וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איריס אבנרי דביר - מייצרת שלווה קוסמית בבתים

בשיתוף איריס אבנרי דביר

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 16:32

שמה של האדריכלית איריס אבנרי דביר הולך לפניה כבר למעלה משני עשורים, כאשר היא מובילה בגאון חלק נכבד מעיצובי היוקרה בישראל

עיצוב של איריס אבנרי דביר. עודד סמדר,
עיצוב של איריס אבנרי דביר/עודד סמדר

ביקשנו לשמוע יותר על פועלה של אשת המקצוע הנחשקת כל כך, ולצורך כך מפיקת הנבחרים קפצה לשוחח עימה במשרד הבוטיק שלה בגליל ים, על פינות הרהורים ויצירה בבית, על החוכמה שעומדת מאחורי המשחק העדין בין התאורה וחומרים, על כך ועוד בכתבה הבאה.

איריס אבנרי דביר - תופרת איכות חיים

איריס אבנרי דביר, חיה ונושמת את עולם האדריכלות ועיצוב הפנים מאז תחילת שנות ה 2000. את לימודי הארכיטקטורה בבצלאל סיימה בהצטיינות, היא בעלת בעלת תואר ב B.ARCH, בתחילת הקריירה המקצועית שלה היא התמחתה בכל סוגי האדריכלות השונים, בין היתר בבנייה רוויה ומבני ציבור, אך עיקר פועלה בשטח לאורך השנים בא לידי ביטוי בבנייה ועיצוב של וילות ודירות יוקרה.

על היעד אותו היא מבקשת להשיג בכל פרויקט היא סיפרה: "המטרה שלי היא להכיר לעומק את הבן אדם שעומד מולי, על מנת שאוכל להתאים עבורו את הבית המושלם. יש אימרה ידועה שאומרת כי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אז את הפרטים הללו אני מנסה להשיג. לבנות ולעצב בית שיהיה טרנדי ואופנתי עם כל הפונקציות הנלוות, כל איש מקצוע יכול, אבל החוכמה הגדולה היא לדעת להשאיר את אותו הבית רלוונטי ועדכני לשנים רבות, ולא פחות חשוב, לתכנן אותו כך שיהיה מתאים לאופי ולצורת החיים של מי שמתגוררים בו".

עיצוב של איריס אבנרי דביר. עודד סמדר,
עיצוב של איריס אבנרי דביר/עודד סמדר

איריס אבנרי דביר - תפיסת עולם

בכל המגזינים הנחשבים ותוכניות הטלוויזיה שמסקרים את עולם העיצוב ואופנה העכשווים, ניתן לשמוע את מירב אנשי המקצוע משוחחים בעיקר על קווים מודרנים, שאלתי את איריס אבני דביר, האם מדובר בקו שמאפיין את כלל הלקוחות שהיא פוגשת?

"זו בדיוק הנקודה עליה דיברתי קודם לכן, הצורך למצוא את המאפיינים של הלקוחות קודם, רק אז ניתן לבצע את ההתאמות המבוקשות והחכמות. התפיסה שלי היא שאני צריכה להקים בית שישרת את האדם, ולא שהאדם ישרת את הבית, והכל על פי צורת החיים שלו. אני אתן מספר דוגמאות. בשיחת ההיכרות הראשונה שלי עם לקוח חדש, אני מגלה כי הוא טיפוס פתוח וחברותי, שנוהג לארח אנשים, הבית שלו יהיה עם מספר פינות אירוח.

אם לעומת זאת הלקוח הוא בן אדם סגור יותר, כזה שאוהב את הפרטיות ושקט שלו מעל לכל, אז הכל יהיה בהתאם לאופי הזה שלו, אז אני אחפש לבנות את הבית כך שהחומרים וגם האור יהיו מעוצבים בהתאם.

"לכן כל עבודה שלי נראית אחרת, ואני לא יכולה להגיד כי יש איזה קו ברור וזהה לכולם, הם כן מקבלים בית בסגנון נקי וחם, אבל כל השאר יהיה תלוי באופי של מי שמתגוררים בו, ולזה אין שום שטאנץ קבוע".

עיצוב של איריס אבנרי דביר. עודד סמדר,
עיצוב של איריס אבנרי דביר/עודד סמדר

איריס אבנרי דביר - יצירתיות בשטח

ביקשתי לשמוע יותר על הדברים הקטנים שעושים את ההבדל בבית, איריס אבנרי דביר סיפרה לי על מספר נישות שונות: "יש לי לקוחה שהיא סופרת, לכן ידעתי כי אני צריכה למצוא עבורה פינה מסויימת בבית, אני קוראת לה "פינת הרהורים", שבו היא תמצא את השקט שלה לחשוב. את השקט הזה ניתן להרוויח גם בזכות חמימות וצבעים מסוימים, שהיא אוהבת ומרגישה סביבם בנוח. יש לי לקוח שהוא מוזיקאי, סביבת העבודה שלו היא הסלון, לכן כל התפיסה העיצובית לגביו היתה שונה מהרגיל, אוסף הספרים והתקליטים שלו היו מושלמים לחלל שמסביב, ובנוסף יצרתי עבורו סביבה אקוסטית אשר משלבת את תחביביו.

"לכן אני תמיד מפרידה בין הצרכים והרצונות רגילים שיש לכל אחד, לבין הצורך לייצר משהו אחר וייחודי, בהתאם לצורך".

עיצוב של איריס אבנרי דביר. עודד סמדר,
עיצוב של איריס אבנרי דביר/עודד סמדר

איריס אבנרי דביר - תוכניות לעתיד

שמה של איריס אבנרי דביר בקרב אנשי המקצוע והלקוחות שלה, היא של אמנית פדנטית ודייקנית, כזו שומרת בקנאות על לוחות הזמנים, כך שלא משאירה שום דבר ליד המקרה. זו הסיבה שעל לקחותיה הרבים נמנים האנשים הכי משפיעים בחברה הישראלית, קהל גדול מחו"ל, וגם יזמים גדולים.

לפני סיום הפגישה, שאלתי את איריס, לאחר פעילות כה ענפה, לאן עוד אפשר לכוון? היא חייכה והשיבה: "מבחינתי המקצוע הזה הוא דרך חיים. אני מתעוררת בבוקר עם תשוקה בלתי נגמרת ליצור עוד ועוד מחדש, ומתכננת כי בכל פעם יהיה זה משהו שונה.

"אני עושה שימוש בטכנולוגיות הכי מתקדמות, מגוונת בכל הנוגע לחומרים, אלו עוזרים לי להמשיך ולהיות יצירתית, כי צריך לחשוב טוב טוב כיצד לשלב את כל אלו בעבודה. מאחר וכל זה הוא חלק ממי שאני, אני לא מרגישה שובע, אני לא יכולה לראות את עצמי חיה בלי זה, עבורי לא מדובר בעוד עבודה שאני צריכה לעבוד בה, אלא זכות ושליחות לכל דבר.

"לבנות לאחרים את בית החלומות שלהם, לשפר להם את איכות החיים, לשדרג עבורם את החיים, קשה להסביר במילים כמה אנרגיה המחשבה הזו ממלאת אותי. אני מדמיינת את הלקוחות שלי מתעוררים בבוקר, פוקחים את העיניים, יורדים מהמיטה, מביטים החוצה מהחלון ורואים את החלום שאני הגשמתי עבורם. אני חשה אותם יורדים במדרגות, ניגשים אל חלל המטבח ושותים את כוס הקפה הראשונה שלהם במקום חם ונעים, הדברים הקטנים הללו, הם משנים סדרי עולם מבחינתי. כל עוד אני רואה את הברק הזה שיש בעיניים ללקוחות שלי כאשר מגלים את פאר היצירה שיצרתי עבורם, זה מניע אותי ואני רוצה מזה עוד ועוד".

עיצוב של איריס אבנרי דביר. עודד סמדר,
עיצוב של איריס אבנרי דביר/עודד סמדר

איריס אבנרי דביר - יצירת קשר

אם גם אתם חפצים לבנות את בית החלומות שלכם, איריס אבנרי דביר היא הכתובת עבורכם.
ליצירת קשר טלפוני, חייגו עכשיו:

054-8081528

09-9578070

אתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף איריס אבנרי דביר
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully