וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף של פלאפל: FALAFAMANIA הביא את הטעם הישראלי ללב של ברוקלין

בשיתוף FALAFAMANIA

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 17:01

משה לברון עושה כבוד למאכלים הישראלים הכי אהובים, ולא שוכח ליהנות מכל רגע

FALAFAMANIA. יח"צ,
FALAFAMANIA/יח"צ

ברוקלין היא מקום מכורתם של אישים רבים בעלי השפעה, כמו ברברה סטרייסנד, מייקל ג'ורדן וכן הראפרים האגדיים, הנוטוריוס בי. איי. ג'י. וג'יי זי. אולם אם תתהלכו ברחובות שכונת בורו-פארק (Borough Park) שבברוקלין, שווה לכם לעצור לאכול בפלאפאמניה (FALAFAMANIA), הפלאפליה הכי ישראלית בניו יורק, בניהולו של משה לברון.

"בפלאפאמאניה יש פלאפל אורגינל, כמו בארץ", אומר משה. "לעשות פלאפל זו עבודה לא פשוטה, אבל זו גם אמנות: השקעתי המון זמן ואנרגיה כדי להגיע לטעם של התערובת שלי, והפידבקים שאני מקבל היא שהפלאפל פשוט פגז. בנוסף לפלאפל עצמו, הכל אצלי במסעדה מוכן טרי במקום בכל בוקר, ונעשה מכל הלב והנשמה. אפילו את הסחוג אני עושה בעצמי, והתערובת של התבלינים לסחוג היא לפי מתכון אישי שלי. הפיתות הן של מאפיית אנג'ל הישראלית, ואני משתמש בטחינה של הר ברכה. הכל מתחבר ביחד למנת פלאפל, שכל הישראלים שטועמים אותה, אומרים שזה הפלאפל הכי טעים מחוץ לישראל שהם טעמו".

"בנוסף לפלאפל, שכבודו במקומו מונח", אומר משה, "יש לנו הרבה מאכלים ישראלים נוספים. מי שאוהב חומוס למשל ויגיע אלינו, יראה שלא רק ביפו ובעכו יש חומוסיות טובות, אלא גם בברוקלין. גרגירי החומוס שמגדלים בארה"ב קצת גדולים יותר מאלו של הארץ, אבל לאחר בישול ארוך ואוהב, בתוספת טחינה ותבלינים נכונים, החומוס מקבל את המרקם האורגינלי של הארץ, והסועדים שלי מתפנקים על חומוס טרי ומפנק.

מי שאוהב, אנחנו מוכרים גם בורקס טורקי מעולה ומושחת, בדיוק כמו הבורקס הטורקי שיש בארץ, מוסיפים טחינה וחריף והטעם אגדה. בנוסף, אני עושה שקשוקה אגדית, מתכון שלי, והרבה ניו-יורקים למדו והתאהבו בזכותי בשקשוקה. אני חושב שלשקשוקה בכלל יש פוטנציאל אדיר לשוק האמריקאי, והשקשוקה שלי מייצגת את ישראל בגאווה גדולה".

FALAFAMANIA. יח"צ,
FALAFAMANIA/יח"צ

מכל הצבעים והמינים

בורו פארק היא אחת השכונות היהודיות הכי גדולות בעולם מחוץ לישראל, עם מאות אלפי יהודים חרדים שגרים בה ונותנים הרגשה של רחוב רבי עקיבא בבני ברק (לפלאפאמניה יש כשרות של כשרות טרטיאקוב יחיאל באב"ד, המקובלת גם על המהדרין ביותר). משה מספר שהקהל של פלאפאמניה אכן מורכב ברובו מיהודים חרדים, אבל גם ישראלים שגרים באיזור, וכן ניו-יורקים 'אסליים' מכל המינים שהתאהבו בפלאפל, והתמכרו לטעם של המאכל הכל כך ישראלי.

"מכל הצבעים והמינים נכנסים אלי למסעדה ונהנים מהטעם", אומר משה. "מסעדה זו עבודה קשה, אני על הרגליים כמעט 12 שעות ביום, כל יום, ואני לא צעיר כבר, אבל אני עדיין נהנה בכל רגע. מצאתי תשוקה רבה בעבודה עם אוכל. אני נהנה מהאינטראקציה שיש לי עם הלקוחות, לראות אותם נהנים מהאוכל ומפרגנים. יש הרבה סיפוק וכיף".

"אגב, חשוב להגיד שהפלאפל הוא מציע אופציות טבעוניות ונטולות גלוטן", אומר משה. "הפלאפל עצמו הוא ללא גלוטן (בתערובת אין קמח או פירורי לחם וכדומה), וכן יש לי פיתה נטולת גלוטן למי שרוצה מנה נטולת גלוטן. כמו כן, אני מוכר שווארמה צמחונית שעשויה מטופו, שהתבלינים שאני מוסיף לה נותנים הרגשה של שווארמה לכל דבר. יש לזה טעם גן עדן, וצמחוניים עפים עליה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
FALAFAMANIA. יח"צ,
FALAFAMANIA/יח"צ

פלאפאמאניה (FALAFAMANIA) נמצאת ב-4305, השדרה ה-12, ברוקלין, ניו יורק, 11219. אם אתם בברוקלין, אתם יכולים להזמין במשלוח בטלפון 347-566-3121, או דרך אפליקציית Uber Eats, דרך DoorDash, אפליקציית GrubHub וכן דרך Seamless. ניתן לבקר גם בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של המקום.

בשיתוף FALAFAMANIA
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully