וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותק של אחיות

בשיתוף ענבר ועדי שלמה

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 14:59

ענבר ועדי שלמה, מפיצות מתוק בדרום. מעוגות מעוצבות, ועד ברים מתוקים ואפילו מעבירות סדנאות אפייה וזילוף מקצועיות. הן בנות 17 ו-20 וכבר בעלות SISWEET , קבלו את הדור הבא של האירועים

האחיות עדי וענבר שלמה, עם מאיה בוסקילה, והעוגה שהן הכינו לסיום עונת גולדסאריות. יח"צ,
האחיות עדי וענבר שלמה, עם מאיה בוסקילה, והעוגה שהן הכינו לסיום עונת גולדסאריות/יח"צ

ענבר שלמה בת 17, עדי אחותה הבכורה בת 20, סטודנטית. אבל בשעה שבני גילן עוד לא חשבו מה יעשו כשיהיו גדולים, האחיות שלמה כבר בעלות עסק משגשג "סיסווייט" שרק הולך ומתרחב.

הן מייצרות ומעצבות עוגות מרשימות, ברים מתוקים, קינוחים, מספקות מתוקים ועוגות לאירועים בכל סדר גודל, מייצרות מארזים מתוקים ומפתיעים עם בלונים תואמים ושלל הפתעות. אפילו מלמדות מהמטבח המקצועי שלהן במושב נוגה סדנאות אפייה, קישוט וזילוף. יש להן עוד שתי אחיות קטנות ואח קטן, בכתה א' והם כבר מגויסים לסייע בעסק האחיות לבית שלמה.

מתחביב למקצוע

"תמיד אהבנו להתעסק במטבח, מגיל שבע אני זוכרת אותי עם אמא במטבח, זה זמן האיכות שלנו יחד. בהתחלה עשינו דברים פשוטים. בערך כשהיינו בנות 14, אמא רשמה אותנו לקורסים והשתלמויות בתחום, כי היא ראתה שאנחנו אוהבות את זה ומשם התפתחנו" אומרת ענבר. אמא שלהן, מיה, מלווה אותן לאורך כל הדרך, גם לראיון הזה, מגלה: "אני בכלל לא בקטע של אפייה ומטבח, זה בהחלט צמח מהן כל הקרדיט הוא שלהן".

ענבר שלמה. שיר שלמה,
ענבר שלמה/שיר שלמה

עדי מספרת שהמשיכה לתחום היתה תמיד: "היה לי דובי שהייתי ממש קטנה, אני זוכרת שרציתי לעשות לו יומולדת. כדרכם של ילדים. אבל לא רציתי 'בכאילו', אני זוכרת שזו היתה העוגה הראשונה שהכנתי.

כשהייתי בכתה ו' הכנתי לשרון, אחותי הקטנה עוגת יומולדת, לא היה לי שום ידע, ישבתי ולמדתי לבד, איך לזלף, הכנתי לבד הכל. הכנתי לה עוגה של אנה ואלזה, עם כל הצבעים והצורות. ממש התלהבתי ממה שאפשר לעשות. מאז, בכל פעם שהיה צריך עוגות לבית ספר תמיד הייתי ראשונה שהתנדבה. הסביבה מאוד פרגנה, ובשלב מסוים התבקש לפתוח את העסק".

ככל שלמדו הן התלהבו ונדבקו יותר בשיגעון האפייה. יצרו לאירועים משפחתיים ולחברים. התגובות היו מדהימות "כל הזמן אמרו לנו, אולי תמכרו, ביקשו להזמין מאתנו. העלנו תמונות של דברים שעשינו ברשתות החברתיות וזה רץ מפה לאוזן, ממש התפרסמנו כאופות" אומרת ענבר, ומוסיפה: "אמא מאוד תמכה בנו ועודדה, כשהיא ראתה את התגובות וכמה אנחנו בתוך זה, היא הובילה אותנו להפוך את זה לעסק רציני".

עדי שלמה. יח"צ,
עדי שלמה/יח"צ

העסק ביחידה נפרדת

האחיות לקחו את העניין ברצינות, היחידה בחצר המשפחה, הפכה למטבח שלהן. הוא מופרד מהבית, מאובזר היטב. בו נערכות הסדנאות שהן מעבירות ליחידים וזוגות, וכשאין קורונה גם לקבוצות.

מכאן הן מייצרות לפי הזמנה עוגות יום הולדת, עוגות טפטופים, מארזים, מוס, קינוחים. עוגות גבינה, עוגות לשבת. עוגות מעוצבות מקרם, קרם פרווה. עוגות קצפת, מארזים מתוקים, מכינות ברים מתוקים לאירועים ומייצרות משלוחים מעוצבים הכוללים סידורי בלונים מעוצבים. כל טרנד וחידוש בתחום המתוקים, הן ממהרות ללמוד ולהתחדש.

הציוד במטבח שלהן מופרד מהבית, הן כשרות, ללא תעודה. "מקפידות על ניפוי הקמח וכל כללי הכשרות, אין שום עירוב עם המטבח בבית. כל חומרי הגלם שלנו מאופסנים במטבח שלנו, אנחנו מתקדמות ומטפלות גם בעניין התעודה שתהיה בהמשך".

גם אופות, גם יפות וגם חכמות

למרות ששתיהן נחושות להמשיך עם עסקי המתוקים גם בעתיד, הן לא עוצרות במטבח, עדי היא סטודנטית להנדסת חשמל ואלקטרוניקה. ענבר, תלמידת י"ב, שבדיוק ערב הריאיון, תפסנו אותה לומדת למתכונת מחר בחמש יחידות מתמטיקה. הן חברותיות, פעילות ומקסימות. את העסק הן מהנהלות לגמרי בעצמן, מהאחראיות על המלאי, תמחור, שיווק, אספקה והנהלת החשבונות. "עסק זה יותר מלדעת לאפות" הן מסכמות.

איך הן עושות את זה?

אי אפשר שלא לתהות, כיצד הן מצליחות, עדי מסבירה: "זה מאזן אותי, מבחינתי האפייה ועיצוב עוגות זה תרפיה. זה מה שעוזר לי להירגע מהלימודים, ולשמור על איזון. והפוך, הלימודים מוציאים אותי ומאפשרים לי לשמור על ההתלהבות והיצירתיות".

ענבר מוסיפה: "אנחנו עוזרות אחת לשנייה. אחת מכינה את הציפוי והשנייה אופה את העוגה. כך ששתינו יחד מתקתקות. ולפעמים רק אחת עושה הכל. אנחנו מוכרות כבר חמש שנים, מכירים אותנו, לפני שנתיים החלטנו למתג ולעשות אירועים. הכל אפשרי, אם מתכננים נכון. למשל, מחר יש לי מתכונת במתמטיקה, אז קמתי בשש ללמוד. חזרתי מבית-ספר, הלכתי להכין עוגה, בזמן שהתקררה, חזרתי ללמוד, עד השיחה שלנו, עכשיו אלך לעשות את השלב הבא בציפוי, ואחזור ללמוד. כשמנהלים זמן נכון ויש לו"ז מדויק. מספיקים המון" היא אומרת.

עדי מסכימה " הלימודים באוניברסיטה זה שונה, אבל אני יודעת מתי הבחינות ואיך להתארגן. כמו שענבר אומרת, לסדר לו"ז מאוזן, ראלי ומוקפד. אנחנו מצליחות לעשות הכל: עוגות, לימודים, סדנאות, חיים. גם לפתח את העסק קדימה, לא מזמן התחלנו להכניס עיצובים ובלונים, אנחנו יוצרות חבילה שהצבעים של הבלונים מתאימים לצבע של העוגה והשולחן, הכל מוקפד".

ענבר: "אנחנו יושבות פעם בשבוע ובונות את הלו"ז המשותף שלנו, פעם בחודש או חודשיים לפי הצורך, אנחנו מתאמות יום שבו אנחנו נוסעות למרכז לקניות לעסק".

עוגות של ענבר ועדי שלמה. יח"צ,
עוגות של ענבר ועדי שלמה/יח"צ

איך אתן מסתדרות לעבוד יחד?

ענבר: "אנחנו גרות יחד, עובדות יחד. אנחנו אחיות, כמו כל אחיות אנחנו גם מתווכחות ורבות לפעמים. אבל מאוד מסתדרות וסומכות אחת על השנייה, אחרת זה לא היה עובד". עדי מוסיפה: "כשיש חילוקי דעות אנחנו יושבות ודנות, עד שמגבשות דעה ששתינו חיות אתה בשלום".

אמא שלהן, מוסיפה "גם כשהן לא מסכימות, הן תמיד זוכרות את המטרה הגדולה שהן הציבו לעצמן. בוחנות לפי טובת העסק, ומתקדמות". ענבר: "בעסק, זה בעיקר מה שהלקוח רצה, אנחנו יושבות יחד עם הלקוח ובונות אתו, לפי העדפות והצרכים שלו, זה מה שמכתיב את הטון".

עוגות של ענבר ועדי שלמה. יח"צ,
עוגות של ענבר ועדי שלמה/יח"צ

היה לכן ברור שתעבדו יחד?

ענבר: "דווקא בהתחלה לא, מסתבר שכל אחת חשבה על זה בנפרד לעצמה, להקים עסק של עוגות וקינוחים. אז דיברנו וחשבנו שכל אחת פשוט תמכור את העוגות שלה, פשוט מטעמי נוחות יהיה לנו מטבח משותף. אבל כשהתחלנו מצאנו את עצמנו יותר משתפות פעולה, עובדות יותר יחד וגילינו שיש לנו יותר כח ואנחנו יכולת לספק גם לאירועים גדולים כשאנחנו יחד". עכשיו הן חולמות יחד, לפתוח קונדיטוריית בוטיק בעיר.

למגוון עבודות ופרטים SISWEET: ענבר - 0534800078, עדי - 0523529588

לאינסטגרם של ענבר>>, לאינסטגרם של עדי>>
פייסבוק ענבר>>, פייסבוק עדי>>

משלוחים מרחובות ועד באר שבע בתוספת תשלום. הזמנות מראש, ארבעה ימים עד שבוע בכפוף לגודל ההזמנה. סדנאות בתיאום מראש ובכפוף להתוויות הקורונה.

בשיתוף ענבר ועדי שלמה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully