וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי כץ - הלוחש לכלבים הישראלי

בשיתוף שי כץ

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 8:45

בישראל יש מאות אלפים שמחזיקים בבית כלבים, ורבים מתוכם סובלים מבעיות התנהגות של חיות המחמד שלהם. שיטת Switch מציעה פתרון חדשני ומיוחד והמאלף שי כץ מסביר

על פי רישומים, ישנם בישראל כיום למעלה מחצי מיליון אנשים שמחזיקים ומגדלים כלבים, אך לצד הכיף הגדול בו הילדים מעניקים שם מיוחד לכלביהם, משחקים עמם ונהנים מליקוקי האהבה שהם מרעיפים, קיים גם צד שבו החיים עם כלב יכולים להיות לא קלים.

כלבים שעושים צרכים בבית גם לאחר שכבר אינם גורים, מגלים תוקפנות כלפי העוברים ושבים, נובחים ומייללים עד השעות הקטנות של הלילה וסובלים משאר בעיות התנהגות יכולים להקשות.

לשם הטיפול בבעיות הללו ואחרות ישנה כיום שיטת אילוף שונה מזו שהכרנו לאורך השנים, שיטת Switch. מפיק חבר המערכת שוחח עם שי כץ, בן 24 ומי שמתמחה בשיטה המתקדמת לאילוף כלבים, על מנת ללמוד על עקרונות השיטה, שיעזרו לכם ולכלבים שלכם לחיות בהרמוניה מופלאה.

שי כץ אילוף כלבים. יח"צ,
שי כץ/יח"צ

שיטת אילוף הכלבים Switch, שעשתה לעצמה שם גדול בקרב מגדלי ההולכים על ארבע, נוצרה ופותחה על ידי רועי לוי, שלמד אצל סיזר מילאן, בחור מקסיקני אשר ידוע בכינוי "הלוחש לכלבים". על העיקרון הבסיסי של השיטה סיפר שי כץ, מאלף כלבים מקומי:

"בשונה משיטות האילוף הרגילות, אשר מתבססות על לימוד של פקודות כמו שב, ארצה, רגלי וכדומה, השיטה הזו עובדת על פי הפסיכולוגיה של הכלב. על פי שיטת Switch, לרגע אחד אנחנו לא מאמינים או רואים את הכלב כבן אנוש, לכן גם לא מתייחסים אליו ככזה, אלא יוצרים קשר עמוק עם הכלב, על מנת להגיע לרמה שבה הוא ירצה להקשיב לבעלים שלו, שיעורר עבורו מקור של השראה, כך שאפשר יהיה להסתובב איתו ברחוב ללא רצועה, וללא כל פחד כי הכלב יעשה פעולות לא רצויות".

שיטת אילוף Switch - פרקטיקה בשטח

סיפרתי לשי כי העיקרון עליו דיבר נשמע לי זהה לשיטות אילוף אחרות, אז מה בכל זאת שונה? הוא חייך והמשיך לפרט עבורי:

"המשפט המפורסם של סיזר מילאן הוא 'אני משקם כלבים ומאלף אנשים', וזה בדיוק מה שאני עושה. מעניק לאנשים ידע ומיומנויות שיעזרו להם להתמודד עם כל סיטואציה שתצוץ להם עם הכלב, כל בעיית התנהגות, כך שהוא לא יצטרך ליווי של אף מאלף לאחר מספר פגישות.

אני מלמד כיצד לגרום לכלב להקשיב בלי לתת לו מתנות בדמות חטיפים, ללא עזר ברצועה, אלא רק על ידי הקשבה והבנה האחד את השני. צריך להבין את הבסיס החשוב, הכלבים מרגישים את האנרגיות של הבעלים שלהם, אם נשדר להם רוגע, הם יהיו רגועים, אם נהיה אגרסיבים ועצבניים לסביבה שלנו, גם הם יהיו כאלה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שי כץ אילוף כלבים. יח"צ,
הכלבים של שי ושרינה/יח"צ

תהליך העבודה

אל עולם אילוף הכלבים שי כץ הגיע דרך בת הזוג שלו, שרינה.

אומנם מאז שהיה ילד קטן גידל כלב בעצמו, אך לא היתה לו את המודעות כיצד לגדל אותו נכון, על כך הוא סיפר: "בגיל 10 קיבלתי לברדור מעורב. על פניו כלב שאמור להיות ידידותי ונוח לסביבה, אבל הוא תמיד היה מושך אותי חזק מדי בטיולים או תוקף כל אחד מבני המשפחה שהיה מתקרב אל האוכל שלו, והיו עוד בעיות התנהגות שלא ידעתי, כי הן משהו שלא צריך להיות, עד שהכרתי את שרינה בצבא".

את שירותו הצבאי בנח"ל הוא סיים כמצטיין נשיא, ולאחר השחרור בחר ללמוד את מקצוע האילוף בצורה מקצועית. כיום הוא עובד בכל רחבי הארץ, מגיע אל הלקוחות ומעניק ליווי של ארבעה חודשים:
"אין פה נוסחאות קסם, אלא מדובר בעבודה שלאחריה רואים תוצאות. במהלך ארבעה חודשים אני מגיע לשישה עד עשרה מפגשים, ובכל פגישה מלמד עד שני עקרונות חדשים, שאותם בעלי הכלב צריכים ליישם בעצמם בשטח לאחר מכן.

בכל שבוע אני דורש מהם לשלוח לי סרטוני וידיאו, על מנת לראות כי פועלים נכון בשטח, וכמובן מקבל דו"ח עם מעקב מסודר על השיפור ההדרגתי. כל עוד משקיעים ופועלים נכון, אפשר לסיים את האילוף גם אחרי חמישה מפגשים, אבל אם לא עובדים ברצינות או לא שומרים על ההוראות, ניתן להפוך את המצב לגרוע עוד יותר, ואת זה אני צריך לתקן, אבל זה לא קורה, בזכות הליווי הצמוד שלי".

אילוף כלבים בשיטת Switch - לא רק לגורים

שאלתי את שי מה ניתן לעשות עם בעיות התנהגות של כלבים שכבר אינם גורים?

"בניגוד לדעה הרווחת, אפשר לאלף כלב בכל גיל, מאחר והוא חי את ההווה, גם אם סבל בעבר, או סיגל לעצמו בעיות התנהגות בעבר, כך שאפשר להגיע לשינוי גדול עם הכלב גם בגיל מתקדם יותר".

שי כץ אילוף כלבים. Sheli Piha |Bloom Light,
שי כץ אילוף כלבים/Sheli Piha |Bloom Light

תוכניות לעתיד

"נכון להיום אני מתגורר בבאר שבע, לכן עובד לא מעט בדרום, אולם במקור אני מהצפון, מהקריות, שם מתגוררים ההורים שלי, כך שיוצא לי להגיע גם לשם לא מעט כדי לעבוד, אבל למעשה אני מגיע לכל מקום ברחבי הארץ שיבקשו אותי.

אני פועל מתוך תחושת שליחות, לעזור לכמה שיותר כלבים ובעליהם להיות מאושרים. בהמשך הדרך אני מתכנן להקים פנסיון אילוף גדול, בשילוב של בית חולים וטרינרי. שרינה, בת הזוג שלי מתחילה בקרוב ללמוד את מקצוע הוטרינריה בחו"ל, כך שבתום הלימודים שלה המטרה היא לבנות את הפנסיון הזה במשותף", סיפר לי שי לקראת סיום הפגישה.

אני אמשיך לעקוב ואם גם אתם מחזיקים בכלב ומרגישים תחושה של ייאוש בכל הנוגע להתנהגות שלו, יש מוצא שישנה את התמונה מקצה לקצה, שיטת אילוף בשם Switch.

רוצים לשמוע עוד?

ליצירת קשר ישיר עם שי כץ, חייגו עכשיו: 052-6577105

פייסבוק: https://www.facebook.com/shai.katz.5

אינסטגרם: https://www.instagram.com/shai.katz.dog.trainer/

בשיתוף שי כץ
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully