וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LF Creative Studio - כך בונים אתר אינטרנט

בשיתוף LF Creative Studio

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 11:49

תחום בניית אתרי האינטרנט מתפתח בצעדי ענק ומתחדש מרגע לרגע, כאשר נוספים לו חידודים שונים שעושים את ההבדל בין אתר מיושן, לבין אתר מודרני שמעביר את המסר בצורה היעילה ביותר

LF Creative Studio. Pexels,
LF Creative Studio/Pexels

על מנת לעשות לכם סדר בנושא, בין אם אתם מבקשים לבנות אתר לעסק שלכם באופן עצמאי, או אם בוחרים להיעזר באיש מקצוע, פנינו אל חברת LF Creative Studio בניהולו של ליאור פרג', על מנת לקבל תשובות לשאלות שיכולות לעשות את ההבדל, על כך ועוד בכתבה הבאה.

אין זה משנה אם מדובר בעסק קטן, בינוני או גדול, בין אם אתם עצמאיים או שכירים שמבקשים להוציא לפועל נישה אישית במקביל, בעולם הדיגיטלי של ימינו, כולם זקוקים לאתר אינטרנט על מנת להציג בפני הקהל הרחב את מבוקשם. אך לפני שיוצאים לדרך ומוציאים אנרגיה וכסף על בנייה של אתר, כדאי לשאול כמה שאלות חשובות וללמוד את דרכי הפעולה שמהווים בסיס לאתר מוצלח ויעיל.

השלבים לבניית אתר אינטרנטי חכם ויעיל

מפיק הנבחרים, שוחח עם ליאור פרג', הבעלים של חברת LF Creative Studio, חברה אשר מעניקה שירותי בניית אתרים, מיתוג ועיצוב גרפי, הוא שמע ממנו כיצד הוא פועל מול קהל הלקוחות שלו כאשר מבקשים שיקים עבורם אתר מאפס: "כאשר אני נפגש עם לקוח חדש בפגישה אישית אני חוקר לפרטי פרטים כדי לגלות מה המטרה שבגינה הוא מבקש להקים אתר ולדלות כמה שיותר רקע כללי על העסק. כך, אוכל לדעת למה לכוון. האם מדובר באתר תדמיתי, אתר פורטפוליו או בחנות מקוונת? האם מדובר בצורך של דף נחיתה בלבד עם מקום להשארת פרטים ועוד.

"לאחר מכן אנחנו עוברים לשלב האפיון לעסק או למוצר, מי הוא בעל העסק, מה היחודיות שלו, מה המוצר שהוא מציג, איזה מסר הוא מבקש להעביר, ומי קהל היעד שלו. מתוך האפיון המקיף, אני יודע כיצד לבנות אסטרגיה לפיה יראה האתר, מה הוא צריך לשדר, איזה עמודים ותכנים צריכים להיות בו וכד'.

"לאחר שהבנו את המאפיינים השונים, אני עובר לשלב העיצוב, בו הלקוח מקבל סקיצות לאתר של עמוד הבית ועמוד תוכן אחד, ומחזיר לי את חוות הדעת שלו, במידה והוא בוחר לשנות ולדייק אותו יותר. לאחר שמקבלים סקיצה מוסכמת, זו תהפוך להיות לבסיס של העמודים הנוספים שיהיו באתר.

"אז אני מגיע אל שלב התכנות והפונקציואנליות של האתר, ובעצם בונה את הפלטפורמה של האתר עצמו בדומיין של הלקוח. אני מקים את עמודי התוכן שקיבלתי מהלקוח, את התפריטים, גלריות, עמוד יצירת קשר וטופס מעוצב שנשלח במייל".

פרויקט LF Creative Studio. יח"צ,
פרויקט LF Creative Studio/יח"צ

וורדפרס - התוכנה המומלצת ביותר

למדתי כי הזמן הממוצע של תהליך העיצוב וההקמה של אתר תדמיתי לוקח כחודש, כאשר הייחודיות של ליאור באה לידי ביטוי בזכות העובדה שהוא גם מעצב גרפי וגם מתכנת, כך שהוא יכול לשלב את שני העולמות אשר משלימים האחד את השני, של פתרונות מבחינת הנראות ומבחינה פונקציונלית של הפרויקטים השונים אותם מקבל, כאשר בכל הנוגע להקמה של האתרים הוא בוחר לעבוד עם תוכנת וורדפרס. על כך הוא הוסיף וסיפר: "למען האמת אני פעיל בעולם התכנות מאז גיל 16, זה עולם שמאז ומתמיד משך אותי, כמו גם עולם העיצוב הגרפי. לאחר הצבא התמקצעתי בכמה קורסים בשני התחומים הללו, וצברתי את הניסיון המעשי הראשון שלי בכמה חברות פרסום שונות.

"בשנת 2013 בחרתי לצאת החוצה כעצמאי, על מנת להביא לתחום את תפיסת עולמי, ומאז הכל היסטוריה".

שאלתי את ליאור מדוע הוא בוחר וממליץ לבנות את האתרים דרך תוכנת וורדפרס, הוא השיב: "יש שני הבדלים מהותיים בכל הנוגע בין סוגי למערכות השונות של בניית אתרים, בניית אתר בקוד סגור או בקוד פתוח. וורדפרס מאפשרת לי להקים אתר בעזרת קוד פתוח, ואני כמתכנת יכול למתוח את זה, לבנות תבניות מרמת אפס, לעצב את הסקיצה כפי שאני בוחר לנכון ולהמיר אותה לקוד ועוד כל מיני אפשרויות שאין בתוכנות אחרות".

מבחר פרויקטים של LF Creative Studio. יח"צ,
מבחר פרויקטים של LF Creative Studio/יח"צ

דגשים חשובים נוספים לאתר האינטרנט שלך

ביקשתי לשמוע מליאור על שני דגשים נוספים שמבחינתו הם "ייהרג ואל יעבור" כאשר בונה אתרים: "הדבר הראשון הוא רמת הדיוק של אתרי האינטרנט, כאשר חייבים לבדוק כי פרויקט שעובר למובייל, יהיה מדויק ברמת הפיקסל. כלומר שכל מה שנראה באופן מושלם על צג המחשב, יהיה זה מבחינת הדיוק שלו לכל המסכים האחרים.חשוב מאוד לשים דגש על הנקודה הזו, מאחר רוב האנשים עובדים, קונים ומתנהלים דרך הטלפון ביד.

"הדבר השני הוא זמן הטעינה ונראות של האתרים. אם יש אתר "כבד" שלוקח לו יותר מדי שניות עד שנטען ועולה באופן מלא, סביר מאוד להניח כי מי שביקשו להיכנס אליו, יעזבו מהר מאוד. מעבר לזה, צריך לשים לב כי כל הקטגוריות השונות יופיעו בצורה ברורה ונקייה, ושלחיצה על קישור לא יובילו ללינק שבור, זה מבריח לקוחות תכף ומיד גם כן".

על הסגנון העיצובי שהוא דוגל בו ליאור סיפר: "אני בוחר להציג קו אלגנטי ונקי, משום מה זה נפוץ יותר באתרים בחו"ל, אבל אני חושב שזה הסגנון שקורץ יותר לעין, קל ונוח להתמצא בו, הוא לא צעקני ולא גורם לגולש ללכת לאיבוד בתוך ערמה של צבעים".

LF Creative Studio. יח"צ,
LF Creative Studio/יח"צ

LF Creative Studio - יצירת קשר

אם ברצונכם לקבל מידע נוסף בכל הנוגע לבנייה של אתרים, מיתוג חכם ועיצוב גרפי מתקדם ומודרני, ניתן ליצור קשר עם ליאור פרג' בטלפון: 050-4050751

אתר הבית

מייל: LF.CRE.STU@GMAIL.COM

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף LF Creative Studio
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully