וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי גולן - המומחה לטיפול רפלקסולוגי בישראל

בשיתוף יוסי גולן

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 12:05

חוזרים לחייך וחוזרים לחיים הם לא רק סלוגנים של מערכת הבחירות הנוכחית, אלא גם מציאות של רבים

האם העובדה שסוף סוף מרבית מתושבי ישראל מחוסנים כנגד וירוס הקורונה, אומרת כי המשקעים והקשיים של השנה האחרונה נעלמו להם כאילו לא היו מעולם? והכוונה היא לאו דווקא לקושי כלכלי, אלא לזה הנפשי.

מפיק חבר מערכת "הנבחרים", שוחח עם יוסי גולן, מאמן, מטפל הוליסיטי, ויושב ראש האגודה לרפלקסולוגיה בישראל, על מנת לשמוע ממנו על שיטות הפעולה שהוא נוקט אל מול מטופליו הרבים בתקופה הלוחצת הזו של החיים, על הקשר הישיר בין הגוף והנפש ועוד.

יוסי גולן 1. עידן מעוז,
יוסי גולן/עידן מעוז

יוסי גולן - נעים להכיר

יוסי גולן, בן 72, הוא איש מרשים. דור שביעי בארץ, ובחלק הראשון של הקריירה המקצועית שלו, ניהל חברות בתחום הציוד ההנדסי, וניצח על עשרות עובדים שונים.

בגיל 59 היה לו מפגש עם סרטן הריאה, מאורע שהוביל אותו לעשות שינוי מקצועי בחיים, ומאז הוא מוליך ומטפל ברבים, כאלו שמבקשים לעשות שינוי מנטלי, ועוזר להם להתגבר על כאבים פיזיים.

"לאורך שנים רבות הייתי מעשן כבד, ולמרות שבשלב מסוים הצלחתי להפסיק את ההרגל המגונה הזה, הנזק כבר נעשה, ונאלצו לכרות חלק מהריאה שלי כאשר פגשתי בסרטן. לאחר שהחלמתי וחזרתי לעבוד כרגיל, משהו בתוכי קרא לי ללמוד ולעסוק ברפואה משלימה.כך שביום בהיר אחד קיבלתי החלטה, להתפטר ממקום העבודה שלי וללמוד מקצוע חדש בחיים.

במשך 3 שנים למדתי רפלקסולוגיה במכללת רידמן, הוספתי לארסנל הכלים שלי גם ידע רב בפרחי באך ושמנים אתריים, ולמעשה עוד במסגרת העבודה שלי בניהול, למדתי ,NLP אימון אישי ועסקי, כך שכיום אני מעניק מעטפת אחת גדולה, מתובלת בניסיון אישי וניסיון חיים גדול, לטובת המטופלים שלי", יוסי סיפר.

יוסי גולן 2. עידן מעוז,
יוסי גולן/עידן מעוז

יוסי גולן - תפיסת עולם

לאחר שסיים את שלוש שנות הלימוד שלו במגמה לרפלקסולוגיה במכללת רידמן, יוסי גולן הוסמך להיות מטפל בכיר עם התמחות בתחום האונקולוגיה ובתחום הפריון, ובמקביל צורף לצוות ההוראה במגמה לרפלקסולוגיה במכללת רידמן.

כמו כן עד למשבר הקורונה, הוא גם התנדב במכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון בחולון, ועזר למי שמתמודדים עם מחלת הסרטן בזמן הטיפולים היומיים, לחוות חוויות של ניקוי והעצמה אנרגטית ולמצוא מזור והעצמה גם ברגעים מאתגרים אלו. את הקליניקה הפרטית שלו הוא הקים לפני למעלה מעשור, ועל תפיסת העולם שלו הוא סיפר: "הכל מתחיל ונמצא בין אוזן ימין לאוזן שמאל.

הכל בסופו של יום הוא עניין ואתגר מנטלי, ואני אגיד יותר מזה, אני חושב שגם הסרטן שאיתו התמודדתי, הוא נוצר והגיע קודם ממקום מנטלי, והוא בא ללמד אותי משהו, כאשר אדם נמצא במקום מאוזן באופן כללי, המערכת החיסונית שלו חזקה ומלאה, כך הוא לא יכול להיפגע. אולם כל שינוי באיזון הזה מוביל לשינוי ואתגר מנטלי, וכך בדיוק המערכת החיסונית נוטה להיות חלשה, ליפול תחת העומסים, ואז האדם חשוף למחלות ולכאבים.

לדוגמה, הגיעה לקליניקה אישה כבת 50 עם כאבים עזים בכתפיים וקושי לסובב את הצוואר - לאחר שיחה קצרה ושני טיפולים דיווחה המטופלת על הקלה משמעותית ברמת הכאב וסיפרה כי היא מניעה את צווארה בקלות. דוגמה נוספת היכולה להאיר את הקשר המובהק שבין הצד המנטאלי בחיינו ובין הצד הפיזי שבהם הנה האלרגיות. אלרגיה אשר הסימפטומים שלה יכולים לבוא לביטוי בנזלת ועד למצבים בהם יש קושי רב בנשימה - האלרגיה נוצרת כתוצאה מפעילות יתר של מערכת החיסון שלנו, כתוצאה מפרוש לא נכון של החומרים שאליהם נחשפנו - ובאמצעות טיפול רפלקסולוגי ובשילוב שמנים אתרים התופעות הללו נעלמות".

יוסי גולן 3. עידן גרוס,
יוסי גולן/עידן גרוס

רפלקסולוגיה - מרכז הכובד של הגוף והנפש

רפלקסולוגיה היא שיטת איבחון וטיפול רפואי הוליסטי, אשר מסתייעת בפעולה פיזית מסוימת, על ידי הפעלה של לחץ בכפות רגליים, כפות ידיים או האוזניים, באמצעות האגודל, אצבע מסוימת, וטכניקות ידיים.

הרפלקסולוגיה שהינה תחום טיפולי המבוסס על ידע שנצבר עוד מהעת הישנה במזרח ועדויות מתועדות על קירות הפירמידות העתיקות במצרים ושא חודשה במערב בשנות העשרים של המאה הקודמת מבוססת על 2 אלמנטים מרכזיים: על התהליך המכונה הומאוסטאזיס שבו הגוף שומר על תנאים פנימיים יציבים.

באמצעות תהליכי ויסות ביוכימיים והאלמנט המרכזי השני הוא ההבנה כי הגוף מחולק ל 10 קווי אורך, 5 בכל כף רגל ויד (קווי האורך הללו מכונים "זונים") ובהם מתקיימת אנרגיה וכל הפרעה בזרימה של אותה אנרגיה תתבטא באחד או יותר האיברים הנמצאים לאורך קו האורך המאותגר.

ביקשתי לשמוע מיוסי גולן, כיצד למשל ביטחון עצמי נמוך, יכול להיות קשור לטיפולי הרפלקסולוגי, הוא שמח להסביר: "כף הרגל מחולקת לארבעה איזורים ואחד מהם נקרא אדמה, והיא הבסיס הקיומי שלנו. שם, בחלק הזה, אני אגלה ואזהה את כל תחושות חוסר הביטחון הקיומי של אותו אדם, שם גם נמצא בולם הזעזועים הפיזי שלנו, של עצם השוקה.

כאשר האלמנט הזה לא מספיק חזק מבחינת שרירים, אז גם בולם הזעזועים לא מוחזק כמו שצריך, וכל שינוי או אירוע שקורה בחיים, יכול להוביל לקטסטרופה של ממש, כי יש קשר ישיר בין הפיזי לנפשי.
אני אתן מספר דוגמאות היכולות לבאר את הקשר המובהק שבין הגוף והנפש, נניח ואתה מגיע אל מקום מסוים, בלי לדעת מה בדיוק יהיה בו, מבלי להכיר את האנשים שיהיו שם, בלי לשים לב, הגוף שלך יהיה סגור ומכופף יותר. לעומת זאת, כאשר אתה תיכנס אל מקום שמוכר לך, שבו אתה מרגיש פתוח, אתה תיכנס נינוח יותר 'עם החזה נפוח', וההבדלים הללו נמצאים בכל אספקט אחר בחיים. בעזרת האבחון והטיפול הרפלקסולוגי, אני יכול לחזק את המקומות הדרושים".

לדוגמה, הגיע לקליניקה אדם צעיר בשנות העשרים לחייו והתלונן על כאבים עזים בכפות הרגלים וגירוד מטריד - האבחון הוביל להבנה כי המטופל גדל בסביבה מאתגרת וללא תחושת תמיכה משפחתית - לאחר תקופה של טיפולים שבועיים, דיווח המטופל: "יוסי, הגעתי אליך עם פטריות בשתי הרגליים שהציקו לי עד זוב דם. ניסיתי אצל רופאים, מרפאים, קוסמטיקאיות וכול מיני מטפלים שהבטיחו ולא קיימו. כאשר המליצו לי לבוא אליך לא האמנתי שתוכל לעזור. היום, כמה חודשים אחרי וכפות הרגלים שלי נקיות מפטריות, גם לאחר יום עבודה ארוך, עם נעלים סגורות, ואין כבר את הריח הכבד שכל כך אפיין קודם לכן, וגם אין גירודים, תודה".

יוסי גולן 4. יח"צ,
יוסי גולן/יח"צ

הטיפול ההוליסטי בבעיות רגשיות

מעבר לטיפול, יוסי גולן עושה שימוש נרחב גם בטיפול בעזרת שמנים אתריים ופרחי באך, למדתי כי אלו יכולים לבוא לעזרת גם ילדים קטנים: "שמנים אתריים מופקים מהחלק שנושא את הריח בצמחים. מאחר וחוש הריח הוא אחד מהחושים של האדם, תגובת המוח לריחות היא מיידית, כאשר הם חודרים אלינו דרך חוש הריח, דרך העור ודרך מערכת העיכול ומקלים באופן מיידי. היה לי מקרה שבו אמא אחת הגיעה אליי עם הבן שלה בן השנתיים, משום שהילד הפסיק לתת צואה. בירור מעמיק שלי גילה, כי בגן שלו, אחת המטפלות שהוא היה קשור אליה מאוד, עזבה, ובמקומה הגיעה מטפלת חדשה.

עבור ההורים לעיתים דבר שכזה נראה כמו עניין פעוט, אבל הילד הקטן הרגיש לפתע איך כל הביטחון שלו נעלם, כי הוא הגיע אל סיטואציה שלא היתה מוכרת לו, וזה בא לידי ביטוי בלהחזיק את הדבר שהיה מוכר לו, לתת צואה. במקרה הזה בחרתי לתת משקל גם לשמנים אתריים, הכנתי עבורו תערובת מסוימת ונתתי לאמא, תוך כדי שהנחתי אותה כיצד לעסות לו את כפות הרגליים ביחד עם השמנים, ולאחר מספר ימים התופעה נעלמה כלא היתה", סיפר יוסי.

והנה משוב שכתבה אם לילדה בת חמש וחצי שיוסי הינחה אותה טלפונית בטיפולים בילדה אשר התמודדה עם אתגר מתמשך במערכת השתן: "בתי בת ה-5.5 סבלה מדלקות שתן מאי ריקון שתן ועברה מעקבים רפואיים ובדיקות שונות בגלל חשד לריפלוקס שתן. חשוב לציין שאנחנו חיים באילת, דבר שצריך נסיעות למרכז עבור כל בדיקה או מפגש עם רופא מומחה. על סף ייאוש, הכרתי את יוסי גולן, שהנחה והרגיע אותי מה עליי לעשות עד המפגש שלנו מפאת המרחק. הלא ייאמן קרה, לאחר העיסוי המפורט שיוסי הנחה אותי לעשות לביתי בכפות הרגליים, משהו התעורר שם. היה לה צורך דחוף לרוקן את שלפוחית השתן, כך גם בפעם השנייה והשלישית. ריגשה אותי מאוד הנכונות והרצון של יוסי לעזור לי מבלי להכיר אותי, רק מלהקשיב לי".

יוסי גולן - תוכנית לעתיד

במשך השנים, כאשר שימש גם כעוזר הוראה במכללת רידמן, יוסי גולן היה חשוף לא רק לתכני הלימוד השונים, אלא גם לשאלות הסטודנטים השונים. אלו עזרו לו לחדד את הנושאים, עד כדי התמקצעות ייחודית. כיום, כאשר יכול לשלב בין כמה עולמות גם יחד, ה NLP והאימון, ההתמחות במקצועות הריפוי ההוליסיטי ועוד, הפכו אותו לאחד מאנשי המקצוע הנחשקים ביותר בישראל.

שאלתי אותו, לאחר הרזומה והשיאים שהגיע אליהם, האם יש עוד לאן לשאוף? הוא חייך וסיפר:
"לפני 4 שנים ביחד עם קבוצה של חברים, הקמנו את העמותה לרפלקסולוגיה בישראל, מתוך הבנה כי תחום הרפלקסולוגיה מתפתח בשני כיוונים מנוגדים. האחד של סטודנטים הלומדים ומועשרים בידע ובכלי טיפול טובים, והכיוון השני של סטודנטים אשר לומדים מעט שעות, מבלי לקבל את מלוא המידע והחומרים הדרושים להכשרתם המקצועית, כך שמסיימים את לימודיהם ללא כלי טיפול וללא בסיס ידע מספק.

מאחר והחוק בישראל אינו מפקח על איכות ורמת ההכשרה, העמותה לרפלקסולוגיה, "הבית של הרפלקסולוגיה בישראל", נכנסה לנעלי הפיקוח, כאשר מוודא כי המכללות ובתי הספר לרפלקסולוגיה ילמדו ויעבירו את המידע הנדרש, בתנאים הנכונים ובאמצעות מורים ומרצים מנוסים. במקביל, האגודה פועלת להכשרה מקצועית של חבריה ולשיפור תנאי העבודה והאיכות של המטפלות והמטפלים בתחום.

בשנתיים האחרונות אני יושב הראש של העמותה, העמדה הזו חושפת אותי לדברים שהם מעבר לפעילות הרגילה, אלא לקשרים ופעילות עם כל מנהלי הרפואה המשלימה בארץ, מוסדות בריאות שונים, בתי וקופות חולים ועוד, כך שמדובר בנישה שאני מתכוון להמשיך ולהיות בה כלי מרכזי. מעבר לזה, אני מתכוון להמשיך ללמוד, תמיד יש עוד תכנים שיכולים להוסיף, לי ומשם למטופלים שלי, וגם לשבת יום אחד ולכתוב ספר, על הקליניקה, על עולם הטיפולים, שיטות הטיפול הייחודיות שלי בזכות העובדה שאני משלב מספר כלים בו זמנית ועוד".

יוסי גולן - יצירת קשר

היתה לי פגישה עם איש מיוחד במינו, יוסי גולן, מעבר לכל התארים שמחזיק והידע המקצועי המעמיק שבקיא בו, יכולתי לחוש כי מדובר קודם כל בבן אדם, רגיש, קשוב, סבלני ואכפתי.

כתובת הקליניקה של יוסי גולן-אימון וטיפול הוליסטי:

רחוב האנפה 34, באר יעקב.

טלפון ישיר - 050-6988898

דוא"ל - info@yosigolan.com

אתר

פייסבוק

בשיתוף יוסי גולן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully