וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי, גדל, צומח: המשתלה שהיא ג'ונגל לילדים וגן עדן להורים

בשיתוף משתלת רגב

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 10:44

החל מכל סוגי הצמחים, הפרחים ועצי הפרי והנוי שתוכלו לדמיין, דרך גן יפני מרהיב עם בעלי חיים נדירים ועד אוסף קקטוסים ועצי בונזאי נדירים ואפילו מתחם לאירועים משפחתיים - משתלת רגב במושב בית אלעזרי היא בילוי משפחתי מושלם לכל ימות השנה

הגן היפני במשתלת רגב. יח"צ,
הגן היפני במשתלת רגב/יח"צ

יום שבת אחד, בין סגר קורונה אחד למשנהו, השמש חייכה מבעד לעננים - ואנחנו חיפשנו מה לעשות עם הקטנטנים. את היער הקרוב לביתנו כבר חרשנו, למסלול טיול "רציני" לא היה לנו חשק, ורצינו מקום שיציע עניין גם לנו כהורים וגם לשלושת ה"אוצרות" שלנו, בת שלוש, בן 5 וחצי ובת שמונה.

תוך כדי דיונים ערים על מה לעשות, לאן ללכת ו"שם כבר היינו, משעמם", העיפה אשתי מבט בעציצים במרפסת וקבעה חד משמעית - הולכים למשתלה. כשחשבנו איזו משתלה מציעה גם פעילות לילדים, נזכרנו בהמלצה חמה שקיבלנו מחברים כמה שבועות קודם לכן על משתלת רגב שבמושב בית אלעזרי, ליד בסיס חיל האוויר תל נוף.

הילדים "נארזו" במכונית, הווייז הראה 25 דקות - ויצאנו לדרך. כשהגענו קיבל את פנינו בחיוך רחב בעל המקום שמוליק רגב, שהזמין אותנו להצטרף אליו לסיור מודרך במה שהתברר כלא פחות ממלכה של עצים וצמחים מכל הסוגים, עשרות בעלי חיים כמו תוכים, יונים, ברווזים, צבים ועוד, וגולת הכותרת - אוסף מרשים ביותר של קקטוסים נדירים ועצי בונזאי ייחודיים ויפהפיים, מעשה ידיו של שמוליק בן ה-68, שהוליך אותנו באנרגיה הכובשת שלו בשבילי המקום תוך שהוא מסביר על כל מה שהעיניים רואות.

"אני למעשה דור שני לשתלנות", אומר שמוליק, "המשתלה שלנו היא המשך ישיר למשתלה שהקימו ההורים שלי במושב ביצרון, ואנחנו עברנו לבית אלעזרי בשנת 1985.

"היום יש לנו כ-30 דונם של משתלה עם חממות, מנהרות, בתי רשת וכולי, ואנחנו מייצרים ומגדלים כל עץ פרי שעולה על דעתכם, עצי נוי, צמחי גן לשמש ולצל ועוד. מה שאנחנו לא מגדלים אצלנו, כמו למשל תבלינים או פרחים, אנחנו קונים מאחרים ומוכרים כאן כדי שמי שמגיע יוכל לקבל כל צמח או עץ שהוא מעוניין בו, החל מעציץ פשוט ועד עצים אקזוטיים כמו ליצ'י, קיווי, מקדמיה, פיטנגו ועוד".

ג'ונגל טרופי מסעיר. אחד התוכים הנדירים במשתלת רגב. יח"צ,
ג'ונגל טרופי מסעיר. אחד התוכים הנדירים במשתלת רגב/יח"צ

לדברי שמוליק, המשתלה מעניקה גם שירות סיטונאי ומפיצה את תוצרתה למשתלות בכל חלקי הארץ, לקיבוצים, לחקלאים או לרכזי נוי ביישובים. "אנחנו משתלה רחבה מאוד גם בשטח וגם מבחינת היקף הפעילות" הוא מסביר, "נניח שעירייה כלשהי רוצה לקנות עצים? היא פותחת מכרז, מוגשות הצעות מחיר והתהליך מתקדם.

"בנוסף, אנחנו גם משתלה קמעונאית, כלומר פתוחים שבעה ימים בשבוע ומוכרים לכל מי שרוצה גם שתיל בודד כמתנה או חמש פטוניות.

"מעבר לזה אני גם מתכנן גינות לאנשים פרטיים ולמוסדות ומעת לעת אנחנו גם מבצעים גינות כאלה, כולל הובלת הצמחים והשתילה, הכל בהתאם לצרכים ולרצונות של הלקוח".

כיאה למשתלה עצומה, הסיור בשטח עובר דרך גנים יפניים מעוצבים ומגיע גם למעין ג'ונגל טרופי, כשמי שמוסיפים לחוויה הם בעלי החיים האקזוטיים, שבהם תוכים, יונים, ברווזים, צבים ועוד, שמחייכים אלינו ואל הילדים מכל פינה. החלק הזה במשתלה נקרא פארק מיטל, על שם בתו הגדולה של שמוליק, שעבדה במקום במשך יותר מ-20 שנה ולפני ארבע שנים נפטרה ממחלת הסרטן.

"לפני מותה מיטל ז"ל אמרה לי 'תשמע, יש פה אוסף צמחים נהדר, אבל כדי להשלים את הפאזל חייבים להכניס בעלי חיים, מכיוון שהם מושכים ילדים - והילדים לא באים לבד אלא עם המשפחה'", נזכר שמוליק.

"את תהליך של הכנסת בעלי החיים התחלנו לפני כעשר שנים וכרגע יש לנו 75 כלובים, אבל אנחנו כל הזמן מגדילים ומוסיפים ושטחי התצוגה גדלים באופן תדיר.

"למעשה, מיטל נתנה לי משימות לאיזה 55 שנה קדימה. להוסיף את זה, לחבר את ההוא, כך שיש פה כמובן גם ממד רגשי גדול שמחובר למקום, שהוא למעשה פאזל שלם שמשלב בין עולם החי ועולם הצומח".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בעלי החיים מחכים לילדים. צב בגן היפני של משתלת רגב. יח"צ,
בעלי החיים מחכים לילדים. צב בגן היפני של משתלת רגב/יח"צ

גולת כותרת נוספת במשתלה היא שני האוספים הייחודיים של שמוליק - הקקטוסים הנדירים שהוא מגדל כאן, שאת זרעיהם הוא מייבא מכל רחבי העולם, ועצי הבונזאי המקסימים שהוא מעצב ומוכר.

"יש לנו כאן את אוסף הקקטוסים הכי גדול בארץ, מעל 5,000 זנים ותתי זנים" הוא מסביר, "ויש גם אוסף גדול עם מעל ל-500 עצי בונזאי, שהם בעצם עצים 'מנונסים' שנגזמים בתוך כלי קרמיקה.

"את אמנות הבונזאי הכרתי לפני קצת פחות מ-30 שנה, אז היו אצלנו זוג יפנים מכת המקויה שחיו כאן שלוש וחצי שנים. הבעל היה מאסטר בבונזאי וממנו למדתי גם לעשות בונזאי וגם איך עושים גנים יפניים.

"ביפן יש 14 צמחים שמהם אפשר לעשות בונזאי, אבל לי יש מעל 1,000 מינים שבהם זיתים, תאנים, רימונים, ברושים, ארזים ועוד. אנשים חושבים שבונזאי הוא סוג של עץ, אבל למעשה בונזאי היא שיטת הגיזום. אתה 'מעתיק' איזושהי תמונה שראית בטבע, נניח כשטיילת בנחל עמוד וראית בין הסלעים איזשהו עץ שצומח עקום והשורשים שלו חצי חשופים, אתה מעתיק אותו ויש לכך סגנונות שונים וכולי. בעצם אפשר לקחת כמעט כל עץ ולהפוך אותו באופן מלאכותי לבונזאי".

שמוליק רגב במשתלה, עם חלק מאוסף עצי הבונזאי הנדירים מעשה ידיו. יח"צ,
שמוליק רגב במשתלה, עם חלק מאוסף עצי הבונזאי הנדירים מעשה ידיו/יח"צ

ומה עם הקקטוסים, מאיפה החיבה אליהם?

"את החיבה לקקטוסים ירשתי גם מהוריי, שהתחילו את האוסף. אני קיבלתי משהו מוכן והבאתי אותו למקומות אחרים, גדולים יותר. הדבר הזה הוא תחביב שלי ובמשך 45 שנים אני מביא זרעים של קקטוסים מכל מיני מקומות בעולם, כי אסור להעביר את הצמחים עצמם מארץ לארץ, ומתקרב לקו המטרה שלי שהוא 12 אלף קקטוסים.

"יש זרעים שמגיעים ממקומות שלאדם לבן קשה מאוד להגיע אליהם, כמו דרום תימן, סומליה ועוד 'חורים' ביבשות כמו אפריקה או דרום אמריקה. כל הזמן מתגלים קקטוסים חדשים ואני למעשה קונה זרעים, מגדל בעצמי ומוכר לחובבנים ולמקצוענים בתחום, כשחלק הולך כמובן לאוסף הפרטי שלי.

"הקקטוסים נחלקים למעשה לארבע קבוצות: קקטוסים שמוצאם מדרום אמריקה, קבוצת הסטוקולנטים שהם קקטוסים בלי קוצים שמוצאם מאפריקה, קבוצת החלבלובים הרעילים שמוצאם מאפריקה וצמחי אוויר שמוצאם מהאיים הקריביים ממקומות כמו קובה, פנמה, קוסטה ריקה ועוד.

"כל שנה אני מביא זנים חדשים שאין לי, לפעמים שגם אין בארץ, ואנחנו עושים גם הרכבות ומכלואים שמהם אני יוצר עוד משפחה של זנים שונים של קקטוסים. אנשים כל הזמן מחפשים צמחים שאין להם, והקקטוסים הפכו לטרנד עולמי, כולל באפליקציות כמו פינטרסט, שם הם ממש להיט".

להיט בפינטרסט. חלק מאוסף הקקטוסים במשתלת רגב. יח"צ,
להיט בפינטרסט. חלק מאוסף הקקטוסים במשתלת רגב/יח"צ

הסיור המודרך של שמוליק, שאורך כשעה וחצי והוא רחב, מעמיק ומעשיר, מגיע לסיומו במתחם אירועים קטן שנמצא במשתלה ומתאים לאירועים קטנים של עד 50 איש, למשל ימי הולדת, כנסי חברה ועוד. הסיור, שעלותו 30 שקלים לאדם, מוצע כאן בתיאום מראש, אולם אופציה נוספת היא לשלם 15 שקלים לכל מי שמעל גיל שנתיים ולסייר בעצכם, בקצב ובזמן שלכם.

כשתסיימו, תוכלו למצוא כל צמח או עץ שהמרפסת און החצר שלכם חושקת בו, במחירים נוחים וכמובן עם יחס אישי ומקצועי ושירות מעולה, כשעל הדרך פעמים רבות תוכלו ליהנות ממשלוח חינם, שכן המשתלה מספקת שירות למשתלות בכל הארץ, כולל אלה שליד מקום מגוריכם. שימו בווייז משתלת רגב - לא תתאכזבו.

טלפון - 08-9411133 \ 052-2591765

אתר - regevcenter.com

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף משתלת רגב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully