וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל אתם לא לבד

בשיתוף אירגון יועצי המשכנתאות בישראל

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 11:39

האם ידעתם שליועצי המשכנתאות בישראל יש התאחדות? ההתאחדות הזו הוקמה בשנת 2016 למורת רוחם של הבנקים. חבר הנהלת ההתאחדות בארי גורטלר הר-טוב, יספר לנו דבר או שניים אודותיה וחשיבותה

בארי גורטלר הר טוב, אירגון יועצי המשכנתאות בישראל/אולפן הנבחרים

התאחדות יועצי המשכנתאות הוקמה לפני כחמש שנים במטרה להבטיח את זכותם של אזרחי ישראל לייעוץ הוגן מול הבנקים. הצטרפו אלינו לראיון מסקרן בנושא עם בארי גורטלר הר-טוב, חבר הנהלת ההתאחדות.

בארי, ספר לנו מהי למעשה התאחדות יועצי המשכנתאות?

"ההתאחדות הוקמה ב-2016 וכיום מדובר בגוף המרכזי שעוסק ברגולציה פנימית ליועצי המשכנתאות. באותה שנה ניסו כמה בנקים לקבוע כי לקוחותיהם אינם זכאים לייצוג וכי 'הבנק דואג להם מספיק טוב' המהלכים שעשינו מאז ושאנו ממשיכים לעשות כעת מראים כי הבנקים באופן טבעי דואגים לשורת הרווח שלהם עצמם בעוד שעל הלקוחות לדאוג לעצמם. המטרה של ההתאחדות היא הבטחת זכותם של אזרחי ישראל לייעוץ וייצוג הוגנים מול הבנקים. מטרה נוספת של התאחדות יועצי המשכנתאות היא לדאוג לציבור יועצי המשכנתאות ולהעלות את קרנם בפני הציבור בישראל".

כיצד אתם מעלים את הרמה של יועצי המשכנתאות?

"אנחנו דואגים להעלאת הרמה המקצועית ליועצי המשכנתאות במטרה להנגיש את הידע: מארגנים כנסים, הרצאות, סמינרים ליועצי משכנתאות ואף מפעילים אתר ואפליקציה עבור יועצי המשכנתאות למידע מקצועי ותמיכה בכל הנדרש. בנוסף אנחנו, פועלים מול הכנסת והבנקים במישור הרגולטורי כדי לשפר את מצב המשכנתאות בישראל".

תן לנו דוגמא לכך?

"יש לנו חלק גדול בשינוי התקנות החדשות של בנק ישראל לגבי השני שליש פריים ואיחוד ההלוואות במשכנתא. עמדנו מאחורי ההוראות הללו. אנחנו, מנסים להוביל לכך שכל מי שלוקח משכנתא במדינת ישראל יתייעץ עם יועץ משכנתאות, גם אם לא ברמת ליווי מלא ומקיף אפילו בהתייעצות קלה, על מנת ליהנות מהיתרונות שיש ליועץ משכנתאות להציע".

אז מי שלא הבין עד היום למה יועצי המשכנתאות צריכים התאחדות משלהם, אחרי הראיון עם בארי גורטלר הר-טוב, בוודאי שינה את עמדתו.

0528754499

אתר

בשיתוף אירגון יועצי המשכנתאות בישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully