וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה: חוויה איטלקית במבצר צלבני עתיק

בשיתוף שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה:

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 10:17

מקום הבילוי והלינה היוקרתי ביישוב מעיליא, שהוקם על חורבותיו של הכפר הפרנקופוני והמבצר מן התקופה הצלבנית, מציע חוויה אקסקלוסיבית וייחודית, שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בישראל

שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה. אפיק גבאי,
שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה/אפיק גבאי

כאשר אנחנו תרים אחר החוויה הבאה שלנו, אנחנו מחפשים לרוב משהו מיוחד, מקום שטרם ראינו, אוכל שטרם טעמנו, משהו שעוד לא הכרנו. שאטו דה רואה ביישוב מעיליא, מציע בדיוק את החוויה הזאת, שיש לה את היכולת לרגש גם את אלו שראו דבר או שניים בחייהם. בשאטו דה רואה תמצאו מסעדה איטלקית אותנטית, ביסטרו-בר, חדרי אירוח מפנקים ואפילו אתר ארכיאולוגי, והכל בצמוד ובתוך מבצר צלבני שנבנה לפני יותר מ-800 שנה.

שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה. אפיק גבאי,
שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה/אפיק גבאי

ההיסטוריה חקוקה באבני המקום

הסיפור של שאטו דה רואה (Chateau du Roi, או מילולית "מבצר המלך") מתחיל במלך ירושלים הצלבני בּלְדווִין השלישי, אשר בנה מספר מבצרים בארץ ישראל במאה ה-12, וביניהם גם את שאטו דה רואה. שוכני המבנה התחלפו לאורך ההיסטוריה בהתאם לצבאות השונים שכבשו את האיזור, עד שבמאה ה-18 הגיעו למקום משפחות נוצריות מסוריה ולבנון, שהקימו במקום את היישוב הנוכחי.

המבנה נמצא בבעלותה של משפחת עסאף כבר יותר מ-250 שנה. לפני קרוב ל-17 שנה, החליטו סלמה עסאף ובעלה לביב עסאף ז"ל, לשמר ולשחזר את המקום אשר בבעלותם, והחלו בהקמת המיזם שלימים הפך לשאטו דה רואה. לביב, שהיה שוטר, לקח חלק בשימור ושחזור המבנה, אולם לא זכה ליהנות מפרי עמלו בחייו. אשתו סלמה ושלושת ילדיהם המשיכו את פועלו, והקימו במקום מסעדה, ביסטרו-בר, ובית הארחה מפוארים, שנותנים למבקרים במסעדה חוויה ייחודית של יוקרה ואיכות, בשילוב היסטוריה: בחפירות ארכיאולוגיות שנעשו במקום, נמצאו גתות יין מהתקופה הצלבנית, שהן גתות היין הכי גדולות שהתגלו במזרח התיכון מן התקופה הלטינית. לצדן של הגתות, התגלתה באר מים מן התקופה הרומית, אשר נעשה בה שימוש חוזר בתקופה הצלבנית להתססת יין בתוך מפעל היין.

אורחי המסעדה יכולים להציץ אל האתר הארכיאולוגי דרך פתחי זכוכית שיועדו לכך ברצפת המסעדה, שנותנים חוויה מיוחדת של חלון להיסטוריה בזמן הארוחה. בכלל, המקום מציע לאורחים להתרשם מן ההיסטוריה והעיצוב המרשימים של המבנה הייחודי, שנותנים תחושה של ביקור באירופה, רק שהוא נמצא בגליל המערבי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה. אפיק גבאי,
שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה/אפיק גבאי

חוויה איטלקית אמיתית

משפחת עסאף החליטה להפוך את המבנה המשומר והמשוחזר למיזם שמציע מגוון חוויות לאורחים. גולת הכותרת היא מסעדה איטלקית המגישה אוכל איטלקי ברמה גבוהה . המסעדה הוקמה בשיתוף עם השף אליאן ליוס, יליד הכפר מעיליא, שלפני כ-40 שנה עבר לאיטליה כדי לעשות קריירה בתחום הקולינריה. ליוס הפך עם השנים לאחד השפים הידועים בעיר פדובה שבאיטליה, וכן למומחה ליין. לאחר שעבד ארבעים שנה במטבחים איטלקיים שונים, הגיע ליוס בחזרה למעיליא, ראה את המבנה שהקימו משפחת עסאף, והחליט שהוא חייב להיות שותף במיזם מרגש שכזה. כעת ליוס מנהל את המטבח ביחד עם צוות מקומי, ומגישים לסועדים אוכל איטלקי איכותי, עם פרשנות ים תיכונית לפרקים.

בנוסף למסעדה, מציעים בשאטו דה רואה גם ביסטרו-בר, המציע אוכל איטלקי "מהיר" יותר כמו פיצות, סטיקים, וברוסקטות, וכן קוקטיילים למבקרים המעוניינים בבילוי ששם את האלכוהול במרכז. בנוסף, תוכלו ללון בחדרי שאטו דה רואה, ולהרגיש כאילו שאתם חוזרים אחורה בזמן, בבילוי לילה רומנטי ומיוחד מאין כמוהו.

שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה. בשר: אפיק גבאי דגים: חיים יוסף,
שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה/בשר: אפיק גבאי דגים: חיים יוסף

ח'ליל עסאף, לשעבר סמנכ"ל כספים בחברה בינלאומית, והיום מנהל המקום, מזמין את כולם לבוא להתארח, לאכול טוב, ולבלות לילה רומנטי מפנק: "הביקור בשאטו דה רואה מעניק חוויה מושלמת, גם מבחינה קולינרית וגם מבחינת לינה. הבעלים של המקום וכל הצוות, שמים לנגד עיניהם למטרה להעניק חוויה אותנטית ומחממת את הלב לכל מי שמבקר אצלנו. המקום מושך הרבה אנשים שמחפשים חוויה רומנטית, אך גם אלו המעוניינים להקים אירועי בוטיק למיניהם כגון ימי הולדת, חתונות קטנות, מסיבות אירוסין, כנסים, ומסיבות טבילה ועוד.

"מעיליא הוא כפר פסטורלי, אשר מעניק תחושת רוגע ושלווה לכל המבקרים בו. בשנים האחרונות, מעיליא ושאטו דה רואה במרכזה, חווים תנופה בתחום התיירות, והפכו למוקד משיכה והתעניינות של תיירים רבים מהארץ ומחו"ל. תיירים רבים מגיעים בתקופת החגים הנוצריים והפסטיבלים, אך גם בשאר ימות השנה. אנחנו מזמינים ברוחב לב את כל מי שמעוניין לחוות חוויה אותנטית ובלתי נשכחת לבקר אצלנו".

שאטו דה רואה נמצא ברחוב הכנסייה, מעיליא. ניתן להתרשם מן המקום באתר הבית, בדף הפייסבוק או האינסטגרם. הזמנות ובירורים ניתן לבצע דרך הטלפון 04-8850088

שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה. יח"צ,
שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה/יח"צ
בשיתוף שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה:
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully