וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלומי מעבדה כשהיופי פוגש מדע - מדריך לצרכנות נבונה

בשיתוף X LAB DIAMONS

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 11:03

כל מה שרציתם לדעת על יהלומי מעבדה. חגית כץ - שינובר, מנכ"לית רשת התכשיטים X LAB DIAMONDS, על חבריה הטובים ביותר של האישה, ובמקרה של הרשת, גם של הסביבה והכיס

X LAB DIAMONDS. אלכס פרלמן,
X LAB DIAMONDS/אלכס פרלמן

יהלומים תמיד היו 'היהלום שבכתר' בתעשיית האופנה בכלל ובתכשיטים בפרט. הם סמל לאהבה ומככבים גם בטבעות אירוסין. יהלומים הם סמל ליוקרה, למעמד, לעושר ואי אפשר להתעלם מהאמת הברורה, תכשיטים משובצים ביהלומים הם פשוט יפים ומרגשים כל אישה באשר היא.

אלא שבשנים האחרונות נקשר שמם של יהלומי הכרייה גם עם פגיעה בטבע ובסביבה, ואף ניצול בני אדם בתנאי עבודה קשים . תוסיפו על כל זה את המחיר היקר של יהלומי הכרייה ובהחלט ניתן להבין מדוע יהלומי מעבדה מבשרים את המהפכה והעתיד של ענף התכשיטים.

חגית כץ-שינובר, מנכ"לית X LAB DIAMONDS, רשת חנויות התכשיטים הראשונה בעולם, אשר כל תכשיטיה משובצים ביהלומי מעבדה בלבד, מספרת על המהפכה בענף.

מה זה 'יהלום מעבדה'?

"זהו יהלום לכל דבר. אלא שמוצאו לא מהטבע והוא גדל במעבדה. יהלום הוא גביש העשוי מאה אחוז פחמן, במעמקי האדמה בתהליך ארוך של מיליוני שנים, הופעל לחץ גבוה וחום רב על מולקולות של פחמן ואלה הסתדרו לבסוף לכדי יהלום. כיום המדע יודע לשחזר את אותו התהליך בתנאי מעבדה, מולקולות של פחמן מוכנסות לריאקטור עוצמתי בו משחזרים המדענים את תנאי החום והלחץ שבבטן האדמה ובתוך שבועות ספורים בלבד מתקבל חומר הגלם של היהלום אותו מעבירים לליטוש, בדיוק באותו האופן בדיוק כמו שמטפלים ביהלום הכרייה. ההרכב הכימי הפיזי והאופטי של יהלום המעבדה זהה לחלוטין ליהלום הכרייה ובעל אותן התכונות בדיוק ורק מכשור מיוחד מאוד יוכל להבדיל ביניהם".

כלומר, יהלום מעבדה הוא יהלום אמיתי?

"בוודאי! אמיתי לכל דבר ועניין. גם בעיני ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב, FTC, אשר הגדילה לעשות והוציאה תקנה לפיה יצרניות יהלומי מעבדה לא צריכות לשווק את התוצרת שלהם תחת הגדרה של יהלומי מעבדה, ומהצד השני, אסור לציין על יהלומי כרייה שהם יהלומים אמיתיים, כי גם יהלומי מעבדה הם אמיתיים לכל דבר ועניין. יהלום הוא יהלום, טבעי או מעבדה.

היום השוק הגדול של יהלומי מעבדה, ויהלומים בכלל, נמצא בארה"ב. לכן ההחלטות האלה מחייבות וקובעות. יהלומי מעבדה נסחרים בבורסה ליהלומים, עובדים איתם, רוכשים ונהנים מהם, וחנויות התכשיטים מוכרות אותם לצד יהלומי הכרייה.

ערכם של יהלומי מעבדה נשמר בדיוק כפי שערכם של יהלומי הכרייה נשמר וזאת בין היתר מכיוון שמחירם של יהלומי המעבדה נגזר ממחירון רפפורט, שהוא מחירון היהלומים הרשמי, זה אותו מחירון, לא משהו נפרד. בכל היבט שהוא, אלה יהלומים אמיתיים. נמכרים עם תעודה גמולוגית, כמו יהלום כרייה, עם פירוט הניקיון, הצבע, השקיפות. הערך שלהם נשמר והוא צמוד לשינויי ערך היהלומים בעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
X LAB DIAMONDS. אקס לאב דיאמונדס,
חגית כץ-שינובר/אקס לאב דיאמונדס

ממתי קיימים יהלומי מעבדה?

"הטכנולוגיה קיימת כ 90 שנה. נערכו כבר כל הבדיקות, יש המון ניסיון עם הפיתוח שלהם. בתחילת הדרך לא הגיעו לחומר גלם גדול מספיק, וייצרו יהלומים קטנים אשר שימשו לצרכים תעשייתיים: למסורים, לחריטה, למחשבים וכו'. עם הזמן למדו לייצר יהלומים גדולים ואיכותיים שמתאימים גם לתעשיית האופנה, לתכשיטים כמו טבעות אירוסין, שרשראות סוליטר, צמידי טניס ותכשיטים נוספים.
הקפיצה הגדולה בשוק הייתה ב 2018. 'דה בירס', סינדיקט היהלומים הגדול בעולם, הקימו מותג בת של יהלומי מעבדה והשוק נפתח באופן משמעותי, והיום כבר בכל העולם מגדלים יהלומים".

השוק מוכן לשינוי?

"השוק יהיה חייב לקבל את השינוי, זה העתיד. כריית יהלומים פוגעת מאוד בכדור הארץ, היום כולם יודעים מה המחיר החברתי והסביבתי שאנחנו משלמים. יהלומי מעבדה "ירוקים" וידידותיים לסביבה. בתהליך ההפקה אין עבודת כרייה ואין פגיעה בטבע או בבני האדם.

ידעת שבשביל קראט אחד של יהלום צריך להוציא 50 טון אדמה! להעביד עובדים בתנאים מזעזעים. זה פוגע בעולם ללא תקנה, היום כולם מודעים להשלכות האלה. אם לא היינו פונים ליהלומי מעבדה, עם הזמן, תחום היהלומים היה נכחד. אף אחד כבר לא רוצה על מצפונו את הפקת יהלומי הכרייה. לכן זה עתיד התעשייה הזאת. זוכים בכל ההטבות בלי חסרונות. אני מאמינה שבעתיד כל תכשיטי היהלומים בעולם יהיו רק ממעבדה".

האם ייצור במעבדה מבטיח יהלום מושלם?

"אי אפשר לייצר יהלום מושלם. זה לא שיבוט. אלכימיה היא באמת קסם. לא ניתן לבחור את צבע היהלום או הניקיון שלו. ממש כמו תהליך ההפקה מהאדמה, מחקים את התנאים שבבטן האדמה, אבל אי אפשר לדעת איזו ריאקציה תצא בסוף. מתחילים תהליך ולפעמים יוצא ככה ולפעמים אחרת.
כמו בטבע, יש מספר צבעים, שקיפויות, גדלים. אותו מפעל באותה מכונה יכול לייצר פעם יהלוםD ופעם אחרת יהלוםJ , בשורה התחתונה יהיו יהלומים באיכות גבוהה ונמוכה יותר. זה לא פלסטיק שיצקנו לתבנית.

אם כך, מדוע מחיר של יהלום מעבדה שונה מיהלום כרייה?

"היהלום מגודל במעבדה ולא מופק מהאדמה. מה שהופך אותו לידידותי לסביבה, ירוק ולכן גם המחיר יכול להגיע עד למחצית ממחירו של יהלום זהה לו שהיה מופק בכרייה. מחיר של יהלום מעבדה נוח יותר לא כי הוא לא 'אמיתי', אלא כי חסכנו את עלות הכרייה, את כוח האדם, את השינוע ואת הפקת הכרייה. במקום זה, אדם אחד ולא מאות, נכנס למעבדה, מפעיל מכשיר וזהו. ביהלומים קטנים ההפרשים פחות משמעותיים במחיר מכיוון שהתכשיט תופס נפח גדול יותר, אבל ככל שעולים בגודל היהלום כך גם האטרקטיביות של יהלומי המעבדה עולה.

לקוחות שהגיעו עם תקציב מסוים יוכלו באותו מחיר לרכוש תכשיט מרשים פי שניים כי היהלום יהיה גדול יותר ואיכותי לא פחות. היתרון שלנו במחיר מובהק מאוד ביהלומים גדולים. למשל צמידי טניס מרשימים של 9 קארט אשר ביהלומי כרייה עשויים להגיע ל-50 אלף שקל, ואצלנו צמיד טניס של 9 קארט יעלה 17 אלף שקלים. פתאום כבר לא חייבים להיות אוליגרך כדי לרכוש תכשיט מדהים".

לתכשיטים יש תעודת אחריות?

"כל תכשיטי רשת X LAB DIAMONDS נמכרים עם תעודת אחריות, היהלומים משובצים כולם בתכשיטי זהב 14 קראט ובעיצובים מרשימים ומיוחדים. יהלומים במשקל חצי קראט ומעלה מגיעים בנוסף עם תעודה גמולוגית. התעודות מונפקות במכוןSGL SWITZERLAND, זהו מכון חיצוני, בלתי תלוי. בתעודות מסוג זה מפורטים הצבע, הניקיון ויתר הפרמטרים החשובים בעולם היהלומים".

X LAB DIAMONDS. גדעון לוין,
חנות הרשת/גדעון לוין

X LAB DIAMONS בדרך לכבוש את העולם?

"יש לנו שני סניפים גדולים ומרשימים בקניון עופר בפ"ת ובקניון עיר ימים בנתניה. ומתכוונים להשיק לאחר חג הפסח סניף חדש של הרשת בירושלים, אנו מעוניינים להתרחב הלאה בארץ ובמקביל לצאת לחו"ל, לרוסיה, ארה"ב ואירופה, אנחנו בדרך. למיטב ידיעתי אנחנו רשת החנויות היחידה בעולם כיום שמוכרת רק יהלומי מעבדה.

יש לנו מגוון עצום של סגנונות תכשיטים, החנויות מעוצבות בסגנון יוקרתי ומרשימות מאוד בגודלן, מה שמאפשר תצוגה עצומה של תכשיטים לכל מטרה, שילובים של תכשיטי יהלומים עם אבני חן, שיבוצים עם אמייל, טבעות אירוסין, טבעות סוליטר, צמידי טניס, צמידים קשיחים ועוד. אפשרות של תכשיטים משובצים בזהב צהוב, לבן או ורוד".

כמו כן, ניתן לרכוש תכשיטי מעבדה ישירות באתר האינטרנט וליהנות מחוויית רכישה ומערבות הרשת לכל רכישה.

לאתר X LAB DIAMONDS

072-3902077

לפייסבוק>> , לאינסטגרם>>

בשיתוף X LAB DIAMONS
  • עוד באותו נושא:
  • יהלומים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully