וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי אור: כיצד הפך הווילון לפריט העיצובי הכי מואר בבית?

בשיתוף אור לווילון

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 10:04

הווילון, שפעם היה מזוהה יותר מכל עם הבית של סבתא, עושה קאמבק מפתיע, ונחשב כעת לדבר שבלעדיו עיצוב הבית לא שלם. אז כיצד הפכו מעצבי הווילונות לאנשי השירות המבוקשים של הרגע? מעצבת הווילונות רבקה לביא מספרת לנו על אור וצל, בווילון וגם בחיים

אור לווילון. תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי,
אור לווילון/תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי

כיצד הפכו הווילונות לפריט עיצובי הכרחי?

"המפץ הגדול בתחום הגיע לא מעט בעקבות הקורונה, שהביאה הזדמנות חד פעמית לזמן איכות, וגרמה לנו לבלות יותר בבית שלנו. כעת יותר מתמיד, ברור לכולם שבית הוא הרבה יותר ממקום לישון או לאכול בו; זהו החלל הזוגי והמשפחתי, אנחנו עובדים בו, אוכלים בו, נרגעים בו, מתפנקים ושואבים ממנו אנרגיות.

"בכל מה שקשור באנרגיה טובה ואווירה נכונה, לאיזון נכון בין אור וצל יש תפקיד מרכזי, וזה בדיוק מה שווילונות מעניקים לנו. בעזרת שילוב של וילונות מתאימים, ניתן להפוך כל חלל לנעים ויוקרתי, ולכן הביקוש עולה, אני מרגישה את זה בשטח בצורה ברורה יותר".

שילוב מושלם בין פרקטיות לבין עיצוב

"לווילון יש שני תפקידים: פרקטי ועיצובי. ראשית הוא מייצר פרטיות, הסתרה, ואיטום מפני קרני השמש, במיוחד בחלונות ללא תריסים, בהם נדרשת התאמה של וילון ברמת איטום נכונה. שנית, וילון מתפקד כפריט נוי לכל דבר. פעם וילונות היו רק בבית של סבתא, אולם היום, כל חלל, מעוצב ככל שיהיה, ייראה חסר וריק ללא וילונות.

הווילון הוא הלבוש של הבית, וממש כמו בבגדים, לבחירת הבד יש חלק גדול באפקט. כמעצבת שרוצה להתאים במאה אחוז את המוצר ללקוח, אני מציעה מגוון רחב של סוגי בדים, החל מבדים טבעיים כמו משי ופשתן ועד סינטטיים כמו פוליאסטר, ויסקוזה, דמוי פשתן ועוד".

אור לווילון. תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי,
אור לווילון/תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים את הווילון ואת הבד?

"לרוב אני ממליצה על בדים סינטטיים, אותם ניתן לכבס באופן עצמאי. וילון חי את הבית, וחשוב לבחור בבד שהוא כביס ואיכותי. לא רק כדי שישמור על הצורה שלו לאורך זמן, אלא גם כדי שמלכתחילה ידחה אבק. מספיק שנצטרך לשלוח בד טבעי כמו פשתן לניקוי יבש, וכבר יש הוצאות נוספות ותחזוקה יקרה שניתן למנוע. כיום הווילונות הסינטטיים איכותיים וברמת גימור גבוהה לא פחות מהטבעיים, כך שהם מהווים פתרון מושלם. כך או אחרת, לפני שאתם עושים בחירה, תמיד שווה לקבל ייעוץ מבעל מקצוע".

מה גורם לאנשים לבחור במעצב וילונות, אל מול האלטרנטיבה של רכישה באולם תצוגה?

"הזמנה ממעצב היא עסקה משתלמת, משום שבתהליך עיצוב אישי, לקוחות מקבלים תמורה גדולה יותר לכסף שלהם. כמעצבת וילונות אני לא מחזיקה באולם תצוגה ואנשי מכירות, אז אין לי עלויות שבדרך כלל מתגלגלות הלאה לצרכן. הצרכנות היום שינתה את פניה, לקוחות מבינים שאין צורך לשלם סכומי עתק כאשר יש מעצבים הגונים שמספקים להם את אותו מוצר בשירות טוב יותר, פרטני ואישי יותר".

מדוע יחס אישי חשוב בעיצוב וילונות?

"כמעצבת, בשלב הראשון אני מגיעה עד בית הלקוח לפגישת ייעוץ - ללא התחייבות וללא עלות. בפגישה הזאת אני רואה בעיניים שלי את החללים, וכך אני מונעת טעויות, כמו למשל אי דיוק במידה שתביא לרווח משמעותי בין הווילון לרצפה, טעות נפוצה במדידה שאינה מקצועית.

"בנוסף, פגישת אישית בחלל מאפשרת בחינה של כל חדר וחדר לעומק, והתאמה של הווילון הנכון לו. אנשים נוטים לחשוב שנכון לבחור בסוג אחד לכל החדרים, אך זו הנחה שגויה; כל חלל הוא נפרד ויש לו צרכים אחרים, חוזקות וחולשות שונות. ניקח למשל בחירת צבע, יכול להיות שעל פי תמונה נחשוב שמתאים לבן, אך רק אם אהיה בחלל אבחין בזה שלבן 'שלג' הרבה יותר יתאים לריהוט ולריצוף מאשר לבן 'מלוכלך'.

"אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וגם בעיצוב הפרטים הקטנים עושים את כל ההבדל, ומשנים לגמרי את החלל ואת התחושה בו. לפעמים אני יושבת בייעוץ עם לקוחות במשך 3 שעות, שבהן אנחנו פורסים את כל האפשרויות, מדברים, מעלים רעיונות ופותחים את הראש מבחינה עיצובית. כשאני בחלל, אני יכולה להשתמש בכל הידע המקצועי שלי כדי להבין מה הלקוח באמת צריך, זה משהו שלא יכול לקרות בחנות או באולם תצוגה, וזה כל הכיף בלהלביש את הבית".

אור לווילון. תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי,
אור לווילון/תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי

יש לך טיפ לבחירת מעצב?

"אמינות היא שם המשחק. בבחירת בעל מקצוע אמין, כל הדרך שלכם תהיה שלווה וקלה יותר. כמישהי שהגיעה לתחום הזה מתוך אהבת אדם, חשוב לי שהלקוחות שלי יקבלו את מה שהכי טוב עבורם. ישנם מקרים שאני אפילו ממליצה ללקוחות ללכת דווקא על בדים פחות יקרים כי זה עונה להם על הצורך, ועל זה כנראה יחלקו הקולגות שלי, אבל בעיני לא הכול מסתכם בכסף. כשאנשים שסוגרים איתי עסקה ונותנים לי את כל הסכום מראש, עוד לפני קבלת הווילון, אני מבינה שעשיתי את עבודתי נאמנה ושהם סומכים עליי במאה אחוז. הקשיבו לאינטואיציה שלכם במהלך פגישת הייעוץ, ובנוסף, בקשו המלצות מלקוחות".

לצד מוצרים איכותיים ברמת גימור גבוהה ביותר, סוד ההצלחה של רבקה הוא בשירות:

"אני עושה דרך עם כל הלקוחות שלי, מלווה אותם לאורך זמן ובמיוחד בנקודות מפנה כמו מעברי דירה למשל. מלכתחילה אני דואגת שהם יבחרו וילונות שימשיכו איתם הלוואה לפרקים שונים בחיים. אני מאמינה שצריך להשקיע סכום מסוים פעם אחת ולדעת שהמוצר ישרת אותך לטווח ארוך, וזה היתרון של רכישה בהזמנה אישית - יש אימא ואבא למוצר, וכשיש לך מענה מבעל המקצוע, זה מעל הכול. שירות הוא נר לרגליי וזה משהו שאי אפשר לתמחר, אני עושה את העבודה שלי מתוך שליחות וזה הסיפוק הכי גדול שיש".

מזמן לא פגשתי מעצבת עם כזאת תשוקה לנישה שלה, איך הגעת לתחום?

"תמיד הרגשתי מחוברת לאסתטיקה, אפילו הייתי מאפרת בעברי הרחוק. היכולת לקחת מוצר גלום ולהפוך אותו למשהו אחר, זורם אצלי בדם מבית; סבא רבא וסבתא שלי היו תופרים בתפירה עילית בטוניס, ואימא שלי המשיכה את השושלת, במשך שנים ארוכות עסקה במלאכה הזאת, כך שממש נולדתי לתוכה וגדלתי בין מכונות התפירה לבין הבדים וה'בורדות'.

"לפני שפתחתי את העסק צברתי שנים של ניסיון בענף הבניה, בהן עבדתי מול קבלנים, אדריכלים ומעצבים. הרגע שבו הבנתי שעיצוב וילונות זה מה שמרגש אותי, הגיע כחלק מפרויקט בו הייתי אמונה על עיצוב וילונות עבור מלון. מאז, הייתי מגיעה במשך כמה שנים למתפרות בעיניים בורקות ולמדתי בשקיקה את רזי המקצוע. בסופו של דבר החלטתי שאני קופצת למים ויוצאת לדרך עצמאית בתחום, וזה הדבר הכי טוב שעשיתי. אני מממשת את עצמי ואני לא יכולה לדמיין את עצמי עושה משהו אחר".

אור לווילון. תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי,
אור לווילון/תמיר רוגובסקי, עיצוב פנים: נוי יעקבי

לצד התשוקה של רבקה למקצוע, החיוניות, הכריזמה וטוב הלב שלה, מורגשים לאורך בשיחה. האופי הייחודי שלה מבליט אותה בנוף המעצבים, ומסביר את ההצלחה

"אני הגעתי למקצוע מתוך אהבה לאנשים, המטרה שלי היא להאיר להם את הדרך, וזה מה שמאיר אותי. מכאן גם מגיע השם של העסק שלי - אור לווילון. הווילון אמור להסתיר את האור אבל בפועל מאיר את כל הבית ובסוף את הנשמה. יש בי אמונה גדולה בדת וגם בקארמה, אני מאמינה שכשאני עושה טוב מגיע אליי טוב, והלקוחות מוכיחים לי את זה כל יום מחדש".

אור לווילון

לקביעת פגישת ייעוץ חייגו 053-2407895

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אור לווילון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully