וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישרון של כישור

בשיתוף כישורית

3.3.2021 / 10:10

בכפר כישורית שבגליל המערבי חיים ועובדים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים. כאן גם פועל יקב כישור המעוטר בפרסים שמייצר יין נפלא ומספק חווית אירוח יוצאת דופן המשלבת נוף קסום, יין משובח ואנשים מיוחדים באמת

כישורית. אנטולי מיכאלו,
כישורית/אנטולי מיכאלו

יקב כישור, ממוקם מול נוף עוצר נשימה בגליל המערבי, משקיף על עכו, נהריה והגליל. בכפר פסטורלי שיגרום לכם לרצות לארוז את מטלטליכם ולעבור דירה לאלתר. אלא שהדיירים בכישורית הם בוגרים בעלי צרכים מיוחדים, שחיים ועובדים בענפי המשק השונים, ממש כמו קיבוץ קטן ואינטימי. בליווי והנחייה של מטפלים ומדריכים.

חלק מהם מועסקים ביקב. מפעילים את מרכז המבקרים, שכבר שנה, מאז פרוץ הקורונה עמד סגור ובימים אלה נפתח שוב למבקרים, וההתרגשות בקרב העובדים גדולה מאוד לפגוש שוב מבקרים שיפקדו את המרכז והיקב בכפר.

חלק אחר עובד בכרמים ששייכים לכפר ומקיפים אותו, בעמדות הבקבוק, בהדבקת מדבקות ואריזה ועוד. כל אחד תורם ככל יכולתו, יחד בניצוחו של ריצ'רד דיוויס יינן היקב והכורם והיינן איתי להט המלווה אף הוא על הצד המקצועי עם יאיר אונא מנהל מרכז המבקרים והשיווק, הם מוודאים שייצא מכאן יין לעילא ולעילא, הזוכה להכרה עולמית בזכות האיכות שלו.

מדליית זהב בהונג קונג ליין מהכפר

מרגש לראות כיצד דיירי הכפר חדורי מוטיבציה וגאים בעבודתם. יין תפן של היקב, זכה במדליית זהב באחת התחרויות הנחשבות בעולם בהונג קונג, לפני כמה שנים, לצד מספר זכיות ומדליות נוספות שהיקב קטף במהלך השנים.

כולנו עברנו שנה לא פשוטה עם פרוץ הקורונה, אבל שוקי לוינגר, מנכ"ל כפר כישורית, עובדיו והחוסים בו חוו אותה קשה עשרות מונים. כדי להגן על הדיירים, במהלך השנה עוד מפברואר 20, הוחלט שכולם יישארו בכפר, הופסקה זרימת המבקרים והתעסוקה התדלדלה, הצוות של לוינגר, באמת עושה עבודת קודש, ורובם נשארו עם הדיירים סגורים בכפר. למרות הקורונה וקשייה, הצליחו ביקב כישור, להמשיך ולפעול. לייצר מארזי יין לחגים, להוציא משלוחים לכל רחבי הארץ של היינות המצוינים שלהם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ירון בירן, חבר כישורית ומוותיקי עובדי היקב. דיויד סילברמן,
ירון בירן, חבר כישורית ומוותיקי עובדי היקב/דיויד סילברמן

כאן, לא נחים לרגע, וניצלו את השנה למיתוג מחדש של היקב, התוויות החדשות יופיעו כבר על היין הזני החדש, מורבד, שיופץ כבר לקראת פסח ובעקבותיו היינות החדשים, שפותחים את האביב.

לוינגר: "היקב על יינותיו עומד בכל התקנים המחמירים ליין. אנחנו מייצרים יין משובח, הייננים שלנו הם מהטובים בארץ. היין כשר ומבוקש מאוד בארץ ובעולם. לא כי הוא מכישורית, אלא כי הוא עומד בזכות עצמו ומעשיר כל ארוחה וזוכה לאהדה בקרב חובבי היין".

יין לשולחן הסדר ומארזים לחג

יקב כישור, מציע מארזים ויינות לחג, לעצמכם או כמתנה במשלוח לרחבי הארץ. זו לא השנה הראשונה בה חברות וועדים בוחרים ביינות היקב כשי לחג. לוינגר מדגיש: "זה כבר נוהל ידוע שמקומות עבודה המבקשים אריזות יין לחג, בוחרים בנו שנה אחר שנה. המארזים נחטפים כיוון שהיינות מצוינים ומתאימים לחיך הישראלי ומאוד מייצגים את האזור בו אנחנו נמצאים, הכרמים שלנו והיין שלנו מקומיים בכל מובן. זה עובר ברמת האיכות והטעם. בנוסף, כך המתנה היא בעלת ערך חברתי וקהילתי".

המומלצים שלנו לשולחן הסדר

יקב כישור מפיץ קרוב ל- 60,000 בקבוקים בשנה, במגוון סדרות ומחירים.

סדרת כישור הכוללת בלנד אדום ולבן, ויין רוזה מענבי גרנאש. סדרת משגב המורכבת מיינות זניים ו-GSM בלנד עשיר. סדרת "כרם נחל יסף" המציעה יינות זניים יוקרתיים. והסדרה היוקרתית ועטורת הפרסים "כרם מצודת תפן" הכוללת את עין יפעם ואת כרם מצודת תפן.

ריצ'רד דיוויס ויאיר אונא, בכרמים. דיויד סילברמן,
ריצ'רד דיוויס ויאיר אונא, בכרמים/דיויד סילברמן

יין שיתאים לשולחן החג, הוא בראש ובראשונה, היין שאתם אוהבים וטעים לכם.

יחד עם זאת, לכבוד ליל הסדר, אלה "ארבעת הכוסות" המומלצות על ידנו:

כישור רוזה 2020 - מומלץ להרמת כוסית במשרד, לאווירה אביבית. 13% אלכוהול. זהו יין קליל, רענן ומתאים מאוד לתחושה אביבית. עלות לצרכן 85 ₪

סירה 2017 - מסדרת "משגב" הוא יין זני, עוצמתי, בעל גוף מלא וסיומת ארוכה. מומלץ להעביר אתו ארוחת חג. יתאים לארבע הכוסות וללוות את הארוחה עצמה. עלות לצרכן: 95 ₪.

GSM 2018 - או 2017 אם תצליחו לשים עליו יד. הוא המועדף על המדור לסדר הקרוב. בלנד של גרנאש, סירה ומורבד. יין ארגמני עמוק. בעל ארומה עוצמתית. מצוין לליווי מאכלי בשר, קדירה, תבשילים. 13.5% אלכוהול, נפלא גם כמתנה אם הקורונה תאפשר לנו סוף כל סוף להיפגש. עלות לצרכן: 95 ₪.

ריזלינג נחל יסף חצי מתוק - מחפשים משהו לקינוח? שלא יהיה סופר מתקתק, היין הזה מפתיע בגזרת יינות הקינוח גם למי שלא חובב את הז'אנר במיוחד. זה פשוט יין שכולם יאהבו, גם אם הם לא חובבי יין, כדאי, שלפחות כוס אחת מארבע הכוסות שלכם, תכלול אותו, ולו כי הוא בעל אחוז אלכוהול נמוך יחסית ואפשר לשתות ממנו בקלות ארבע כוסות. 9.5% אלכוהול. מחיר לצרכן: 100 ₪.

ניתן להזמין דרך האתר, במרכז המבקרים ובחנויות היין המובחרות.

לקראת החג, מומלץ להתעדכן במבצעים.

לחנות הווירטואלית>> משלוחים בכל הארץ.

מיינות היקב. אייל קרן,
מיינות היקב/אייל קרן

פיקניק אביב שמח

מרכז המבקרים המעוצב של היקב, ממוקם בתוך הכפר, משקיף אל נוף חלומי. בחצר המטופחת תמצאו סוכת גפנים גדולה. כל אלה, מספקים את הפינה המושלמת למנוחה גם בימי קורונה. בתקופה האחרונה, מאחר ולא ניתן לארח במרכז המבקרים, יצרו בכישורית, מארזי פיקניק טעימים ומשתלמים במיוחד.

עכשיו, כשהאביב מתדפק, והגליל כולו פורח ומזמין לצאת מהבית, לנשום אוויר פסגות אחרי כל הסגרים וליהנות מהארץ היפה שלנו. לא חייבים להיות חובבי יין, כדי לעצור כאן, להצטייד בסל פיקניק שכמעט כולו על טהרת מוצרים שיוצרו בכפר. לשבת תחת הגפנים, או למצוא מקום באחד היערות בסביבה ולהרגיש, לשעה קלה ממש בחו"ל.

לוינגר: "יצרנו סלי פיקניק, עם מוצרי הכפר. כולל בקבוק יין וכוסות יין איכותיות, פותחן, ממרחים, ירקות, מאפים. גבינות ועוד". כל זמן שמזג האוויר כל כך מזמין, הכל מלבלב והיין המצוין שעושים אנשים יקרים מגיע במארז, נצלו את ההזדמנות ליום טיול נפלא לכישורית. כנראה שבחג הקרוב, זה הכי קרוב לפרובנס שנגיע".

מרכז המבקרים פתוח בכפוף להתוויות ולרכישת סלי פיקניק, א-ה 10:00-15:00, ו' 10:00-14:00.

יקב כישור - כישורית. ד.נ. בקעת בית הכרם. להזמנות: 04-9085198.

yair@kishorit.org.il

לאתר>>

לפייסבוק>>

בשיתוף כישורית
  • עוד באותו נושא:
  • יקב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully