וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי הופט - עושה סדר לעסקים

בשיתוף גילי הופט

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 12:30

איך הפכה הצעירה החרדית גילי הופט ליועצת עסקית בגישה תודעתית ומנטורית לקידום נשים עצמאיות? פגשנו אותה כדי להבין

גילי הופט (29), אימא לחמישה, הקטן רק בן חודשיים, היא אישה חרדית ממודיעין עילית, יועצת ומלווה עסקים באופן פרטני ובקבוצות, מרצה, בעלים של מגזין נשי עסקי דיגיטלי ולאחרונה, בימי הקורונה, גם הוציאה ספר ילדים. שוחחנו איתה כדי לנסות לגלות את הסוד ואיך היא עושה את כל זה.

סדר בראש עושה סדר בעסק

"אני מלווה נשים עצמאיות, נשים בתחילת הדרך ששואפות להקים עסק, בעלות עסקים קטנים שחשות שהעסק בבלגן והן לא משתלטות, העסק לא ממריא. אני עוסקת בעיקר בפן הארגוני, בנייה נכונה של העסק, הגדרה ודיוק, במיוחד בעסק של אדם אחד, את גם המנכ"ל וגם פועל הייצור, מה עושים כדי שהאופרציה הזו תעבוד. ניהול זמן, בניית מוצרים, והאסטרטגיה השיווקית.

כל כך הרבה פעמים אני שומעת מנשים שאני מלווה 'וואו, עשית לי סדר', בעיני סדר זה הא'-ב', אם את לא יודעת בדיוק מה את מוכרת, איפה את מרוויחה, מה התוכנית שלך, איך תשכנעי מישהו לקנות ממך?", היא אומרת.

ייעוץ עסקי בדגש רגשי

"במשך עשור, עבדתי בעיקר בתחום הרגשי, ליוויתי נשים ונערות. בסוכנות היהודית עם נוער ממשפחות בסיכון, תעסוקה שיקומית לנשים חרדיות בבריאות הנפש, עבדתי הרבה בקהילות נשים כמטפלת ומצאתי את עצמי מחזקת נשים. גיליתי כמה מעט נשים מאמינות בעצמן, היה לי חשוב לתת כלים לא רק כיצד לצאת מהקושי אלא איך לבנות את עצמך טובה יותר. מצאתי את עצמי מעצימה נשים.

העובדה שההכשרות שלי והניסיון הרב שצברתי היו בתחום הטיפולי, הפכו אותי היום להיות יועצת עסקית אחרת. אני מבינה את המקום החשוב של הרגש בפעולות שלנו. אפשר להגיד למישהי תעשי כך וכך, אבל אם זה יושב על קושי רגשי כמו דימוי עצמי, בטחון ועוד, הידע לא יעזור. אני מכירה ואוהבת לעבוד עם נשים, לכן אני מחוברת אליהן ומניעה אותן לפעולה מתוך העצמה, הן כשלם, לא רק העסק".

הופט 1. יח"צ,
גילי הופט/יח"צ

איך הגעת מטיפול לעסקים?

"אחרי שנים בתחום הטיפולי, חיפשתי לשנות כיוון, פניתי לתחום הפיתוח העסקי, התחלתי ללמוד, אצל ניר דובדבני ובהמשך במקומות הנוספים, תוך כדי עבדתי בחברה שסיפקה שירותים רפואיים ואחר כך עברתי לרשת סופרמרקטים. לקחתי שם את כל תחום הניהול והארגון לידיים, העברתי את העסק שהתנהל בצורה מסורבלת ומיושנת למאה ה-21. ייעול תהליכים והעברה לדיגיטל.

קידמתי את העסקים האלה באופן מטאורי, אבל היה חסר לי לעזור לאנשים, הקשר האישי חסר לי ובעיקר לא מצאתי את המקום שלי כאשה. ואז התחילה הקורונה, זו היתה הזדמנות מבחינתי לפתוח את העסק שלי וללוות עסקי נשים, שאני מאמינה בהן. לקחתי את כל הניסיון שלי בעסקים ובהבנת נפש האדם ויצרתי את תוכנית הליווי האישית ואת הקורסים לנשים שמקימות עסקים".

את מדגישה את הפן הנשי בעסקים, למה?

"אני מכירה נשים, יודעת מאיפה הן צמחו וטובה בזיהוי החסמים שלהן מתוך הידע הטיפולי שלי בשילוב עם הקורסים שלמדתי בתחום הייעוץ העסקי בניתי מוצר של העצמה, חיבור והבנה. אני באה ממקום אחר.

גדלתי בבית חרדי, אבא שלי יצא בשאלה, והוריי התגרשו. אני ושלושת אחיי גדלנו לבד עם אמא שלי. בזמנו, בקהילה שלנו גירושים היו מאוד יוצאי דופן. אבל אמא שלי הפגינה עמידות לא רגילה. היא לא חסכה מאתנו כלום, עודדה אותנו להגשים חלומות. כבר בגיל 14 הייתי חונכת במסגרת נחשבת בציבור החרדי. אמא שלי הטמיעה בי שאוכל לעשות כל שארצה, היא תמכה בנו להצליח. היא גרמה לי להאמין בעצמי ולרדוף אחר החלומות שלי. היה לי מודלינג מעולה, אשה שעברה קשיים וגידלה אותנו לבד, זה עורר בי השראה לעבודה עם נשים.

למדתי, פסיכותרפיה, קורסים טיפוליים בסוכנות היהודית ותרפיה באומנות הייתי ממש צעירה ועבדתי עם נוער בסיכון ונשים שנזקקו לרווחה. זה סייע לי לבנות את האישיות שלי. הבנתי כמה הגישה שלנו והאמונה בעצמנו יכולה לשנות. היה לי חשוב לעזור לאחרים ולהראות להם שאפשר להתרומם מקושי. בחנתי מה עזר וחיזק אותי, זיקקתי את מה שעובד לי".

הופט 2. יח"צ,
גילי הופט/יח"צ

גישה ואמונה

"הייתי ילדה בת 20 כשבאתי לנשים בגיל של אמא שלי, וחיזקתי והעצמתי אותן. לכאורה מגוחך, אבל תמיד יש מה לתת, אני מאמינה שאם נפגשנו משהו טוב יכול לצמוח מכך. דיברתי עם נשים ואימהות שסיפרו לי על התובנות והשינויים שהן עשו בזכות המפגש איתי. הבנתי שאני יכולה לעשות המון דברים טובים. מתוך האמונה בעצמי, אני יכולה להניע נשים אחרות. לא תמיד הכל קל, אבל כשהעזתי והתחברתי למקומות של 'למה כן' הגעתי רחוק, עם עצמי ואחרים.

במשך השנים שלי כשכירה ראיתי סוגי ניהול, ואת ההשפעה של מעסיקם שמאמינים בעובדת ורוצים שתתקדמי איתם לבין מעסיקים שעסוקים באגו, מפחדים לאבד את מקום ה"בוס". הבנתי כמה מוטיבציה רגשית מניעה במיוחד נשים.

ראיתי את התועלת האדירה שהבאתי לעסקים שעבדתי כשכירה והחלטתי שאני יכולה לתת את זה כעצמאית לעסקים אחרים. פיתחתי את הגישה שלי, בחנתי על העסק שלי ואז עשיתי 'סטאז'. סייעתי לבעלות עסקים ללא תמורה, כדי למקד את הנוסחה שלי. כשראיתי כמה זה עובד, איך הן מצליחות והתגובות הנלהבות שקיבלתי, הבנתי שיש לנוסחה הזאת מקום חשוב בעולם. למדתי, סיננתי ודייקתי מה נכון ועובד לי והבאתי את זה ללקוחות שלי. בסופו של דבר התוצאות מדברות בעד עצמן".

את משקיעה בקידום נשים בעסקים כתפיסת עולם לא רק כיועצת?

"החזון שלי שכל אשה עצמאית תוכל לבנות עסק מניב בחשיבה חיובית ובעבודה בשיטה נכונה ומאורגנת. אני מאמינה שאני יכולה להוביל כל אחת למקום הזה. בדיוק כי אני משלבת רגש ותודעה לצד סדר עסקי וחשיבה ניהולית.

השיטה שלי פשוטה, היא אומנם מחייבת לצאת מאזור הנוחות, שום שינוי לא יכול להיעשות אם נעשה את אותו הדבר, אבל היא לא מורכבת, בדגש על סדר ופרקטיות.

לצד הטיפול בעסק אני פועלת עם הלקוחה גם על צמיחה, העצמה ויצירתיות. כמו שאני מקפידה להתפתח וללמוד אני דוחפת את הלקוחות שלי תמיד להתמקצע. לחשוב באופן יצירתי, אני בונה איתן מוצרים ודרכי שיווק אחרים ומקנה להן את הביטחון לחשוב מחוץ לקופסה.

נשים יכולות להיות מנהלות מופלאות ובעלות עסקים מצליחות, אבל אי אפשר להתעלם גם מהאשה שמאחורי העסק. אני אמפטית, קשובה והן יודעות שאין אצלי שום שיפוטיות. הקרבה הזאת מאפשרת להן לצמוח.

לאחרונה לרגל יום האשה הבינלאומי השקתי את המגזין הדיגיטלי שלי, "מלכה" על שם המלכה בשח מט. האשה היחידה והחזקה במשחק. הוא מציע כלים פרקטיים למודעות והעצמה, וכן לקידום עסקי ומעורר השראה. הוא מיועד לנשים בכל המגזרים וכל תחומי העסקים.

"אני רוצה להרים עסקי נשים קטנים, שם בנוסף לליווי העסקי יש חשיבות לתמיכה ולהשראה. זה החזון שלי".

להרשמה למגזין לחצו כאן>>

רוצים לדעת עוד על השיטה? מוזמנים להצטרף ולהתעדכן, כאן>>

גילי הופט 052-7362062 , לקבוצת הוואטסאפ>>

עקבו אחריה בפייסבוק>>

הופט 3. יח"צ,
גילי הופט/יח"צ
בשיתוף גילי הופט
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully