וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואות בערבות מדינה זאת המקפצה העסקית שלך

בשיתוף יעקב אלון

14.3.2021 / 10:15

יעקב אלון, יועץ הלוואות בערבות מדינה, ליווה באופן צמוד את פתיחתם והרחבתם של עשרות עסקים בישראל בשנה האחרונה, למרות המשבר הכלכלי. כעת, הוא מספר לנו על הדרך הכי נכונה ומשתלמת לפתוח עסק חדש בישראל

יעקב אלון. סל יועצים,
יעקב אלון/סל יועצים

יעקב אלון בעל תואר במנהל עסקים והנדסה תעשייה וניהול, כיהן במשך 12 שנה כמנכ"ל חברה שנתנה ייעוץ לעסקים, וייעץ באופן אישי ללמעלה מ-1,500 עסקים - החל מעסקים קטנים ועד החברות הגדולות במשק. כיום הוא מתמחה בתחום הלוואות בערבות מדינה, המשמשות לשתי מטרות: האחת היא הלוואות לפתיחת עסק חדש והשנייה הלוואות בערבות מדינה להרחבה של עסק קיים.

המקל בגלגל המשק הישראלי

לא מעט אנשים מחזיקים בפנטזיה לפתוח עסק לטעמם. בית קפה חדש קטן שינגן בדיוק את המוזיקה שהם אוהבים, מכון יופי חדש או חברת הובלות חדשה. אולם רק חלק מצליחים לקפוץ למים, שנחשבים עמוקים במיוחד. "הסיכוי של אנשים לפתוח עסק חדש בעזרת המערכת הבנקאית במדינת ישראל שואף לאפס", גורס אלון, "הבנק תמיד יעדיף לתת הלוואה לעסק שרץ כבר כמה שנים, על פני הלוואות לפתיחת עסק חדש שאין שום אינדיקציה לרמת האמינות שלו, וליכולתו להחזיר את ההלוואה. באים חברה מוכשרים עם פוטנציאל גדול להצליח, שרק זקוקים לפוש הראשוני על מנת לפתוח עסק שישגשג, או לזריקת מרץ של מזומנים שתאפשר להם להעלות את העסק שלהם מדרגה, והבנק מפנה להם גב. זה עוול גדול שרק הלוואות בערבות מדינה יכולות לתקן".

מה הופך הלוואות בערבות מדינה לפתרון האולטימטיבי לפתיחת עסק חדש?

"המדינה היא עסק יציב יותר מכל בנק. לכן, היא מוכנה להסתכן באופן שהבנק לא יכול להרשות לעצמו. נוסף על כך, המדינה אחראית להניע את הכלכלה, ואין מנוע חזק יותר מעסק חדש שנפתח. כל עסק מפעיל סביבו שרשרת עסקים אחרים ומפרה את הכלכלה. למדינה, שרוצה לקחת חלק בעוגה הזאת, יש אינטרס לסייע ליזמים הקטנים לממש את היכולות שלהם, ולפתוח או להרחיב עסקים".

הפתרון שהמדינה מציעה לכשל השוק - שלא מאפשר קבלת הלוואה עסקית לפתיחת עסק חדש בתנאים סבירים - הוא מתן ערבות להלוואות בתנאי החזר יוצאי דופן, שבשמן הרשמי נקראות הלוואות בערבות מדינה.

"זהו הפתרון הטוב ביותר שקיים היום בשוק בכל ההיבטים", טוען אלון ומרחיב על היתרונות הבלעדיים בלקיחת הלוואה בערבות המדינה:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פריסה רחבה

"המדינה מספקת הלוואה לטווח של 5 שנים. זה פרק זמן לא שגרתי, שכן הבנקים בדרך כלל מציעים בין 12 ל-24 תשלומים, לא יותר מ-30, וזה ממש אם התמזל מזלך. פריסת ההחזרים היא אלמנט שיכול לבנות או להפיל עסק, כי גם אם הוא קיבל הלוואה לעסק חדש, העובדה שכל חודש מחדש יורד לו סכום גדול שחונק אותו עוד לפני שהוא הכניס שקל, יכולה לפגוע בו מאוד".

זמן חסד

"מרגע לקיחת הלוואה לעסק חדש, המדינה נותנת לך "זמן חסד" של חצי שנה שבה לא תשלם את ההחזרים. זאת בניגוד מוחלט לבנקים, שמורידים תשלומים כבר בראשון לחודש הבא. מדובר ביתרון מדהים לכל כך הרבה סוגי עסקים. להמחשה, נחשוב על מפעל שזכה במכרז גדול שיכניס לו הרבה עבודה, והוא צריך לקנות מכונה חדשה כדי לענות על הביקוש. הוא צריך להזמין את המכונה, להתקין אותה, להתחיל לייצר ולמכור ללקוח, שכנראה ישלם לו שוטף+60, כך שבקלות יכולים לעבור כמה חודשים טובים עד שהוא יראה את הכסף. זמן החסד הזה בעצם מאפשר לבעל העסק להתחיל להחזיר את ההלוואה לפתיחת עסק חדש רק מהרגע שהוא מגיע ליעד שלשמה היא נלקחה מלכתחילה, ורואה את ההכנסות. זו פריבילגיה שמעניקה לכל בעל עסק רוגע ומרווח נשימה".

ריבית נמוכה

"זמני החזר נוחים הם עניין חשוב, אך לא פחות מכך, הריבית, שהיא בעצם תג המחיר של ההלוואה. בעוד שבלקיחת הלוואה בנקאית רגילה, מדד הריבית כמעט אף פעם לא נתון למיקוח, הערבות שמעניקה המדינה לבנק - הגוף שמשחרר את ההלוואה בפועל - הופכת אותך ללקוח V.I.P, שמשלם פחות. המדינה מנחה את הבנק לגבות מלקוח ספציפי ריבית נמוכה מהמקובל בשוק. הלוואות בערבות מדינה זוהי סוג של הגנה מהמדינה, שמסמנת לבנק שמדובר בלקוח מיוחד, שיש לנהוג בו אחרת".

המנוע של המשק הישראלי הוא המפתח להצלחה עסקית

אין ספק שפתיחת עסק בישראל הוא תהליך סיזיפי, שלצלוח אותו הוא אתגר בפני עצמו. רוב האנשים אינם מודעים להון העצום שמושקע בעסקים קטנים ובינוניים דרך הלוואות בערבות המדינה, אשר מכוננות את המשק הישראלי, ומתפקדות כמנוע הכי גדול לפתיחתם של עסקים חדשים ולשגשוגם של עסקים קיימים.

כמי שחי ונושם את הזירה העסקית כבר שנים, רק בשבוע האחרון גזר אלון את הסרט לפתיחת שבעה עסקים חדשים בישראל, שבעזרת הלווי המקצועי שלו, זכו במכרזים להלוואות בערבות המדינה לפתיחת עסק חדש. כמי שמחזיק בידע ובניסיון שאין שני לו, הוא מסייע לאנשים להגשים את חלומם לפתוח ולנהל עסק מצליח בישראל.

יעקב אלון, יועץ הלוואות בערבות המדינה

050-762-7623

בשיתוף יעקב אלון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully