וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור הגנן - הופך לכם את המרפסת לגינה

בשיתוף ליאור הגנן

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 11:35

משבר הקורונה הוביל רבים לחשוב כיצד ניתן לנצל טוב יותר את המרפסת הביתית, כך שזו תהיה יותר ממקום לשתות בו קפה או לעשן סיגריה

ליאור הגנן. יח"צ,
ליאור הגנן/יח"צ

אחת האפשרויות למיצוי מושלם של המרפסת היא להפוך אותה לגינה לכל דבר. אם הדבר הזה נשמע לכם מופרך, כדאי שתושחחו עם ליאור פאטאל, גנן מקצועי שמוכיח לרבים כי גם מרפסת קטנה יכולה להפוך ולהיות ממלכה ירוקה. מפיק הנבחרים פגש את ליאור, וביקש לשמוע כיצד עושים זאת נכון, על כך ועוד בכתבה הבאה.

ליאור פאטאל - נעים להכיר

ליאור פאטאל הוא הבעלים של חברת "ליאור הגנן", בן 33 מתל אביב, איש עם המון תשוקה לתרבות, אמנות ויופי. במהלך חייו הספיק להקליט אלבום אישי, להלחין הצגות ומחזות, וללמוד ארכיאולוגיה, אך בשנה האחרונה מצא את ייעודו האמיתי, לעסוק במה שהוא אוהב יותר מכל, גינון.

על הדרך שהובילה אותו לגעת באדמה, לשתול ירקות ופרחים, ולעצב גינות ומרפסות לאחרים הוא סיפר: "כמו רבים אחרים, מגפת הקורונה הובילה גם אותי לצומת דרכים, שם הייתי צריך להחליט לאיזה כיוון אני רוצה להמשיך, ובחרתי לעשות שינוי. נהנתי מאוד לעסוק במוזיקה, ואהבתי את לימודי הארכיאולוגיה באוניברסיטת תל אביב, אך עולם הצומח תמיד עניין אותי יותר מכל, ובחרתי ללכת בעקבות העולם הצבעוני והפורח שהטבע מספק לנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

גינת חלומית במרפסת הביתית

בזכות היותו אוטודידקט חרוץ, תוך פחות משנה ליאור למד את רזי המקצוע והרבה מעבר, וכיום יש מאחוריו עשרות לקוחות באזור מרכז הארץ, כאשר עיקר ההתמחות שלו באה לידי ביטוי בהפיכה של מרפסות ביתיות לגינה ירוקה ופורחת לכל דבר.

"אני חושב שגם זו השפעה של הקורונה, כי בשנה האחרונה התפתחה לה סצנה משגעת, של אנשים שהבינו כי העיר קצת סוגרת עליהם, והעובדה שנשארו תקועים בבתים לאורך שבועות ארוכים, גרמה להם לחפש מקור לאוויר נקי, עבור הנשמה וגם בכל הנוגע לנראות.

"כמו כן, ישנה מודעות גדולה יותר לחשיבות של גינה בבית, לא רק מבחינת יופי, אלא גם בכל הנוגע לגידול של ירקות, והחיבור לגינה בסופו של דבר עוזר לאנשים להתחבר לעצמם", סיפר ליאור.

ליאור הגנן. יח"צ,
ליאור הגנן/יח"צ

לגדל ירקות ופרחים - כך עושים זאת נכון

שאלתי את ליאור, איך הוא יודע לאן לכוון כאשר הוא מגיע להקים פרויקט מאפס. על סגנון העבודה שלו הוא סיפר: "מאחר ואני מגיע אל תחום הגינון מאהבה ותשוקה גדולה, ולא מתוך הכרח של פרנסה בלבד, יש לי את הרגש לפעול אחרת מול לקוחות מאשר עוד גנן. זה אומר להקשיב להם יותר, ללמוד על הרגשות שלהם, וזה לא משנה אם מדובר בגינה בחצר או במרפסת, בסופו של יום הגינה באה לענות על צרכים ורצונות, שהם לאו דווקא הדברים השטחיים המובנים מאליו, ואת הצרכים והרצונות הללו אני לומד וחוקר עוד לפני שיוצא לדרך עם תהליך ההקמה.

"אני לא בחרתי להיכנס לתחום רק כדי לבצע הקמה של גינה, לבוא כל כמה שבועות לגזום, לסדר וללכת, אלא חשוב לי מאוד לפתח מערכת יחסים של ממש עם הלקוחות שלי, כי בסופו של יום אני נכנס אל תוך הבית , לקודש הקודשים האישי שלהם, לכן אני חייב לכבד את הזכות הזו שניתנה לי, ולהכיר אותם לעומק. לאחר מכן כמובן, אני בודק ומודד את תנאי השטח, על מנת שאוכל להתאים להם בדיוק את סוג הצמחייה שהם צריכים או מבקשים".

ליאור פאטאל - הרבה יותר מעוד גנן

מעבר לפעילות שלו בשטח, ליאור פתח גם ערוץ יוטיוב מיוחד, אליו הוא מעלה סרטונים עם תכנים שמלמדים כיצד להקים גינה במרפסות, איך לגדל ירקות, על מודעות סביבתית, מיחזור של חומרים, מיחזור וקומפוסט ביתיים, פרמקלצ'ר ושמירה על הטבע של ארץ ישראל.

אמרתי לליאור כי הוא לא רק גנן, אלא סוג של מחנך, הוא חייך והשיב: "יש בי אהבה עזה לחי ולצומח, ואני מאמין כי גנן בשנת 2021 צריך להחזיק בארסנל הכלים שלו הרבה יותר ממכונות גיזום ומסורים, אלא להעביר מסר לאחרים, לפאר את הטבע וללמד כיצד ליהנות ממנו ולשמור עליו".

ליאור הגנן. יח"צ,
ליאור הגנן/יח"צ

טיפים חשובים לגינה ולגידולים שלכם

לקראת סיום הפגישה, שאלתי את ליאור אילו פרחים וירקות הוא מגדל במרפסת הביתית שלו, והאם הוא יכול לתת מספר טיפים חשובים לקהל הקוראים: "אני מגדל מבחר גדול של ירקות, בין היתר עגבניות ומלפפונים, כך שאני ממש לא צריך לרכוש את אלו בסופרמרקט או אצל הירקן השכונתי. כמו כן, אני מגדל המון צמחים ופרחים רב שנתיים וגם עונתיים, לכן הדבר הראשון שאני עושה בבוקר זה לגשת למרפסת שלי, להסתכל ולהריח את הפרחים, עבורי זה סוג של מדיטציה לכל דבר, כך אני מתחבר לעצמי.

"בכל הנוגע לטיפים לגידול, מי שמבקש לגדל ירקות גם כן, בתקופה הזו שעוד קריר בלילות בחוץ, כדאי להתחיל לגדל בבית מתחת למנורה, כאשר הטמפרטורה בבית חמה, והמנורה תעניק להם את האור הדרוש להם, כדי שזו תעניק את החום הדרוש. ניתן להסתכל בעמוד היוטיוב שלי, אני מראה שם בדיוק כיצד לעשות זאת.

"כמו כן, וזו המלצה גם לגינות בחצר וגם למרפסות, לא לוותר על מערכת השקייה ממוחשבת, זה הבסיס להצלחה, השקייה נכונה, ואפשר למצוא לא מעט ערכות טובות ויעילות במחירים נוחים".

ליאור הגנן - תוכניות לעתיד

"אני שואף להקים משתלה גדולה, עם גישה לפרמקלצ'ר, משהו שלטעמי חסר בישראל. אני רוצה לתת לציבור משהו שהוא מעבר לשטחי, אלא שיהיה מקום אחד מסוים שיעניק מענה מושלם ורחב לכל מי שמתעניניים בחקלאות.שיהיה זה משהו פחות מסחרי, אלא יותר מעשי, בעל ערך מוסף אמיתי", סיפר ליאור על חלומו הגדול.

ליאור הגנן. יח"צ,
ליאור הגנן/יח"צ

ליאור הגנן - יצירת קשר

על המשך פעילותו של ליאור בשטח והגשמת החזון שלו, אני אמשיך לעקוב.

מי שמבקש להתייעץ איתו בכל הנוגע להקמה או ניהול של גינות בחצרות ובמרפסות, יכול לעשות זאת במספר טלפון: 054-440-5273

כתובת עסק: "ליאור הגנן" רש"י 39 ת"א.

דף פייסבוק

דף אינסטגרם

בשיתוף ליאור הגנן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully