וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארט מירה - ציור, פיסול ואומנות לבית עם נגיעה אישית ויצירה מקורית

בשיתוף ארט מירה

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 14:52

הסגנון האבסטרקטי והאישי שלה, כמו גם טפטופי הצבע והבחירה בצבעי יסוד נקיים, הופכים כל אחת מיצירותיה של האומנית והאדריכלית מירה לייבל למרתקת ומיוחדת במינה. כעת היא מאפשרת הצצה לגלריה האישית שלה

ארט מידה. יח"צ,
ארט מירה/יח"צ

"אני לא יכולה לחיות בלי זה! האומנות טבועה עמוק בתוכי ומהווה חלק בלתי נפרד ממני. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מציירת ועובדת עם הידיים, יוצרת ומקפידה לעסוק בכל מה שקשור לתחום. בילדותי הייתי מכינה דמויות מהגרעין של המנגו. כשהפסקתי ליצור, הרגשתי שחסר לי חלק בגוף", מספרת בהתרגשות האומנית והאדריכלית מירה לייבל, המחוברת לאומנות בכל נימי נשמתה ומרגשת גם במשיחת המכחול שלה. היא נשואה, אמא לשניים (21 ו-16) ומתגוררת ברמת פולג. מוזמנים להכיר אומנית ואדריכלית מיוחדת במינה, שיצירותיה יכולים לקשט את קירות הבית להעניק לחלל ערך מוסף.

אדריכלית ואומנית מהשורה הראשונה

בנוסף ל'לייבל אדריכלים' - משרד האדריכלים שהיא מנהלת יחד עם בעלה האדריכל, פתחה מירה לייבל לפני כשנה סטודיו לאומנות, בו היא יוצרת תמונות ופסלים. הסגנון של יצירותיה אבסטרקט ריאליסטי. קתדרלות יפהפיות, יערות, מקומות קסומים פרי דמיונה או המבוססים על הפרשנות שלה למציאות, כפי שהיא חווה אותה. אקספרסיוניזם אישי זה, מאפשר לדבריה להוסיף ממד אנושי, אינטרפרטציה סובייקטיבית למה שהיא רואה או מדמיינת.

מבחינתה, גם אדריכלות זו סוג של אומנות, שמאפשרת לה להביע את עצמה. היא מדגישה שההבדל בא לידי ביטוי בגבולות היצירה. לדבריה, בעוד שבאדריכלות ישנה התחשבות ברצון הלקוח, באומנות אותם גבולות נפרצים וכך ישנו ביטוי טוטאלי לנשמה. "עובדת היותי אדריכלית שהיא גם אומנית, היא בבחינת ערך מוסף ללקוח. לאומן יש ראייה יותר נכונה על הקומפוזיציה של הדברים, על שילוב הצבעים ואיך הכל משתלב בסגנון, בצורה ובגודל של הבית. כך אני יכולה גם לבחור באלמנטים מיוחדים, ולשלב אותם בחלל".

ארט מידה. יח"צ,
ארט מירה/יח"צ

אומנות המלווה אותה מילדות

כאמור, האומנות מלווה את לייבל מילדות. גם כאשר החליטה ללמוד בתיכון לאומנויות 'ויצו צרפת' בתל אביב, וכשקיבלה החלטה ללמוד בסדנה לאדריכלות של אליעזר פרנקל ז"ל. כיום יש לה מאסטר באדריכלות, אחרי לימודים של שנים רבות, הכוללים גם לימודי תואר שני לאדריכלות בבודפשט. האהבה לאומנות המשיכה לבעור בעצמותיה, עד שהחליטה לפתוח סטודיו לאומנות וחדר תצוגה מרהיב שנמצא באתר שלה.

שימוש בצבעי יסוד ליצירת יערות קסומים

הצצה באתר מגלה כי אכן מדובר בכישרון מיוחד במינו. סגנון הציור הכולל טפטופי צבע על גבול האבסטרקט ושימוש בצבעי יסוד, הופך כל יצירה למיוחדת במינה. הארסנל שלה כולל ציור של קתדרלות, עדות לאהבתה למבנים אלו כמו גם להיותה אדריכלית. ציורים רבים מתארים יערות ועצים ששואבים את המתבונן לטיול המלווה באווירה במיוחדת שיוצר הטבע. לייבל מנסה להסביר את המשיכה שיש לה ליערות עבותים: "בשנת 1977 עליתי מברית המועצות לישראל. יש לי זיכרון רחוק בו אני מטיילת עם משפחתי ביער, כולל תמונה בשחור לבן שמעידה שכך היה" היא נזכרת בחיוך.

ארט מידה. יח"צ,
ארט מירה/יח"צ

ליצור בחופשיות על בסיס פרשנות של המציאות או כיד הדמיון

היא מסבירה את הסגנון האומנותי שלה ברצון ליצור בחופשיות ולא במסגרת דיוק וקפדנות, "אחרת הייתי מצלמת את זה", היא מסבירה ומוסיפה: "אני אוהבת לפרק את התמונה לגורמים, לשבור את הצבע, לערבב היטב ולהעביר את המציאות או את מה שאני מרגישה. גם תמונות העצים והיערות עליהן דיברתי קודם, מגיעים חלקם מהדמיון או מהזיכרון, וכוללים אינטרפרטציה שלי לדבר אמיתי".

לייבל מספרת כי הסגנון האבסטרקטי והאקספרסיוניסטי שלה מאפשרים ביטוי למה שהיא מרגישה וחושבת. "אצלי האומנות היא הביטוי לנפש, ולכן אני משלבת בכל יצירה קריצה שמאפשרת בידול מהידוע והרגיל".

כל רגע של יצירה שווה ערך לנשימה

לייבל מסבירה שכאשר היא יוצרת היא מרגישה שהיא נושמת: "כשיש לי רעיון בראש, אני חייבת להוציא אותו לנייר. עד שזה קורה אני מרגישה חנוקה וכשהציור קורה, זה נותן לי אוויר לנשימה". בנוסף היא מציגה את הקשר בין אומנות למצב הרוח: "ציור יכול לשמח, לגרום לנו להתרגש ואף להיות עצובים או מהורהרים, בדומה להשפעתם של מוזיקה, ספר או סרט על חיינו. זו המשמעות וחשיבותה של האומנות. מכאן מגיעה החשיבות של בחירת היצירה הנכונה, איתה נקשט את ביתנו".

ארט מידה. יח"צ,
ארט מירה/יח"צ

ארט מירה - התצוגה במלוא עוצמתה

לפני שנה הגשימה לייבל את חלומה, והתחילה להציג את יצירותיה באתר משלה. הסטודיו בו הכל קורה, ממוקם בביתה, שם היא בעיקר מציירת. חלק מיצירותיה הן בובות יפניות. את ההשראה לכך היא קיבלה כשטיילה לפני 3 שנים ביפן, אותן היא מעצבת עם צבע שחור שלדבריה עוצמתי ומרשים.

ארט מידה. יח"צ,
ארט מירה/יח"צ

יצירה שעוברת בירושה

האהבה לאומנות עברה לבנה הקטן של לייבל, הלומד במגמת אומנות בתיכון. "הוא מצייר קומיקס וכבר מתכנן באיזה מוסד בארצות הברית, ילמד לתואר הראשון ומתי יעבוד בדיסני או בפיקסאר" היא אומרת בגאווה ומסכמת: "חשוב לי להעביר את מה שאני מרגישה לכל מי שמביט ביצירות האומנות שלי.

ארט מירה היא ההמלצה של צוות הנבחרים.

לביקור באתר>>

ליצירת קשר, טלפון 052-8828640 או ווטסאפ

בשיתוף ארט מירה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully