וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונדיטורית הצעירה שתעניק לכם חוויה שלמה

בשיתוף אודליה מקונן

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 15:23

אין ספק שעוגה איכותית ומושחתת היא סיבה מספיק טובה לחכות לסוף הארוחה, וכשמדובר בקינוח מיוחד שגם מצטלם יפה החגיגה היא כפולה. הישר מהרשתות החברתיות שלפנו את אודליה מקונן, קונדיטורית מבטיחה שבקרוב תהפוך לכוכבת הבאה של עולם העוגות המעוצבות

אודליה מקונן. יח"צ,
אודליה מקונן/יח"צ

בשנים האחרונות עולם הקונדיטוריה מושך אליו ישראלים רבים שרוצים לקחת חלק בטרנד המטורף של עוגות מעוצבות וקינוחים מושחתים. בעידן הרשתות החברתיות שבו המראה חשוב לפחות כמו הטעם, אין גבול ליצירתיות של הקונדיטורים הצעירים. כיום ניתן לראות לא מעט קונדיטורים השוטפים את עינינו ברשתות החברתיות ומציעים מגוון רחב של קינוחים ומאפים המתאימים לכל אירוע וחגיגה.

אחת מהקונדיטוריות הבולטות בתחום היא אודליה מקונן (20), קונדיטורית צעירה וייחודית שהפכה לשם דבר בקרב חובבי מתוקים ברחבי הארץ עם קינוחים מושחתים ועוגות צבעוניות ומיוחדות. לאחר שהחליטה להפוך את התשוקה למקצוע, אודליה הקימה במו ידיה עסק למכירת קינוחים (שכל אחד מהם יצירת אומנות) תוך שהיא מקפידה על יצירת חוויה שלמה של אירוע. היא מתחזקת חשבון אינסטגרם פעיל שעובר מפה לאוזן, שם מעדכנת את הלקוחות והעוקבים בכל החידושים, משתפת אותם בתהליך של פתיחת העסק ומפנקת אותם במתכונים מיוחדים.

הכירו את הקונדיטורית

אודליה מציעה מגוון רחב של עוגות מעוצבות, מאפים וקינוחים על טהרת השחיתות שמתאימים לכל אירוע, חג או סופ"ש. בנוסף, מציעה מארזים מושחתים הכוללים עוגיות, עוגות, גלידות "מגנום", עוגות טורט שוקולד עשירות עם ממרחים מושחתים ועוד. כל המוצרים נאפים יום יום מחומרי הגלם הטריים והאיכותיים ביותר כדי לתת את הטעם השונה והמיוחד בכל ביס וביס בקינוח.

אודליה מציעה גם תפריטים מיוחדים בימי שישי עם מגוון רחב של קינוחים מנחמים וטעימים לסוף השבוע כמו עוגות שמרים מבצק שוקולד וממרח קינדר, עוגות שמרים עם נוטלה ומוס, עוגיות אמסטרדם, עוגיות אלפחורס שוקולד עם ממרח קינדר, סושי שוקולד בטעמים שונים ועוד. ברוב הקינוחים היא מציעה אופציה של כשרות מהודרת עבור הציבור החרדי והדתי.

אודליה מקונן. יח"צ,
אודליה מקונן/יח"צ

מהו הערך המוסף שאת מכניסה לקינוחים והמאפים שאת אופה?

"אני רואה עוגה לא רק בתור קינוח, אלא בתור יצירת אומנות. הגעתי ממשפחה אומנותית, וכבר בתור ילדה הייתי מציירת ויוצרת ספרוני קומיקס בבית ספר. העיצוב והאומנות תמיד היו חלק ממני ובמשך כל חיי עסקתי בדברים שהתאימו לעולם הזה. כשנחשפתי פתאום לעולם הקונדיטוריה וראיתי שמדובר בעולם ומלואו, רציתי גם לעשות דברים כאלה - להכין אומנות שאוכלים, לראות יופי בעיניים ולטעום אותו. היום אני משלבת את זה ביצירה היומיומית של הקינוחים, זה מאתגר אותי והופך את התהליך למעניין יותר עבורי כי מבחינתי זה פרויקט אומנות לכל דבר", סיפרה אודליה.

"מעבר לזה, אני מקפידה להעניק להם חוויה שלמה, ולא רק עוגה טעימה. אני חושבת על הרגע שבו הם חותכים את העוגה וטועמים, וכמה שהעוגה הוסיפה להם לחוויית האירוע. זה לא סתם קינוח או עוגה או משהו יפה לשולחן, זה ממש חלק מהחוויה".

את מציעה קינוחים בהתאמה אישית לבחירת הלקוח?

"כמובן, אני תמיד מתאימה את הקינוחים לבקשת הלקוחות. אם לקוח מבקש עוגה בצבע מסוים או דמות מסוימת, אני אופה עבורו את מה שהוא אוהב כדי לתת את התחושה שזה נעשה עבורו בהתאמה אישית. כך הוא יוכל ליהנות גם ממראה העיניים וגם מהטעם, ואני מאמינה שזה הכי משמח שיש. אם הוא אומר לי שסומך עליי ומבקש שאפתיע אותם עם הקינוח, אני הולכת על זה בכל הכוח ועושה לו עוגה שתתאים לו".

אודליה מקונן. יח"צ,
אודליה מקונן/יח"צ

איך הגעת בכלל לתחום הקונדיטוריה?

"התחום הזה תפס אותי באמצע החיים והגעתי אליו במקרה. למדתי בסמינר חרדי עד כיתה י"ב, ולאחר מכן הייתי צריכה להמשיך ללימודי מקצוע. במסגרת הלימודים המקצועיים, נדרשתי לבחור מקצוע אחד שמתאים לי בין שלל המקצועות שהציעו לנו - חשבונאות, עיצוב פנים, הוראה ועוד. לצערי לא היו הרבה מקצועות שיכולתי לפתח בהם את הצד האומנותי שלי והרגשתי ממש אבודה באותה תקופה. כשהגיע הזמן שלי להירשם לא באמת ידעתי מה אני רוצה ללמוד, רק ידעתי שאני רוצה לקום כל בוקר בתשוקה, בכיף ובאהבה לעבודה. התלבטתי עד הרגע האחרון.

"במקביל, חברה שלי התארסה ורציתי לתת לה מתנה שונה, אז הכנתי לה את העוגה הראשונה בחיי. הניסיון הראשון לא צלח אבל הניסיון השני היה מדהים. קיבלתי הרבה מחמאות והרגשתי שזה הכיוון שלי וזה מה שאני רוצה ללכת עליו. החלטתי ללמוד את יסודות הקונדיטוריה במכללת "טעמים" והמשכתי ללמוד שיווק וניהול עסק כדי להקים את העסק שלי".

מאיפה הגיע החיבור שלך למתוק?

"באופן אישי אני נהנית מאוכל וממתוקים. אני זוכרת איך בתור ילדים היינו קמים מוקדם בכל בוקר ושותים שוקו או נס עם משהו מתוק בצד, וזה הרגל שממשיך איתי עד היום. מעבר לזה, תמיד הסתובבתי בין הרגליים של אמא שלי במטבח ורציתי לראות מה היא מכינה. זה תמיד עניין וסיקרן אותי".

מתי החלטת להפוך לעסק?

"החלטתי לעזוב את העבודה שלי כשכירה בחנות אפייה ולהשקיע את כל כולי בעסק ברגע שהייתי צריכה לסרב להזמנות כי פשוט לא היה לי זמן. חלק גדול מההצלחה שלי היה בזכות הפרסום ברשתות החברתיות והדרך שעשיתי ושיתפתי את העוקבים שלי. זה גרם לאנשים להתחבר אליי ולראות את התהליך שעברתי מההתחלה ועד הסוף. אחרי שהכנתי עוגות לאירועים, הביקוש התחיל לעלות והשם שלי רץ מפה לאוזן. היום מגיעים אליי לקוחות מרחבי הארץ, ובזכות האהבה שאני מקבלת אני יודעת שאני יכולה להמשיך לגדול ולצמוח".

אודליה מקונן. יח"צ,
אודליה מקונן/יח"צ

איך הרשתות החברתיות עזרו לך בעסק?

"אני זוכרת שהלכתי לעשות קניות והמוכרת זיהתה אותי מהאינסטגרם. פתאום אנשים היו עוצרים אותי ברחוב ומזהים אותי, ובהתחלה הייתי בשוק. אנשים התחילו לבקש ממני עצות למתכונים ואמרו לי עד כמה הם אוהבים את התכנים שאני מעלה ברשתות החברתיות. אין ספק שהם חלק גדול מההצלחה וההתקדמות שלי".

איך זה לנהל עסק בגיל הזה?

"אני מנהלת עסק לכל דבר וזה אכן אתגר, אבל אני כל כך אוהבת את זה. אני גם הקונדיטורית, גם המוכרת, גם האחראית על הסחורה וההזמנות ונותנת מענה לכל הלקוחות בכל שעה ביום. אני צריכה תמיד לחשוב על דברים מיוחדים ואיך לחדש ללקוחות. בנוסף, ההורים שלי הקריבו שני חדרים בבית לאחסון ומטבח לנהל קונדיטוריה זה לא כמו לנהל חנות מכולת שמשלימים את מה שחסר במדף, אלא צריך להבין ולתכנן קדימה בהתאם להזמנות.

"זאת הסיבה שאני מקבלת הזמנות שבוע עד ארבעה ימים מראש. במהלך היום אני עמוסה בעבודה, בעיקר בימי חמישי בהם אני עובדת מהשעה 7:00 בבוקר ועד הבוקר של יום שישי כדי שכל הקינוחים, העוגות והמאפים לסוף השבוע יהיו מוכנים ללקוחות בזמן".

מתי הרגשת שהעסק מתחיל לרקום עור וגידים?

"כשעשיתי השקה לעסק הבנתי שעליתי על הגל. פרסמתי את ההשקה בקבוצות של בית שמש וקיבלתי מבול מטורף של טלפונים מלקוחות שהתקשרו אליי וביקשו לסגור הזמנות מראש. זה היה שבוע מטורף של עבודה קשה ומרובה - הכנתי המון סוגים של עוגיות, עוגות שמרים ועוגות מעוצבות לימי הולדת. באותו יום של ההשקה אנשים לא הפסיקו להגיע אליי - לקוחות שהגיעו למקום והביאו איתם חברים מהעבודה, אנשים ששלחו לי מתנות לרגל ההשקה של העסק ואפילו השליחים שנכנסו והתלהבו ממה שקורה במקום".

איך השפיעה עלייך התקופה האחרונה של הקורונה?

"במהלך הקורונה הבנתי שאני אוהבת את העסק שלי אפילו יותר. כשהייתי בבידוד פשוט חיכיתי כל הזמן לצאת למטבח, הראש שלי התפוצץ מרוב רעיונות שאני רוצה להכין. הייתי אומרת לאחים הקטנים שלי מה להכין, והבנתי שאני לא מסוגלת לשכב במיטה בשקט. רק חיכיתי לחזור למטבח ולאפות דברים חדשים".

אודליה מקונן. יח"צ,
אודליה מקונן/יח"צ

מה את מאחלת לעצמך בהמשך?

"אני לא מפסיקה לשאוף גבוה. כרגע החלום הגדול שלי הוא לפתוח מטבח ענק ולהעביר סדנאות סוף-סוף אחרי כל כך הרבה בקשות, וכמובן להכין שם את כל המתוקים שלי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאלו שמחזיקים אותי עם מוטיבציה בלתי נגמרת - החברים והלקוחות שלא מפסיקים לפרגן, והמשפחה שתומכת, עוזרת ותמיד נמצאת שם בשבילי".

לקוחות ממליצים

"ממש תודה על ההשקעה ועל המשלוח המדויק! שוב אודליה עזרה לי לשמח את המשפחה עם הקינוחים הטעימים. היא פשוט אלופה ויש לה ידי זהב"; "העוגה הייתה כל כך טעימה עד כדי כך שליקקתי את הקערה. כל ביס הוא חלום שנמס בפה"; "אודליה היא פשוט כישרון! העוגה יפה גם מבפנים ובמחוץ וטעימה ברמות. ללא ספק זו לא הפעם האחרונה שאזמין ממנה".

לפרטים והזמנות שלחו הודעה

כתובת: הנורית, בית שמש

טלפון: 053-9630559

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אודליה מקונן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully