וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיווק בסושיאל: כך תעשו את זה נכון

בשיתוף דיגי תילי

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 9:35

בעידן בו זירת המסחר נמצאת אונליין, בעלי עסקים נדרשים לרכז את כל מערך השיווק שלהם ברשתות החברתיות. תהילה "דיגי תילי", מומחית לשיווק בסושיאל, מסבירה לנו מה הטעות של בעלי עסקים ישראלים, ומציגה פתרון שבעזרתו כל עסק יכול להציף את עצמו בלקוחות

תהילה שמן. נרקיס קורל,
תהילה שמן/נרקיס קורל

"בימינו, 90 אחוז מהשיווק של בעל עסק שרוצה להצליח צריך להתרכז בדיגיטל", כך אומרת תהילה שמן, בעלת הסוכנות "דיגי תילי", המסייעת לבעלי עסקים למנף את העסק שלהם באמצעות שיווק ברשתות החברתיות. "יש משהו במנטליות הישראלית שמכוון לתוצאה מקסימלית במינימום השקעה. באמצעות השיווק הדיגיטלי בעלי עסקים יכולים לעשות את זה".

לפי תהילה, קידום אורגני קודם לכל, וההצלחה הפרטית שלה מראה שהשיטה שלה עובדת: "מהרגע שהגעתי ל-1,000 עוקבים באינסטגרם התחלתי לקצור את הפירות. היום אנשים פונים אלי, אני אפילו לא מניעה אותם, זה פשוט קורה לבד".

אל תעבוד באינסטגרם, הוא צריך לעבוד בשבילך

"הטעות הכי נפוצה של עסקים טמונה בהנחה המוטעית של שיטת השיווק הישראלית: יחסים של תן וקח בין העסק לבין הלקוח. בעלי עסקים מניחים שאם הם ישקיעו בתוכן בעל ערך ויקדמו אותו בקידום ממומן, הם בטוח ימכרו. אולם צריך להבין, שההשקעה ממש לא מחייבת שבסופו של דבר הלקוח יבצע רכישה. על בעל העסק להעביר את הלקוח תהליך מסוים, מין משפך שיווקי של "פיתיונות" קטנים שיכינו אותו בהדרגה להיות לקוח רוכש. אם לקוח ייתקל במוצר מסוים לפני שהוא עבר תהליך שיווקי כזה או אחר, כנראה שהוא לא יהיה מוכן לרכישה, ואז יתחיל טיפול שלם בהתנגדויות וניסיונות שכנוע. אולם, תהליך חימום והכנה נכון, ייצור אמון בין הלקוח לבין העסק, כך שגם אם תעלנה התנגדויות, לא תידרש עבודת שכנוע מאסיבית, ושיקולים כמו כסף לא יהוו פקטור בהחלטה. הלקוח ירכוש את המוצר בלי לחשוב פעמיים".

תהילה שמן. נרקיס קורל,
תהילה שמן/נרקיס קורל

תהילה מציגה שיטה אלטרנטיבית, מודל חדש ומסקרן לשיווק בדיגיטל בכלל ובסושיאל בפרט: השלב הראשון באסטרטגיית השיווק של תהילה הוא הגדרת קהל יעד מאוד מדויקת, שאינה מסתכמת בתחומי עניין ואזור דמוגרפי, אלא חודרת לעומק הרצונות של הלקוח - מה השאלות הכי נפוצות שעולות בו, מה הצרכים שלו ומה החלומות שלו.

"אנחנו מתמקדים עם בעל העסק בשאלות הכי מרכזיות והכי כואבות של קהל היעד. אני מנסה להבין מבעלי העסקים כיצד המוצר שלהם יכול לפתור כאב שצף בחיי היומיום של הלקוח הפוטנציאלי, ותווה את הדרך הנכונה להביא את הפתרון הזה לשוק, כי בסופו של דבר - אותו לקוח לא יודע שיש בעל עסק שרק מחכה לו עם הפתרון".

תהילה מספרת לנו על המודל שעומד בלב אסטרטגיית השיווק שלה - מודל הפירמידה: "כל בעל עסק חייב להכיר בכך ש-60% מהאנשים בכלל לא מודעים לבעיה שלהם - זה נתח ענק בשוק שאף אחד לא פועל עליו. 27% מודעים לבעיה אך נמצאים בשלב איסוף המידע ועדיין אינם מודעים לפתרון. 10% נוספים הם אנשים שמכירים בבעיה או בצורך שלהם, אבל בוחרים להישאר איתה, לא פועלים על מנת לפתור אותה ולא מתכוונים לבצע רכישה. זה מותיר את בעל העסק עם קהל רוכשים שמסתכם ב-3% מפלח השוק, אותם הוא חולק עם המתחרים שלו. זה חתך קטן מאוד של אנשים, לכן בעל עסק לא יכול להרשות לעצמו להתרכז רק בו, וזה מה שקורה בשיטת הקידום הישראלית, שמקדמת את העסק רק בקרב ה-3% האלה".

"משווק אמיתי זה משווק שהופך רצונות לצרכים"

תהילה מראה לנו בבירור כיצד קידום ממומן שאינו מבוסס על פילוח מדויק של קהל היעד, עלול להתברר כלא אפקטיבי בעליל; הממומן מאוד מומלץ כאשר הוא מגובה בקידום אורגני איכותי, שמתחיל בהגדרת קהל יעד מדויקת וממשיך בשלב הבא בשיטת השיווק של תהילה, אותו היא מכנה "פצצות תוכן". "לאחר שפילחתי במדויק את הלקוחות שלי והבנתי למי אני מכוונת, אני יודעת כיצד לדבר אליהם בצורה ישירה. ברגע שאת מעלה לרשתות החברתיות תוכן שהוא איכותי ורלוונטי ללקוח, בן אדם מתחבר אלייך, הוא קיבל ערך ממך, הוא אומר לעצמו, 'אם זה מה שאני מקבל בחינם, מה יקרה כשאני אשלם'. אין מצב שהוא ירכוש את המוצר או השירות מבעל מקצוע אחר, הוא עכשיו סומך עליך".

דיגי תלי. יח"צ,
דיגי תילי/יח"צ

המפתח להצלחה עסקית לא תלוי בעומק הכיס, אלא בידע הנכון

שני השלבים הראשונים בשיטת השיווק החדשנית של דיגי תילי הם רק קצה המזלג מהנוסחה שהיא מציגה בשירותי הניהול שלה וכן בסדנאות הייעוץ לעסקים, שהופכות את עולם השיווק הדיגיטלי לפשוט וקל, ומאפשרות לכל בעל עסק למצות את הפוטנציאל העסקי שלו ובאמצעות שיווק דיגיטלי נכון - להציף את עצמו בלקוחות.


בעל עסק? היכנס לעמוד האינסטגרם של דיגי תילי לכל הטיפים והמידע שיקדמו אותך בעולם השיווק בסושיאל

צור קשר בטל' 050-8313607 ובעמוד הפייסבוק

בשיתוף דיגי תילי
  • עוד באותו נושא:
  • שיווק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully