וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורות אחרת - כיצד להיות הורים מאושרים לילד שלם ובטוח בעצמו?

בשיתוף נועה גולדשטיין

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 14:05

להתגבר ולהתבגר - נועה גולדשטיין, פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים, עוזרת לכם ליהנות מהורות שלמה (ולא מושלמת), ומצליחה גם להגיע לליבו של הילד. בימים אלו היא משיקה שני קורסים דיגיטליים לאמהות

נועה גולדשטיין. אילה לביא,
נועה גולדשטיין/אילה לביא

"כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך), וזו בדיוק דרכה של נועה גולדשטיין, נשואה ואמא לשלושה ילדים (6,4 ושנה וחצי), פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים. הטיפול שהיא מציעה הוא דינאמי ומבוסס על אופיו של הילד והרגשתו, החל מהפגישה הראשונה. "בתחילת התהליך אני אפילו לא מדברת עם המורים והגננות, כדי להגיע למקום הכי נקי שאפשר אל מול הילד. חשובה לי היכרות אמיתית, בלי תוויות והגדרות שקבעו אחרים, כמו גם להרגיש אותו בכל מפגש, כדי להתאים את מה שקורה באותו רגע למצב רוחו, להעדפותיו ולמה שעבר עד לרגע הטיפול".

שיטת טיפול ששמה את הילד במרכז

גולדשטיין מסבירה מדוע חשוב כל כך לתת לילד את המקום שלו בתהליך, בכל אחת מהפגישות: "חדר הטיפולים הוא המקום בו הילד אמור להרגיש הכי נעים ונוח. כך אני יוצרת תקשורת טובה ובונה אמון. אני לא אחליט מה נכון בשבילו, אלא אתן לו להוביל ואקשיב לו באמת. בצורה כזו אני יכולה גם להעצים ולעודד את הילד לסמוך עליי. בשלב הבא אתחיל לנווט את השיחה, תהליך שלוקח זמן.

"חשוב להבין שאם דוחקים בילד לדבר ולפתוח הכל, ולא מאפשרים לו זמן הסתגלות, זה יכול לגרום לו לסגת 10 צעדים אחורה. בכל רגע בטיפול, אני מנסה להרגיש את הילד באמצעות תנועות גוף ומימיקת הפנים, לפעמים גם דרך ציור, רק כדי להבין מתי נוח לו לדבר ובאילו מקרים צריך לעצור או לאפשר לו תקשורת אחרת, באמצעות משחק, אומנות וכו'".

נועה גולדשטיין. גרפיקה: אילה לביא,
נועה גולדשטיין/גרפיקה: אילה לביא

חשיבות המעורבות ההורית

גולדשטיין מסבירה, כי חלק בלתי נפרד מהתהליך הוא הדרכת הורים: "ההורים עצמם עוברים תהליך בפני עצמו, על בסיס מה שמתאים להם ומקבלים ארגז כלים רב שימושי. לפני המפגש הראשון עם הילד אני נפגשת עם ההורים כדי להבין את הרקע, הדינאמיקה בבית ומה עובר כל אחד, כבסיס לטיפול. המקום האישי של כל הורה ושל שניהם כזוג, משפיע על הילד, ולכן העבודה מתקיימת גם איתם. ישנם מצבים בהם פתרון בעיות של ההורים, שניהם יחד או כל אחד לחוד, משפיע בצורה מהותית גם על הילד.

"כדי שהתהליך באמת יצליח, מומלץ להמשיך את כל מה שנלמד במסגרת הטיפול גם בבית. מעורבות ההורים כוללת הקניית ארגז כלים שיאפשר להם התנהלות נכונה גם כשמסתיימים המפגשים. דוגמה לכך היא ילד עם קשב וריכוז שקם מהשולחן בכל ארוחה מספר פעמים, למורת רוחם של הוריו, עלול ליצור אצלם כעס גדול. אני עוזרת להם להימנע מהתנהגות אוטומטית של צעקות וחוסר סבלנות, ומלמדת התנהגות שיכולה להועיל לשני הצדדים".

כל הורה יכול...

"הורים רבים אומרים לי שאין להם את היכולת להתמודד עם הילד, ושכל מה שהם מנסים לא עובד. למעשה, ההרגשה של ההורה עטופה בבעיות, דעות קדומות, סכמות וטראומות מן העבר. בפועל, כל הורה יכול להתחבר לילד שלו ולהצליח בהורות, למרות הטעויות שבדרך", היא מסבירה.

מענה למגוון מצבים מורכבים אצל הילד וההורים

לאחר לימודי פסיכותרפיה ב'מכללת תלתן' - השייכת למרכז ההשתלמויות של 'אוניברסיטת בר אילן', אותם סיימה לפני 7 שנים, החלה גולדשטיין לעבוד בתחום. הניסיון שצברה בזמן מאוד קצר, יחד עם ההצלחה הכבירה שלה בקרב הורים רבים, עודדו אותה לפתוח קליניקה פרטית בעיר פתח תקווה. כדי להשלים את הצמיחה המהירה ולתת מענה מדויק ומקצועי ככל האפשר למטופליה (שמגיעים אליה מכל אזור גוש דן רבתי), המשיכה ללמוד גם את שיטת NLP, תרפיה באומנות, פסיכודרמה ועוד.

גולדשטיין מציעה טיפול בילדים והדרכת הורים במצבים הבאים:

- חרדות
- קשיים חברתיים
- הפרעת קשב וריכוז
- אילמות סלקטיבית
- קשיים בתקשורת
- סמכות הורית
- פוסט טראומה

עבודה מול הילדים. יח"צ,
טיפול בילדים/יח"צ

קורסים דיגיטליים - מתן טיפולים אישיים בקליק

השירותים והטיפולים שהיא מציעה, כוללים גם קורסים דיגיטליים שיכולים לתת מענה לכל אחד, בכל זמן ובכל מצב. "הניסיון שצברתי וכמות המקרים בהם טיפלתי בהצלחה, גרמו לי להבין שחשוב להעביר את הידע שלי לכמות גדולה של מטופלים, הרבה מעבר לקיבולת שלי בקליניקה. כל הקורסים הדיגיטליים, פונים בעיקר לאמהות ומבוססים על תהליכים שהעברתי ואני יודעת שעובדים, ועל מקרים בהם אני מטפלת בקליניקה".

כיום מציעה גולדשטיין שני סוגים של הקורסים הדיגיטליים:

-- 'אמא אוהבת' - כדי להתחבר לילד בחזרה

סדרת הדרכות דינאמיות, שהובילה לתוצאות מדהימות בקרב אמהות רבות, המסבירה כיצד להתחבר לילד. "למרות הרגשתן של חלק מהאמהות, אין הורה שלא אוהב את הילד שלו, גם אם לפעמים הדרך עקלקלה ומורכבת", מסבירה גולדשטיין ומספרת על הקורס הדיגיטלי: "מדובר על תוכנית שבועית שכוללת מייל יומי, עם תוכן ממוקד העוסק בנושא ודף עבודה. במהלך השבוע, מוזמנת האם לשלוח אליי שאלות במייל או בווטסאפ, כדי להעמיק כמה שניתן ולעזור לה לעלות על דרך המלך".

- 'לאהוב להיות את' - לחבק את ההורות

זוהי תוכנית גדולה ומעמיקה יותר, המבוססת על טיפולים שעברו אצלה נשים ונערות: "מטרת הטיפול הוא להתלוות לאם ולהוביל אותה מתחושה של כישלון ואשמה, להרגשת ביטחון ורוגע, בעשרה שבועות. אמהות רבות מוצאות את עצמן מותשות בסוף היום, חסרות סבלנות וללא אנרגיה. הדבר עלול ליצור תחושת אכזבה מעצמה ומהילדים, שהיא כל כך אוהבת. במסגרת התוכנית, הכוללת שיעורים מוקלטים וגם את הקורס הדיגיטלי 'אמא אוהבת', יכולה כל אמא לנטרל את רעשי הרקע, למצוא הנאה בשהייה עם הילדים ולהתנהל ברוגע ובנחת, לעבר הורות שמחה ומאוזנת יותר".

אין הורה מושלם יש הורה שלם

גולדשטיין מספרת כי הורים רבים כמו גם אנשי חינוך, שואלים אותה האם היא האמא המושלמת, בזכות המקצוע שבחרה והעבודה שהיא עושה עם המטופלים: "התשובה היא לא" היא עונה חד משמעית ומסבירה: "גם הילדים שלי יכולים להיות מאתגרים, ויש רגעים שגם אני יוצאת מהכלים. יחד עם זאת, אני חושבת שיש לי הרבה יותר כלים כדי להתמודד עם מצבים רבים. את כל המידע והניסיון שצברתי, אני מיישמת גם בהורות האישית שלי. גננת אחת שאלה אותי האם לי אין קשיים. שאלתי אותה, האם בגלל שהיא גננת היא עושה כל היום עם הילדים שלה יצירות. ההורות שלי לא מושלמת היא שלמה, וכוללת גם לא מעט אתגרים וקשיים, כמו אצל כולם".

גולדשטיין מסבירה מדוע חשוב לה כל כך להמשיך ולתת מענה להורים ולילדים: "אני רואה את המטופלים לאחר שעברו את התהליך. הם נמצאים במקום אחר. זאת לעומת נערות ונשים בהן אני גם מטפלת, שלא קיבלו את המענה הראוי. אני באמת מבינה איך היו נראים חייהן אם רק היו תופסים את זה בזמן. כל ילד או הורה שקיבל מענה מתאים, העתיד שלו ושל כל המשפחה יכול להיות טוב יותר. מדובר גם על שינוי חברתי המבוסס על חיזוק הדימוי העצמי ואמונה ביכולות של הפרט, דבר שיכול להשפיע על כולנו גם כחברה".

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף מוזמנים להתקשר 058-7474874

או להיכנס לעמוד הפייסבוק.

כתובת - רוטשילד פתח תקווה.

להרשמה לקורסים הדיגיטליים:

אמא אוהבת

לאהוב להיות את

אנחנו ממליצים בחום!

בשיתוף נועה גולדשטיין
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully