וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעמק יפה, בין כרמים ושדות, עומד יקב

בשיתוף יקב עמק האלה

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 10:33

סיפורו של יקב עמק האלה, הממוקם בנוף יפיפייה, מוקף בכרמיו ומייצר יין ישראלי איכותי ומקומי שזיכה אותו לאחרונה במדליות נחשבות, מתחיל במורשת היסטורית. עכשיו הזמן לבקר

יקב עמק האלה. אלונה וינקובסקי,
יקב עמק האלה/אלונה וינקובסקי

אזור עמק האלה, מפורסם עוד מימי התנ"ך. כאן התרחש הקרב בין דוד הנער וגוליית אימת פלשת. האזור היה מפורסם כבר בעת העתיקה, לא רק בשל הקרב אלא בזכות היינות שיצאו מכאן לבית המקדש ובכלל. שפע של גתות עתיקות הן עדות אילמת לתעשיית היין העשירה שהתקיימה כאן.

בשנות ה-90 של המאה ה-20, החלו להחזיר עטרה ליושנה. יקבים רבים הוקמו באזור הרי ושפלת יהודה, שזכה לאחרונה בהכרה בינלאומית כאזור יין רשמי. יקב עמק האלה היה מהראשונים, ב-1997 נטעו הכרמים המשרתים את היקב. על אותה קרקע שפעם הצמיחה ענבי יין למקדש.

סוד היין - בכרם

יקב עמק האלה מייצר את יינותיו מהכרמים שלו. היקב מוקף ב-780 דונם של כרמים בבעלותו. כמו יקבי האסטייט, המאפיינים את ספרד, צרפת ואיטליה. גם כאן, היינן והיקב הם חלק מכל שלב בענב, מה שאומר שייצור היין מתחיל מהאדמה.

יריב שימרון, המנכ"ל הנכנס של יקב האלה מסביר: "היתרון שאנחנו בעלי הכרמים, מאפשר לנו יכולת שליטה טובה מאוד של היינן והיקב על כל שלב בייצור, בזכות זה, הגענו לתוצאות גבוהות כל כך ולהכרה בינלאומית. לכל יינן שעבד פה, היתה היכולת לבחור את הגידול, את ההשקעה בכרם, פיקוח הדוק על כל שלב בא לידי ביטוי בתוצאה הסופית של היין".

תו איכות

האיכות ששימרון מדבר עליה, זו המתחילה בכרם ובענבים. ההקפדה של הייננים על כל שלב, זיכתה את היקב בתחרות הדיקנטר 2020 הבינלאומית, אחת התחרויות הנחשבות בעולם, שנערכה לאחרונה בשתי מדליות כסף לשרדונה ולמרלו, ובמדליית ארד לפטיט סירה.

אלה, מצטרפים לשלל כיבודים , מדליות והכרות מהארץ והעולם שהיקב אסף עם השנים. בהן מדליות זהב כסף וארד בשלל תחרויות כגון אשכול הזהב וטרה וינו ובינלאומיות כמו DECANTER ועוד.

למרות שיקב עמק האלה, מספק את הענבים לעצמו, הם מקפידים על מגוון רחב של גידולים. כך שלצד הזנים הקלאסיים, נטעים גם זנים מיוחדים יותר, המספקים תיבול מעניין לבלנדים ומאפשרים מדי פעם להוציא סדרות מוגבלות ומיוחדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כשרות מהודרת סובב עולם

ליקב ארבע כשרויות ויינותיו בעלי כשרות גבוה ומהודרת. מה שהופך את היין של "עמק האלה" לפופולרי במיוחד גם מעבר לים. כ-30% מהיינות מופנים לייצוא, בעיקר בארה"ב לשוק הכשר כמובן, אבל לא רק.

יינן היקב היום הוא מאיר עמר מי שהיה משגיח הכשרות של היקב. תחת ידיו עברו מספר ייננים ויינניות מהמוכרים בארץ. הוא צמח ולמד מהשטח, והיום הוא לא רק הידיים מאחורי היין, אלא גם האף והחייך. ההכרות העמוקה שלו עם היקב, יינותיו ומגוון ייננים שונה שאיתם עבד, מאפשרים לו הכרות יסודית עם הכרמים של היקב.

יקב עמק האלה. אלונה וינקובסקי,
יקב עמק האלה/אלונה וינקובסקי

העמק פורח בואו לפיקניק

עם תום הסגר האחרון, שבה הפעילות למרכז המבקרים הכפרי והמזמין של היקב. בדיוק בזמן לאביב. שפע של פריחות ומזג אוויר נפלא, מביאים את "טוסקנה" הכי קרוב שאפשר למרכז. בין ירושלים לתל אביב, בלי לנסוע רחוק, אפשר להרגיש ממש בחו"ל. לפחות עד שגם השמיים יפתחו.

לאחרונה חזרו סדנאות טעימות היין ליקב, בהן ניתן לטעום 5-6 סוגי יינות לצד הסברים על תעשיית היין בישראל, היסטוריית היקב והייחודיות של כל יין. מבעד לקיר הזכוכית ניתן להשקיף על היין הנשמר בחביות ומכלי הענק מנירוסטה.

במרכז המבקרים תוכלו להצטייד בערכות פיקניק מפנקות, עם מטבלים, גבינות, לחמים, ועוד הפתעות מתוצרת מקומית. וכמובן בקבוק יין מיינות היקב לבחירה.

אפשר לשבת בחצר הנעימה והמזמינה של היקב או לצאת לפיקניק באחד מהיערות בסביבה בפינת חמד המשקיפה על העמק ההיסטורי ועל הכרמים המרשימות ולחוות את עמק האלה במיטבו. על מנת להקל על בחירת המקום, תקבלו עם הערכה מפה עם כל ההמלצות למקומות לטייל בהם, ולערוך פיקניק מושלם עם נוף עוצר נשימה.

על היינות

היקב מייצר מעל ל- 300,000 בקבוקים בשנה, בארבע סדרות. החל מסדרת EVERRED היום יומית המציעה יינות במחירים נגישים ועד ה VC, Vineyard's choice. היוקרתית. דרך סדרות הביניים המפורסמות של היקב: סדרת האלה הכוללת בלנדים וסדרת האסטייט, ליינות זניים. מידי פעם בכפוף ליצירת היקב מופצים גם יינות מיוחדים, חלקם חד פעמיים.

יקב עמק האלה. אלונה וינקובסקי,
יקב עמק האלה/אלונה וינקובסקי

סדרת EVER RED - יינות שולחנים יום יומיים, תרומה גבוה למחיר. מונה בלנד לבן, אדום, רוזה וקברנה סובניון אדום. עלות לצרכן47 ₪.

סדרת האלה - סדרת הביניים המצוינת של היקב: אלה לבן - בלנד של שרדונה, סובניון בלאן וויונה. אלה אדום - בלנד של קברנה, פטי ורדו, קברנה פרנק וסירה. עלות לצרכן 69 ₪.

סדרת האסטייט - סדרת הדגל של היקב מונה יינות לבנים ואדומים זניים. כגון: שרדונה, מרלו, קברנה סובניון, קברנה פרנק ועוד. וכן רוזה נחל האלה. עלות 80-149 ₪.

יינות הפרמיום, מסדרת ה- CV. בלנד שמורכב על ידי היינן כל שנה, זהו יין הדגל המשתנה מידי שנה וגורף את שבחי הביקורת. כ- 210 ₪.יש לתאם הגעה מראש לסדנאות טעימות היין כמו גם לאיסוף ערכות פיקניק.

בחנות היקב הנחות נוספות לחברי מועדון, הצטרפות למועדון היקב חינם. יש להתעדכן במבצעים והנחות ברשתות וחנויות היין המובחרות לקראת החג.

שירות משלוחים מהיקב לכל הארץ.

יקב עמק האלה, נתיב הל"ה, 02-9994885. מרכז המבקרים א-ה' 09:00-16:00, ו' עד 13:00
עקבו אחרינו

אתר>>

פייסבוק>>

אינסטגרם>>

בשיתוף יקב עמק האלה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully