וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית כוכבי - הכוכבת של מעצבות הפנים

בשיתוף אורית כוכבי

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 15:27

כבר מגיל צעיר החלה אורית כוכבי להתעניין באדריכלות ונמשכה אל עולם עיצוב הפנים. היה בה רצון לשנות, לגוון, לייפות חללים ולסדרם אחרת. את הצעדים הראשונים שלה בתחום התחילה כוכבי בלימודי אדריכלות. מאז ועד היום, במשך כשלושה עשורים, היא מובילה בהצלחה פרויקטים רבים

אורית כוכבי, מעצבת פנים/אולפן הנבחרים

מאז שאורית כוכבי זוכרת את עצמה היא ידעה שתעסוק בתחום האדריכלות והעיצוב. אורית שירתה בצה"ל כעתודאית בתחום הבנייה והתכנון. מאז ועד היום, כמעט שלושה עשורים, אורית מובילה פרויקטים רבים ומגוונים, הכוללים בתי מגורים, דירות יוקרה, חדרי לובי בבנייני יוקרה ובמבני משרדים קליניקות, משרדים ובתי עסק.

חמש שנים לאחר שעבדה במשרד אדריכלים שהתמחה במבני ציבור השתלבה באורית במשרד עיצוב פנים מצליח, שעסק בעיצוב ותכנון חללים לפרויקטים יוקרתיים, שפתח בפניה את הדלת לעולם עיצוב הפנים. שם התחילה להיכנס לרזולוציות שלא היו מוכרות לה כהנדסאית אדריכלות - תכנון פונקציונלי ממוקד ואישי ולחשוב בצורה עיצובית, להתאים את המקום עצמו לסגנון החיים של בעליו ולנוחות השימוש היומיומית. אורית מודה שעיצוב, מבחינתה, נראה כמו קסם, שנוצר מחיבור ושילובים מעניינים בין חומרים, טקסטורות ומרקמים.

ספרי לנו על הסגנון העיצובי המזוהה איתך?

"ההתמחות שלי היא בעיקר בסגנון עיצובי שמוגדר מודרני, נקי, קלאסי, מינימליסטי ומוקפד עם נגיעות חמות. העיצוב שלי לעולם לא יבוא על חשבון הנוחות - כל בית, יפה ככל שיהיה, חייב להיות גם שימושי ופרקטי. לא די בכך שהבית ייראה מעוצב, חשוב לזכור שזה הבית שלנו ושעליו להתאים לנו ולסגנון החיים שלנו, ולא להיפך. בנוסף, חשוב לי שהסגנון העיצובי יהיה על זמני ולא כזה שנכנע לטרנדים זמניים, מהחשש שייעלמו תוך זמן קצר וייאלצו אותנו להמשיך 'לחיות איתם'.

"עיצוב בעיני אינו מותרות אלא דרך להתאים את המקום שבו אנו נמצאים אלינו, לצרכים, דרישות ולסגנון החיים שלנו בהתאמה מלאה. בעזרת הידע והניסיון שצברתי אני מסייעת ללקוחות להיות ממוקדים, כדי למנוע מהם לעשות טעויות, כאלה שבעין לא מקצועית קשה להבין או לדמיין את התוצאה הסופית שתתקבל. מדובר בהחלטות חשובות שאמורים לקבל, שמטרתן לחסוך מהלקוחות הרבה התלבטויות, מאמץ, זמן וגם לא מעט כסף. כשאני מלווה את הלקוחות הם מרגישים המון ביטחון, כי הם מבינים שאשמור עליהם ולא אתן להם לטעות, או לבצע בחירות לא מוצלחות, שיביאו לתוצאה שונה ומאכזבת מהתוצאה שציפו לה. אני מצליחה לגרום להם פחות להתלבט ולהיות הרבה יותר מדויקים בבחירת החומרים והשילובים שיהפכו את המקום לwow- !"

מה הייחודיות שלך?

"בראש ובראשונה היכולת המקצועית שלי לשלב בין תחום האדריכלות לבין עיצוב פנים. היכולת הזו מאפשרת לי לעבוד תחת שני הכובעים, כדי לראות את התמונה המלאה ולהבין אילו בעיות עלולות לצוץ בהמשך ולמצוא להם פתרונות, כדי ששלב הביצוע יעבור חלק עם אפס תקלות ובעיות. גם הניסיון הרב והידע שרכשתי במאות פרויקטים שתכננתי ועיצבתי לאורך השנים הפכו אותי למומחית בתחום. חשוב לי לתת ללקוח להרגיש שהוא במקום הראשון, שהוא לא לבד בתהליך ושיש לו על מי לסמוך.

"מבחינתי, חלק מהאחריות המקצועית שלי זה לתת לו את הביטחון והשקט שהוא מצפה לקבל בעבודה מול מעצב, מתחילת התהליך ועד סופו. הרי אם הוא היה יכול לעשות את זה בלעדי, אין לי ספק שהיה עושה את זה. אבל אם הוא בחר בי אסור לי לאכזב אותו. עלי לדעת להוביל אותו בבטחה ובדרך הטובה, הקצרה והנעימה ביותר לבית החלומות שאליו הוא מצפה להגיע.

"חשוב לי להשאיר אותו מרוצה בסיום העבודה ושירגיש שהבחירה בי הצדיקה את עצמה והשאירה אותו עם חיוך וטעם של עוד. כשלקוח אומר לי בסוף התהליך 'נתראה בבית הבא' , או כאלה שאומרים 'את תחסרי לי, אני חייב למצוא לך פרויקטים נוספים כדי לשלב אותך בהם' או לקוחות שנשארים איתי בקשר לאחר שהעבודה מסתיימת - אלו הן המחמאות הכי גדולות שאני יכולה לקבל. התגובות של האנשים נותנות לי המון כוח ומוטיבציה, גם אחרי 30 שנה, להמשיך לעשות את מה שאני עושה בחיוך ועם המון אהבה."

מה את אוהבת בעבודה שלך?

"הרבה דברים. ראשית, זאת עבודה מאוד מגוונת שגורמת לי להיות תמיד בעשייה. כל לקוח מביא איתו עולם תוכן עשיר ומלא משל עצמו, דברים שחשובים לו ודורשים ממני להתחשב בהם ולהתייחס אליהם בתכנון ובעיצוב הכולל. במסגרת עבודתי אני נחשפת למגוון רחב של אנשים מתחומים שונים עם דרישות שונות שמתאימות להם. הרבה פעמים, לפני שאני ניגשת לתכנן את החלל, עליי לחקור ולהבין מה זה מצריך ממני ומה עלי לקחת בחשבון, לבדוק חומרים אפשריים ואת הנתונים הטכניים בשטח, שלבי ביצוע, עלויות, זמן אספקה, לוגיסטיקה ושינוע למקום ועוד המון דברים שגם אני וגם הלקוח צריכים לדעת מראש על מנת שהתוצאה שתתקבל תתאים במדויק לציפיות של הלקוח.

"מעבר לאינטראקציה עם אנשים, זאת עבודה שמשלבת מעוף, יצירתיות ודמיון, עבודת תכנון ומחשבה, עבודת שטח, הנחיות ביצוע. כל יום וכל פגישה שונים ונראים אחרת .גם היכולת שלי לראות איך מחשבה, שמתחילה מרעיון אחד, מתגבשת והופכת למציאות מלאת תוכן, צבע, עומק ועושר עיצובי מרגשת ומסקרנת אותי. אני הכי נהנית לראות איך מקום מקבל תפנית ואיזו טרנספורמציה הוא עובר, מהמקום הבסיסי בתחילת התהליך ועד למקום הדמיוני והחלומי שהצלחתי להביא אותו אליו.

"זה קסם בעיניי, ובמיוחד בסוף, כשאת רואה כמה הלקוח מאושר ושהצלחת להביא עד אליו את החלום שציפה לקבל, ואף יותר. זה, ללא ספק, נותן המון כוח להמשיך בכל פעם מחדש."
אורית מוסיפה: "אני מוקסמת מהרעיון של לקחת חלל פשוט וסטנדרטי ובאמצעות 'מטה הקסמים' אני הופכת אותו לייחודי ויוקרתי. עולם התכנון והעיצוב בשבילי הוא כמו פאזל, והרגעים שבהם אני מצליחה לפתור את המורכבויות הקיימות ולראות את התמונה המלאה מלהיבים ומרגשים אותי בכל פעם מחדש".

מוכנים לחדש את הבית והחיים שלכם לקראת האביב? כמו שבטח הבנתם, אורית כוכבי היא בדיוק האדריכלית ומעצבת הפנים שאתם צריכים. אז צרו איתה קשר בהקדם.


0544566112

אתר

בשיתוף אורית כוכבי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully