וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרכים מובילות לטייל "בטבע"

בשיתוף "בטבע"

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 14:50

מתאהבים בטבע המדברי בחזרה - הכירו את מרכז ההדרכה "בטבע" במצפה רמון

ישראלים רבים טסים כל שנה לחופשות בחו"ל, אך השנה תקופת הקורונה גרמה לנו לוותר על לא מעט תכנונים והביאה אותנו לשהייה ארוכה בבתים. כיום, כשהשמיים סגורים אך שבילי הארץ פתוחים לרווחה, יצאנו ממערכת וואלה הנבחרים לחפש אחר מרחב מעניין שיספק לכם חוויה ייחודית ומספקת בתחום תיירות הפנים. אחרי שיטוט קצר, אנו חוזרים עם חדשות טובות: הכירו את מרכז הדרכה "בטבע" - המרכז העשיר בטיולים ופעילויות בטבע במצפה רמון, שיגרום לכם להתאהב בחזרה בארץ ובמדבר.

הוקם באהבה - לאנשים ולטבע

מרכז ההדרכה "בטבע" הוקם לפני 17 שנה, על-ידי נדב סילברט ואפרת קדם-סילברט, שני מורי דרך מוסמכים שאוהבים חיבור עם אנשים ובעיקר, אוהבים את הטבע ואת ישראל. החזון שמוביל אותם מאז ומתמיד, הוא להנגיש את שבילי הארץ היפהפיים לקהל הרחב, בצורה חווייתית ומהנה. "מגיל 16 אני חי את השטח", מספר נדב, "כשנכנסנו לתחום ההדרכה גילינו עולמות חדשים, שגרמו לנו להתאהב בתחום ולהחליט לשלב את האהבה לארץ ישראל יחד עם העברת הידע שאנו צוברים עם השנים - להעביר את כל מה שאנו נהנים ממנו, לקהל המבקר". מרכז ההדרכה "בטבע" שממוקם במצפה רמון, מחזיק צוות גדול של מדריכים ואסטרונומים, תושבי מצפה רמון ותיקים וסטודנטים, שעובדים תחת אחריותם של נדב ואפרת והופכים את מצפה רמון ליעד אטרקטיבי, מעשיר ומלא בקסם.

בטבע 1. שיר פרסר,
בטבע/שיר פרסר

פעילויות של קסם המדבר

הפעילויות שמוצעות במסגרת "בטבע", כוללות את כל התחומים של ידיעת המדבר - הדרכה אסטרונומית עם מצפה הכוכבים הנייד הגדול בארץ, טעימות קצרות וארוכות של טיולים רגליים לעומק המדבר עם מדריכים ומורי דרך טיולי רועים ועוד. בנוסף, צוות "בטבע" מציע מגוון של אטרקציות מהנות כמו טיולי ג'יפים מכל הסוגים, סנפלינג וביקור בפלנטריום של מצפה רמון. הטיולים שהמרכז מציע מתמחים בהר הנגב הגבוה, מצפה רמון ושדה בוקר ומתאימים למבקרים המחפשים חוויה לא שגרתית, ולחובבי מדבר ומדריכי טבע מנוסים. נדב ואפרת שותפים להפקות תוכן גדולות, כנסים מרשימים אליהם מגיעים אנשים מכל קצוות הארץ, בתחומי ארכיאולוגיה, ביולוגיה, בוטניקה, אסטרונומיה, ידיעת הארץ, ליקוט צמחי מאכל ומרפא ונוספים. השילוב של ידע מקצועי וסיפורים מעניינים לצד הרבה הנאה ונופים מרהיבים, יוצר את הפעילויות של מרכז "בטבע" למבוקשות, מעניינות ומיוחדות. "לטיולי ג'יפים לדוגמא, יכולה לצאת כל המשפחה יחד", מסבירה אפרת, "אנחנו נוסעים עם המטיילים לפנינים ייחודיות במדבר, מספרים להם את הידע והסיפורים האגדיים של המקום, יוצרים איתם קישוטים עם חול צבעוני, מלקטים צמחים כדי להכין סבון טבעי והולכים אחר עקבות. הפעילויות של מרכז "בטבע" מתאימות לטווח רחב של גילאים - הן ילדים והן מבוגרים יוצאים איתנו למסע וחוזרים עם חיוך רחב".

"כשאדם מגיע לכאן, הוא מרגיש שהוא חוזר הביתה"

על אף שמשבר הקורונה פגע רבות בעסקים בכלל ובתיירות בפרט, נדב ואפרת נערכו אליה טוב והצליחו להפיק מהתקופה יתרונות רבים. מרכז "בטבע" פתח את שעריו למטיילים בקפסולות מותאמות להנחיות, העשיר את לוח הפעילויות והוסיף מערך כללים חדשים לשמירה על בריאות המטיילים - כמו ניקוי וחיטוי הג'יפים לאחר כל טיול. במיוחד בימים אלו, כשהטיסות אינן נגישות אך אנשים צמאים לטייל ולצאת מהשגרה, מרכז "בטבע" פועל נמרצות כדי לספק את התנאים המקסימליים למטיילים, בהתאם לנסיבות. "אנשים היו כבולים בבית, ועכשיו יש להם הזדמנות לצאת ללא סיכון", אומר נדב, "עשינו מעבר עצום לתיירות פנים, ושנינו המון כדי לאפשר לכל אזרח שחי בארץ לצאת מהקופסה ולהתחבר למדבר הפתוח".

בטבע 2. אפרת קדם סילברט,
בטבע/אפרת קדם סילברט

מרכז מדברי בעל שם עולמי

נדב ואפרת, כאנשים שאפתניים ובעלי חזון, חושבים באופן תמידי על העשרת המרכז ופיתוחו, לצד הגנה על הסביבה והעלאת המודעות לשמירה על הטבע. הם שואפים להגדיל את ההיצע התיירותי ובעתיד הלא רחוק, להפוך למרכז אסטרונומי עבור כל אירופה. "אנחנו רואים את החיבור בין התהליכים שעוברים על המטיילים, היישוב והעסק שלנו", משתפת אפרת, "חרטנו על דגלנו לספק מקום מקצועי, איכותי וחווייתי להעשרת הידע על המדבר. המרחב שלנו בעל איכויות תיירותיות ראשונות בעולם, ומסוגל לקלוט תיירים בהיקפים גדולים, לסחוף אותם לחוויות המקום ולגרום להם להתאהב בארץ שלנו ובמדבר".

בטבע
כתובת: נחל כרכום 1, תא דואר 398, מצפה רמון

08-8680742

bateva.co.il

פייסבוק

לפנייה דרך WhatpApp - 0526441127

בטבע 3. נדב סילברט,
בטבע/נדב סילברט
בשיתוף "בטבע"
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully