וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להתעורר

בשיתוף שירה לוין

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 16:40

חג החירות והאביב המתקרב, טומנים הזדמנות לפרק חדש, פורח ומשוחרר יותר. מורת המיינדפולנס שירה לוין מזמינה אתכם לצאת לחירותכם הפנימית, ולהיות נוכחים במלואכם ברגע הזה

בתום שנת מגיפה שהייתה מטלטלת עבור רבים מאתנו, לחג החירות הממשמש ובא יש משמעות כפולה ומכופלת; זהו פרק חדש של שחרור. שחרור מתלות בנסיבות חיצוניות כמכתיבות את הרווחה הפנימית שלנו, וממחשבות ורגשות שליליים שליוו רבים מאתנו ביתר שאת בשנה האחרונה. לכן, זה זמן מצוין לפריחה מחודשת בחיינו, גורסת שירה לוין, מדריכת סדנאות וקורסי מיינדפולנס בשם "התעוררות", המתקיימות בלב הטבע וגם בזום, ברוח התקופה.

בתקופה האחרונה יצאנו כולנו מאזור הנוחות שלנו, מה שטלטל עמוקות את עולמנו הרגשי. רבים חשו תחושה כללית של חוסר אונים והיעדר תשוקה לחיים. אולם דווקא הנקודה הזאת, יותר מתמיד, גורסת לוין, טומנת בחובה פוטנציאל גדול לתהליך של שינוי שזמין לכל אחת ואחד מאתנו.

"הקורונה הראתה לנו שאנחנו לא יכולים להמשיך לתלות את תחושת ה-Well being שלנו בתופעות משתנות שהן מחוץ לשליטתנו. עלינו להבין שמה שכן נתון לשליטתנו הוא המצב הפנימי שלנו, ובזה אנחנו מתמקדים בתרגול מיינדפולנס. זו דרך שמציעה לנו כלים לטפח את היציבות הפנימית, לחוות את העולם ממקום של שלווה ולהיות נוכחים באמת בחיים עצמם, שבפועל, מתקיימים אך ורק ברגע הזה".

שירה לוין 1. תמר כנרתי,
שירה לוין/תמר כנרתי

"רק בזכות המיינדפולנס השתנה משהו בליבת ההוויה שלי"

בגיל צעיר מאוד, כבר לפני 19 שנים, בעודה מסיימת בהצטיינות תואר בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, התוודעה שירה לאפשרות של עבודה עצמית מנטלית. "נפתחתי לעולם הזה והתנסיתי במגוון עשיר של שיטות המציעות עבודה תודעתית, כולל קואוצ'ינג לסוגיו. אמנם השיטות האלה חוללו תוצאות מופלאות ברובד החיצוני, אך בעומק הלב המשיכה ללוות אותי תחושת אי שקט, מין משהו נרעד. רק כשנחשפתי למיינדפולנס, לפני כעשור, השתנה משהו בליבת ההוויה שלי".

המיינדפולנס היא שיטה שמקורותיה במדיטציה הבודהיסטית במזרח, והיא משלבת כלים מהפסיכולוגיה הקוגניטיבית יחד עם תובנות מחקר מדעי המוח. בקורסים שלה, לוין משלבת את שיטת ה-MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction). בתרגום ישיר, מהותה היא הפחתת לחץ באמצעות קשיבות. שירה, מתוך ניסיון אישי עמוק ורב שנים, מתארת שיטה זו כמסוגלת להאיץ תהליך של התעוררות פנימית עמוקה.

שירה לוין 2. תמר כנרתי,
שירה לוין/תמר כנרתי

שירה מספרת על ההתעוררות שלה:

"בעקבות תרגול מיינדפולנס בחיי, בעקביות ובהתמדה, חוויתי סוג של התעוררות ממצב של חלימה ששהיתי בו כל החיים; ישנתי ולא הייתי מודעת לזה. החלימה הזאת היא בעצם רצף של מחשבות אסוציאטיביות שחולפות לנו בראש כל הזמן, באופן לא מודע. זה ערפל בלתי פוסק שמלווה את כולנו, וכמו רבים אחרים גם אני לא ידעתי שאפשר אחרת עד שהתעוררתי אל המציאות של הרגע הזה. התחושה הייתה תחושה של יקיצה, שהביאה אתה שלווה, יציבות, שלמות ונינוחות, ולהסתובב ככה בעולם זו חוויה אחרת לגמרי".

כוחו של הרגע הזה

"ההתעוררות היא אל החיים בממשותם, אל מה שבאמת חי וקורה עכשיו, ממש ברגע הזה", מספרת שירה, "לימודים עם מורה בשם אקהרט טולה הביאו אותי להכיר בכך שהדברים לא קורים בשום מקום אחר; העבר והעתיד הם רק מבנים מחשבתיים ותו לא. אין להם קיום ממשי, אלא רק במחשבות שלנו בלבד. כשאנחנו לא ערים ומודעים למה שמתרחש ברגע הזה המחשבות שלנו מייצרות בנו כל מיני מסקנות, רגשות ותחושות פיזיות, ששולטות בנו ומנתבות אותנו לפעול מתוך אוטומטים ישנים שבכלל לא תואמים את הרצונות שלנו, את הערכים שלנו ואת מי שאנחנו. למחשבות שלנו יש גם נטייה אבולוציונית הישרדותית שלילית, כך שלא פעם הן מובילות אותנו לביקורת לא מאוזנת ולא תורמת כלפי עצמינו, כלפי המצב וכלפי הסביבה שלנו.

רוב האנשים חושבים שהמחשבות והרגשות שלהם זה מי שהם, 'אני חושב משמע אני קיים' זה תמצית התרבות המערבית. דרך המיינדפולנס מתאפשר לנו לגלות בתוכנו הוויה עצמית רחבה יותר - 'אני שם לב שאני חושב, משמע אני קיים', רק שה'אני' הזה אינו אותו 'אני' נפרד, קטן, דרכו התרגלנו לחוות את עצמינו, אלא אנחנו מגלים בנו ממד רחב יותר וזו בדיוק ההתעוררות: ההבנה שהמחשבה היא לא חזות הכול אלא יש משהו מעבר אליה".

שירה לוין 3. תמר כנרתי,
שירה לוין/תמר כנרתי

הטבע כמשל חיים

שירה מצאה במיינדפולנס דרך וגישה פשוטה, ברורה, יישומית וישירה להגיע לממד של חירות. לאחר שעברה בעצמה כברת דרך של חוויה אישית עמוקה, בקורסים שלה, שירה מסייעת לאנשים להתחבר לתחושת בטחון יציבה ובלתי תלויה, ולחוויית חיים משוחררת.

לצד קורסי ה-MBSR שמתקיימים בזום עם תלמידים מכל רחבי הארץ, במסגרת התוכנית שנתית שלה - FREEDOM - שירה מקיימת יחד עם המשתתפים תרגולים בלב הטבע בהרי הגליל.

"נחיצותה של היכולת להיות נוכח ברגע הזה, משתקפת עבורנו באופן ברור בדרך שבה פועל הטבע; יש זמנים של נבילה וכמילה וזמנים של צמיחה ופריחה מחודשת. זה טבע הדברים גם אצלנו, יש רגעים יפים יותר ויפים פחות, שיאים ורגעי משבר. לצד עשייה מתמדת ומבורכת למען חיים טובים עשירים ומלאים יותר, נראה שאין לנו ברירה אחרת אלא לקבל באופן מלא את המציאות כפי שהיא מתגלה בפנינו ברגע הזה, לקבל את טבעם הדואלי של החיים, ולעשות איתם בתוכנו שלום, רגע אחרי רגע.

כעת אנחנו נמצאים בפתחו של חג האביב בו הכול מתעורר, ואין זמן טוב יותר מזה בעיניי להצטרף לחגיגה, לבחור להתעורר, להשתחרר מהעריצות של המחשבות שלנו, להגיד כן לחיים ולבחור לחוות אותם בדרך אחרת, קלילה וחיוניות יותר. זה שינוי שנגיש לכל אחד מאתנו, וכולנו יכולים לבחור להכניס אותו לחיים שלנו".

שירה לוין 4. שירה לוין,
תרגול בלב טבע/שירה לוין
בשיתוף שירה לוין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully