וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגלות את הגוף והנפש דרך כפות הרגליים: הכירו את הרפלקסולוג יואל כהן

בשיתוף יואל כהן

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 15:03

כאבים פיזיים ונפשיים כאחד יכולים לשנות את כל שגרת חיינו ולהשפיע לרעה על התפקוד היומיומי שלנו. כאב נותן אותותיו על כל הסביבה - העבודה, מערכות היחסים, שלוותנו ועוד, ולעיתים נדמה שכבר אין לרפואה הקונבנציונלית פתרונות להציע. יצאנו במערכת הנבחרים למצוא אלטרנטיבה שתתן לכם מזור לכאב וגילינו את יואל כהן - רפלקסולוג בכיר, עתיר בניסיון והמלצות, שייקח אתכם למקום טוב יותר וישפר את חייכם בכל רובד שלהם, דרך כפות הרגליים.

יואל כהן. דניאלה קונטיני,
יואל כהן/דניאלה קונטיני

תפנית בעלילה לשיפור חיים

באופן מפתיע, הרקע המקצועי של יואל החל בעולם המתמטיקה ומדעי המחשב כבוגר אוניברסיטת תל אביב, ועל אף שנחל הצלחה כבירה בתחום הזה, הוא כתב תפנית בעלילה של סיפור חייו. השינוי שקיבל על עצמו נבע עקב כך שחלה בסרטן, והבין שהקצב האינטנסיבי של החיים פוגע בבריאותו.

בצעד אמיץ, יואל החליט להסב מקצוע לכזה שיאפשר לו לסייע לאנשים ולהיטיב עם חייהם - רפואה אלטרנטיבית. הוא החל בלימודי עיסוי, אך בעקבות פציעה ממלחמת יום כיפור, שהקשתה עליו לטפל, הוא לקח את הפנייה לעבר התמחות ברפלקסולוגיה, שהכיר כמטופל דרך אימו שעסקה בתחום. מאז, כ-15 שנים שיואל עושה חייל בעולם הטיפול האלטרנטיבי ומשפר את איכות חייהם של מטופליו הרבים בעזרת רפלקסולוגיה.

"היום אני עובד בשיטה של אמא שלי, בטיפול הרבה יותר עמוק, שיכול לארוך גם כשעתיים וחצי", אומר יואל. מטופלת של יואל מעידה עליו: "האבחון של יואל כל כך מדויק שזה מדהים. הטיפול נעשה ברגישות רבה ובכל מגע שלו מרגישים את האהבה והשליחות שלו. ברגע שהתמסרתי למגע בכפות הרגלים, הבנתי כמה זה חשוב. אני ממליצה בחום - לכו לטיפול, רק אז תבינו באמת כמה הטיפול של יואל הוא אחר ומיוחד".

יואל כהן. רון כהן,
יואל כהן/רון כהן

"רפלקסולוגיה זה טיפול הוליסטי שמתייחס לגוף והנפש כאחד"

ההתמחות של יואל חולשת על בעיות של כאבי גב, כאבי שרירים, פציעות של ספורטאים וכן הלאה. כמו כן, הוא נוגע ומטפל בכל הקשור למתח ולחץ, שנוצרים כתוצאה של הדרישות מהעידן המודרני. בעזרת הטיפול יואל מסייע למטופל להגיע למקום רגוע, נוח ואפקטיבי יותר. בכל הקשור לפנייה של המטופל, יואל מעדיף להיות אובייקטיבי ולגלות את הבעיה דרך כף הרגל של המטופל.

עבורו, הטיפול הרפלקסולוגי נוגע באדם כמכלול ולא מתמקד רק בתופעה לשמה הגיע. במהלך הטיפול חשוב ליואל לקבל משוב בזמן אמת על המגע שלו, אם הוא נוגע במקום רגיש או כואב, כך שבסוף הטיפול הוא משקף למטופל את כל הנקודות הרגישות הפיזיות בגוף, ואת מצבו הנפשי. "ברפלקסולוגיה, ההתייחסות לנפש היא בעזרת 4 היסודות - אוויר, מים, אש ואדמה", מסביר יואל, "אוויר מסמל את האופן בו האדם רואה ומפרש את המציאות שסביבו, דרך החושים והמשמעויות שלו. האש מביעה את האנרגיה שלנו, את היכולת לקדם ולהזיז דברים שחשובים לנו באמת ונמצאת בכריות הרגליים. המים באזור השקע, והם מציינים את הרגשות שלו - בין אם אנו נותנים להם דרור, או שאנו מדחיקים אותם. יסוד האדמה, שנמצא בעקב, משקף את העבר ואת הזהות שאנו מציגים בפני העולם. ככל שהאדמה עטופה בעור קשה עם סדקים, כך האדם סוחב טראומות מהעבר להווה שלו ומאפשר להן לנהל אותו".

יואל כהן. רון כהן,
יואל כהן/רון כהן

ידיים מלאות כישרון לרגליים מלאות רוגע

שיטת העבודה שיואל פיתח עם השנים, לוקחת השראה מהרפלקסולוגיה הקונבנציונלית, אך ייחודית לטיפוליו של יואל. הוא מתמקד בבדיקת מערכות הגוף הנמצאות באזורים השונים בשתי כפות רגליים, ולא מטפל בכל רגל לסירוגין.

נקודת ההנחה ממנה יואל יוצא, סוברת כי לגוף יש יכולת ריפוי, לכן עם שחרור חסימות ומתן דגשים נכונים, הוא יטפל בבעיות בצורה הטובה ביותר. מתוך כך, חשוב ליואל להדגיש מול המטופל את המקומות הבעייתיים, הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי, ולהבין לאן ניתן לשאוף להגיע. אם המטופל מחליט להתמסר לתהליך, יואל יוצא איתו למסע של סדרת טיפולים, שעליה ניתנת הנחה מסוימת, כשבסופה, מחכה לו מקום נינוח, אפקטיבי וטוב יותר.

מטופלת משתפת: "אני תמיד נדהמת מזה - איך אפשר לראות בכפות הרגליים את הנפש? יואל ממש קורא בכפות הרגליים את כל מה שמתחולל בנפש האדם. אני תמיד יוצאת מהטיפול שלו רגועה יותר, ברורה לעצמי יותר ומלאת הודיה. תודה עליך יואל יקר".

יואל כהן. רון כהן,
יואל כהן/רון כהן

חוויה מרפאת - מהטיפול ומהמטפל

טיפול רפלקסולוגי איכותי דורש ניסיון רב ורגישות כדי לקלף את החומות וההגנות של האדם, ולראות את הנפש העמוקה שלו. יואל ניחן בכישרון יוצא דופן לראות את האדם ולתרגם את התחושות שלו למילים - לחוש בכפות הרגליים את הבעיות ולשחרר אותן דרך תקשורת עם המטופל. עוד טרם הטיפול, יואל מקבל את המטופל בחום, הכלה ואדיבות, ומלווה אותו באכפתיות רבה לאורך כל התהליך.

ההמלצות הרבות והתגובות הנלהבות מעשרות מטופליו, מעידים כי יואל הוא מטפל בחסד עליון ואכן שיפר באופן ניכר את חייהם של עשרות מטופליו. "עוד לפני שיואל בכלל מתחיל בטיפול, משהו בוייב הנעים שהוא משדר כבר עושה לך טוב", אומרת מטופלת של יואל, "נוצר הרושם שהוא מקשיב גם לגוף שלך וגם לך - לאנרגיה שלך, למילים שלך, לכל ההוויה שלך בעצם. פשוט חוויה של נתינה, חום ואכפתיות אמיתית מצידו. אני ממליצה מקרב ליבי".

יואל כהן

כתובת: קהילת סופיה 37, תל אביב

טלפון: 052-2625753

פייסבוק: https://www.facebook.com/yoelcohenreflexology/

בשיתוף יואל כהן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully