וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קם כל בוקר בהתלהבות, מי שלא מגשים חלומות מזדקן מהר" - האופטומטריסט מחיפה שלא עוצר לרגע

בשיתוף וסים ג'ראיסי

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 14:23

לפני שש שנים, בגיל 29, וכשהוא האופטומטריסט העצמאי הצעיר ביותר בארץ, פתח וסים ג'ראיסי את האופטיקה היוקרתית שלו "ג'ראיסי אופטיקל" במרכז חיפה, שהפכה מאז לאימפריה ולשם דבר בעיר

שנים רבות לפני שפתח את חנות האופטיקה שלו, עבד וסים ג'ראיסי כאופטומטריסט שכיר בחברות גדולות ומוכרות באזור תל אביב והשרון, אבל בכל אותה העת, חלם בתוך תוכו על עסק משלו: "כשהייתי שכיר ברשתות הגדולות, לא יכולתי לשנות הרבה דברים שלא אהבתי בתוך הארגון, ותמיד ידעתי שאני יכול להוביל ולנהל טוב עסק משלי", הוא מספר לנו.

בשלב מסוים בקריירה, חזר וסים לעסק האופטיקה המשפחתי של אביו, וגם שם עלה בו הצורך לצמוח ולגדול למקום משלו, וכך, לפני שש שנים פתח את העסק שלו במרכז העיר חיפה: "רציתי לפגוש לקוחות ממגזרים שונים ולהרגיש שאני במרכז העניינים הארצי, ולכן בחרתי בבירת הצפון - חיפה".

וסים ג'ראיסי. יח"צ,
וסים ג'ראיסי/יח"צ

העסק שהתחיל בתצפית בבית הקפה החיפאי

וסים ערך סקר שוק משלו, ובדק ומצא שבאזור בית המשפט יש קהל גדול של מרכיבי משקפיים. "ישבתי חודש שלם בבית קפה בחיפה, ליד בית המשפט. הייתי סופר את כמות האנשים שעוברים ברחוב, ובדקתי כמה מהם מרכיבים משקפיים. מצאתי שבאזור הזה, יש אחוז מאוד גבוה של מרכיבי משקפיים, והחלטתי שאפתח את העסק שלי סמוך לבית המשפט, בין הבניינים של עורכי הדין ועובדי מערכת המשפט".

ההימור של וסים עבד, והחנות הפכה למקום מפגש בו נפגשים עורכי הדין ושופטים, המהווים 70 אחוז מהלקוחות במקום. שלושים האחוז האחרים הם לרוב בני המשפחות והחברים שלהם.

בדומה לכל תחום אחר בעסק, גם בעיצוב ובבניית הלוגו, השקיע וסים את מיטב זמנו: "לקח לי ולגרפיקאי חודשיים עד שהגענו ללוגו שרציתי. רציתי משהו אחר ולא צפוי, וכך יצרנו ועיצבנו משולש ועיגול שמרכיבים את האות G, שזאת האות הראשונה בשם המשפחה שלי, משולש שמסמל את קרני האור, ועיגול שמסמל את העין".

הקליניקה של וסים שופצה ועוצבה במשך שישה חודשים ומתפרשת על שטח ענק של 120 מ"ר: "בהתחלה הציעו לי שטח מסחרי של 60 מ"ר, אך לא הסכמתי, ידעתי שאני רוצה שטח גדול, ודרשתי שימצאו לי שטח כפול לפחות, לבסוף קיבלתי 120 מ"ר". גם פה וסים לא חסך, ורתם לעבודה אדריכל מהטכניון שעיצב עבורו חלל נעים ומרווח, עם ריהוט עץ שגולף ונבנה במיוחד עבור העסק.

קליניקת ראייה בשילוב גלריית משקפי מעצבים יוקרתית

ג'ראיסי אופטיקל היא קליניקה לאופטומטריה וגלריית משקפי פרימיום. הקליניקה היא עמוד השדרה של העסק, כש-90 אחוז מהמכירות הן ממשקפיים אופטיים ובדיקות ראייה מקצועיות: "קודם כל, מדובר בקליניקה שהיא לרוב מיועדת לאנשים שיש להם בעיות ראייה", מספר וסים. "שאר העבודה של המקום מתבססת על התאמת עדשות מגע ומשקפי שמש יוקרתיים".

רוב ההזמנות בעסק הן הזמנות של משקפי מולטיפוקאל פרימיום - זוג משקפיים אחד המספק ראייה טובה גם למרחקים גדולים כמו נהיגה, בשילוב עם מרחקים קטנים כמו מחשב או קריאה.

וסים עובד עם מפעל האופטיקה הגדול בעולם באיטליה, ורוכש ממנו את המותגים המוכרים כמו פראדה, בולגרי ודולצ'ה וגבאנה: "אלה לא רק מותגים של שם, אלה מותגים בעלי איכות חומר מעולה, גם מבחינה עיצובית וגם מבחינת חומר הגלם".

לאתר אינטרנט: https://geraisyoptical.business.site/

וסים ג'ראיסי. יח"צ,
ג'ראיסי אופטיקל/יח"צ

"פעם היו מלחיצים אותי. היום, כעצמאי, אני משקיע זמן ואנרגיה בכל לקוח"

וסים סיים תואר ראשון באופטומטריה באוניברסיטת בר אילן ותואר שני במדעי הראייה במכללת הדסה בירושלים, תואר שלדבריו עוזר לו לפתור בעיות ראייה מתקדמות.

"האופטומטריסט חייב להבין את צרכי הלקוח", מספר וסים. "אחרי שנים של ניסיון בתחום, היום אני מבין שתקשורת טובה בין הבודק לנבדק, ויחס אישי נכון מוביל לתוצאות המיטביות. בשנים עברו, כשהייתי שכיר, היו מלחיצים אותי עם בדיקות ראייה מהירות כדי להגדיל רווחים, ובקליניקה שלי אני לוקח את הזמן ומשקיע בכל בן אדם את הזמן הנדרש כדי לתת לו את הטיפול המיטבי".

בנוסף, רוב האופטיקות היום מכינות את המשקפיים מחוץ לעסק, במפעל חיצוני, אבל לא אצל וסים. "אני מכין את המשקפיים בעצמי. יש לי במקום מעבדה מקצועית עם מכשור מתקדם להכנת משקפיים, עם עדשות המשקפיים שאני מביא ממפעל ידוע בצרפת, כדי לתת את חווית הראייה הטובה ביותר. לא מעבירים אצלי הזמנות מיד ליד, וככה לא מתפספסים פרטים חשובים בהזמנות, אני לא אוהב לעבוד בטלפון שבור, אני אוהב שהכל מסודר ושהלקוח מקבל בדיוק את מה שהוא צריך".

משקפיים בדקה ה-90

במעבדה שבעסק, וסים מחזיק מלאי של עדשות משקפיים של כל המרשמים האפשריים, כדי שיוכל להכין לכל לקוח שזקוק לכך, משקפיים במהירות בזק.

"מי שצריך משקפיים בדחיפות, אם זה זוג שאבד או נשבר, אני יכול להכין לו זוג חדש ואיכותי תוך עשר דקות בלבד".

כריש חייב לשחות באותה בריכה של שאר הכרישים

ומה הלאה? מה צופן העתיד עבור וסים? "אני לא מאמין גדול ברשתות ובסניפים, אני מעדיף סניף אחד חזק ומושקע שנמצא במטרופולין גדול, בכל עיר גדולה צריך סניף אחד גדול וזה מספיק. אשמח לפתוח עוד סניף בערים גדולות כמו תל אביב או ירושלים. כשפתחתי את העסק שלי בחיפה, שאלו אותי הרבה אנשים למה לפתוח עסק דווקא בעיר גדולה, כשיש כל כך הרבה מתחרים 'כרישים' ברשתות האופטיקה. עניתי להם שכריש חייב לשחות באותה בריכה של הכרישים, אחרת הוא לא יתקדם ולא יתחזק".

וסים מספר על ההרגשה האישית המתלווה לניהול עסק גדול ומצליח: "בזמן השיפוץ של המקום, הייתי מבקר ומפקח על השיפוץ, ויום אחד ראה אותי איש מקצוע במקום ואמר לי: 'העסק הזה עוד יתיש אותך מהר מרוב האחריות המוטלת עליך'. אז אני חושב שההיפך הוא הנכון - היום אני בן 36, נראה טוב ומרגיש צעיר יותר בעשר שנים. אני קם כל בוקר בהתלהבות, מי שלא מגשים חלומות מזדקן מהר".

כששמו הולך לפניו בעיר, קהל הלקוחות שלו מכפיל את עצמו משנה לשנה, והתגובות שהוא מקבל ברחוב עולות ועולות, חשוב לוסים להזכיר שההצלחה לא באה בקלות ושהוא חייב להישאר עירני ומעודכן: "אני משקיע המון מחשבה, מאמץ ועקשנות כדי להצליח וכדי להישאר מצליח. כשאני נהנה מהתוצאות ומהפירות של העבודה הקשה, אני שוכח את המאמצים".

לפייסבוק: https://www.facebook.com/geraisyoptical
לאינסטגרם: https://www.instagram.com/geraisyoptical/

וסים ג'ראיסי. יח"צ,
וסים ג'ראיסי/יח"צ
בשיתוף וסים ג'ראיסי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully