וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוראד סוגייר - אדריכל פורץ דרך

בשיתוף מוראד סוגייר

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 16:47

ישנו קו דק שמפריד בין אדריכלות לעיצוב פנים, אך מעטים הם אנשי המקצוע אשר מצליחים לשלב את שני העולמות גם יחד

מוראד סוגייר. יח"צ,
מוראד סוגייר/יח"צ

אחד מאותם אנשי מקצוע שמצליחים לגעת ולגשר בין עולם האדריכלות לזה של עיצוב הפנים הוא מוראד סוגייר, שהחל לעשות לעצמו שם חסר תקדים בנוף המקומי. מפיק מדור "הנבחרים", ביקש לשוחח עימו, על מנת ללמוד יותר על פועלו, על כך ועוד בכתבה הבאה.

את האדריכל מוראד סוגייר פגשתי במשרדו שממוקם בתוך מבנה משותף לחברות הייטק, בפארק תעשיות בר לב שבצפון הארץ. עוד לפני השיחה עצמה, נדהמתי ולא הבנתי מדוע בחר סוגייר למקם את משרד אדריכלות שלו, בחלל משותף לחברות הייטק, אך מהר מאוד הבנתי כי מבחינתו לצאת מהקופסא זה הטבעי החדש בתחום.

השאלה הראשונה שבחרתי להפנות אליו היתה בהקשר של מיקום המשרד שלו, על כך מוראד הסביר: "ענף העיצוב וההייטק עברו שינוי גדול בשנים האחרונות. אני זוכר את עצמי עוד כשהייתי ילד קטן, נהגתי להתלוות אל אחי הגדול שעבד באחת מחברות ההייטק הידועות, וזה תמיד הרגיש לי כמו מקום אפל ומשעמם. היום, כאשר אני עובר בסמוך למשרדים של אותה החברה, אני מוצא חלל פתוח, צעיר ומזמין, אזור עבודה מאוד פונקציונלי שיש בו שפה עיצובית מאוד ברורה. אל אזור התעשייה של בר לב הגעתי במקרה לפני כשנה, אז גמלה בי ההחלטה להעביר לפה את המשרד שלי. מאחר ואדריכלות זו יצירה לכל דבר, בדיוק כמו בספרות, יש רגעים שבהם אתה צריך להשתחרר מכל רעשי הרקע שיכולים להגביל את קו המחשבה שלך.

מוראד סוגייר. יח"צ,
מוראד סוגייר/יח"צ

"במבנים שאמים (סורים) תמיד ניתן למצוא את מה שנקרא "ארד דיאר", חצר פנימית, הלב של חיי הבית, של המשפחה המורחבת. אין זה משנה כמה הבית יהיה צפוף, תמיד אפשר יהיה למצוא בו את החלל הפתוח המשחרר, המזמין והמלטף. עם הזמן אתה לומד כי צפיפות היא לא בהכרח פונקציה של שטח ומידות המבנה, כי זו יכולה להיות קשורה גם להחלטה עיצובית גרועה.

"לכן, את מהפכת העיצוב במשרדי ההייטק אני מנסה ליישם בכל פרויקט שאני עובד עליו, והדברים נכונים גם כאשר כאשר מבקשים את השירות שלי חדרי כושר, מסעדות, סטודיואים או וילות גדולות".

עניין אותי מאוד לדעת, האם לקוחותיו של מוראד סוגייר מקבלים וחיים בנוח עם היציאה שלו מהקופסא, מוראד חייך וענה: "אני חייב להודות, לא מעט פעמים ועוד לפני שיוצאים לפועל בכל הנוגע לצד הביצועי בשטח, לוקח לי הרבה זמן ומשאבים כדי לשכנע את הלקוחות שלי לצאת מהקופסה ביחד עימי. אבל אני שמח מאוד כי אני מצליח להעלות את רמת המודעות שלהם בצורך לעשות זאת, ולאט לאט אני מרגיש כיצד הלקוחות שלי נפתחים לעולמות ולעיצובים אליהם אני מכוון".

לאורך כל הפגישה שלי עם מוראד סוגייר, לא יכולתי שלא להתרשם כי מדובר באיש אדמה אמיתי, מאוד שורשי. סיפרתי לו על ההרגשה שלי והוא אישר את הדברים, והוסיף על הדבר שמייחד אותו לעומת אנשי מקצוע אחרים: "אני בן אדם מאוד שורשי, או במילים אחרות אני אעיד על עצמי כ"אסלאני". בספרות העיצובית של כל עם ואומה, אתה תמיד תמצא דברים שמתאימים גם למאה ה-21. תוך כדי פעילות ותנועה, מצאתי את עצמי מתגורר לאורך תקופה מסויימת גם באיטליה. בנוסף, נסעתי עד להודו על מנת ללמוד כיצד לייצר חיבור בין תרבות פריונית לבין הכלים המודרנים. וממש לפני שפרצה לה מגיפת הקורונה, יצא לי ליישם את העקרונות הללו בתכנון ובנייה של בית ספר מקומי בגאנה".

רגע לפני סיום הפגישה המרתקת שלי עם מוראד סוגייר, שאלתי אותו כיצד הוא מצליח לדלות את הפרטים הנדרשים מכל לקוח, על מנת שיוכל לבצע את ההתאמות בין אופיו של הלקוח, לבין הרצון האישי שלו לצאת מהקופסא ולערוך שינויים. מוראד סיפר: "אני אוהב להכיר את האדם שיושב מולי, לומד להכיר אותו, את אופיו, את החלומות שלו לפרטי פרטים, כך שאם נצא יחדיו לדרך, תהיה לי הזדמנות לעצב עבורו פינה אותנטית אסלית שתתאים לו בדיוק, שתדבר אליו בכל רגע נתון. על הפינה הזו אני אסתער בכל כוחי ולא אפספס אותה לרגע אחד, על מנת להעניק לו את הטוב ביותר שאני יודע לעשות ולעצב".

מוראד סוגייר, שמחתי להכיר אדריכל עולה עם אישיות מיוחדת, בעל ראש יצירתי ומעניין.

ליצירת קשר, חייגו עכשיו: 050-9080964

לאינסטגרם

בשיתוף מוראד סוגייר
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully