח אחריות ללמוד ולהצליח, גם אני לקחתי אחריות לנתב אותו להצלחה, וחשוב לי לעמוד מאחורי ההבטחה שלנו".

איך ניתן לפנות אל המכללה?

"מעת לעת אנחנו עורכים הרצאה אינטרנטית עם המון ערך בנושא מבוא לעולם ה- UX" משתפת רותם. "ההרצאה היא ללא עלות, אך מחייבת רישום מראש כיוון שמספר המקומות בה מוגבל והם בדרך כלל מתמלאים מהר יחסית".


לשיריון מקום בהרצאה, ניתן להירשם בקישור הבא: https://bex.ravpage.co.il/ux-tech?ref=walla


מכללת BEX

טלפון: 055-5502988

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף מכללת BEX
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully