וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבת צעירה עם ניסיון גדול

בשיתוף ליהיא אמסלם

2.3.2021 / 15:07

ליהיא אמסלם, אדריכלית ומעצבת פנים, עוד לפני שסיימה את הלימודים, בהצטיינות כבר הצטרפה לאביה שארבעים שנה בונה את הנגב. עכשיו היא בדרך לכבוש את העולם

פרוייקט של אמסלם. מאור מויאל,
פרוייקט של אמסלם/מאור מויאל

כשרואים את מספר הפרויקטים המרשימים עליהם חתומה ליהיא אמסלם, קשה להאמין שהיא רק בת 28. אמסלם פשוט "נולדה" למקצוע. בוגרת לימודי אדריכלות ועיצוב פנים, היא לא נחה והמשיכה, עכשיו היא גם סטודנטית בשנה השנייה ללימודי בניין וקונסטרוקציה.

אביה, רישארד אמסלם, הוא מהנדס בניין ואדריכל מהמוכרים והידועים בדרום. מילדות, היא מספרת, הכירה ונמשכה לעולם התכנון והבנייה, "כשהייתי בת שלוש, שאלתי את אבא שלי מה זה היתר בנייה. בבית תמיד ידעו שאעסוק בתחום. הייתי 'הילדה של אבא' ושמחתי להצטרף אליו בכל הזדמנות". היא מספרת.

לתכנן מבנים זה בדם שלה

אמסלם היא יותר מאשר "הבת של". כבר בעת שירותה הצבאי נרשמה ללימודי עיצוב פנים. "לא רציתי לבזבז את הזמן וקיבלתי החלטה לקחת קורסים ולהעשיר את הידע בתחום. כשסיימתי היה לי ברור שזה הייעוד שלי. לכן המשכתי במסלול אדריכלות ועיצוב פנים ומשם לבניין וקונסטרוקציה".

ליהיא אמסלם. יח"צ,
ליהיא אמסלם/יח"צ

הכל במקום אחד

"משרדנו מספק ללקוח את כל הנדרש על מנת שתהליך הבניה יהיה פשוט יותר עבורו. אנו מעניקים ללקוח שירותי אדריכלות, הנדסה עיצוב פנים ופיקוח ברמה הגבוה ביותר והכל במקום אחד. משרדנו גדול ומוכר מאוד באזור הדרום, התכנון הוא מגוון החל מווילות פרטיות ועד למבני תעשייה ומסחר בארץ ובחו"ל. הגיוון בא לידי ביטוי גם בסגנון האדריכלי, תביעת ידנו ניכרת בכל סגנון בו אנו מתכננים, אבל אנו אמונים על שפע סגנונות ועיצוב, למשל מודרני, כפרי, פרובנס ועוד, בהתאמה אישית לכל לקוח ולקוח.

"כאדריכלית ומעצבת אני תמיד קשובה לרצון וצורך הלקוח, שואבת ממנו את ההשראה התכנונית ומגשימה לו את החלום ואת איכות החיים עליה חלם. המטרה היא לתכנן בצורה הנכונה ביותר את המקום בו הם באמת ירגישו בבית וירצו לשהות בו". היא אומרת.

לעוף רחוק

למרות גילה הצעיר היא תכננה ועיצבה מספר מבנים מרשים, וכבר עובדת על מספר פרויקטים לא קטנים בחו"ל: "אנחנו מתכננים עכשיו מלון בוטיק בסלוניקי. יש לנו פרויקט בסין של עיצוב בית מגורים. זו תקופה מאוד מאתגרת, התחלנו בדיוק כשהתחילה הקורונה לכן שנה שלמה אנחנו עושים פגישות בזום, עדיין לא ביקרתי באתר בכלל, ובכל זאת, אנחנו מצליחים לעשות את זה. אני אוהבת בעבודה שלי את המגוון, את הייחודיות בכל לקוח ואת התהליך השונה בין הלקוחות. הפונקציות משתנות בהתאם לצרכי הלקוח".

הפריצה לחו"ל אולי עלולה להפחיד מעצבת צעירה, אבל לא את אמסלם: "אבא שלי לימד אותי, שאם אני מאמינה במשהו, ללכת עם הלב שלך עד הסוף ולהגשים אותו".

פרוייקט של אמסלם, הדמייה. יח"צ,
פרוייקט של אמסלם, הדמייה/יח"צ

להיות הבת של

"נולדתי לאבא מהנדס ואדריכל. אנחנו עובדים יחד כבר שש שנים, וזה עובד מצוין. התפקיד שלי בחברה הוא האדריכלות ועיצוב הפנים. זה המקום שלי, הוא לא מתערב. אנחנו מדברים, מתייעצים.
הדינמיקה ביננו מאוד חיובית, מילדות. בבית תמיד צחקו שארש את אבא. אבל הוא הקפיד שאמצא את הדרך שלי בעצמי, דחף אותי להצליח בלימודים אבל הוא לא עזר לי או עשה בשבילי. ידעתי שהוא רוצה שאשתפשף ואלמד בכוחות עצמי. בקיצורי דרך לא לומדים. כשעשיתי עבודות בלימודים זה היה כדי לדעת, ללמוד ולהשתפר, לא רק בשביל לקבל ציון, לכן הוא נתן לי ללמוד לבד. רק בחן מהצד שאלמד".

"היתרון בלעבוד יחד", היא אומרת "הוא שזה עזר לי להפוך את הלימודים למציאות. בתאוריה הכל יפה, אבל בשטח, יש אנשים אמתיים, זה לא תרגיל, יש צרכים שלפעמים מתנגשים. החיים דינמיים. למדתי, ואני לומדת כל יום המון מהניסיון שלו, אין תחליף לשנים שלו בתחום. הוא המנטור שלי. אבא פרקטי, נגד בזבוז חללים. הוא מביא את השיקולים של החיים, לחשוב איך הבית יראה אחרי, איך יחיו בו, זה מכניס שיקולים לעיצוב. לפעמים צריך לגשר בין בני הזוג, כל אחד בא עם סגנון ורצון אישי. לגשר בין כולם. צריך לתאם ולהתפשר בין הרבה גורמים, זה דברים שלמדתי מאבא ואנחנו מיישמים גם ביננו".

לא קשה לעבוד יחד?

"אנחנו מסתכלים על הדברים מאוד דומה, ומשדרים על אותו גל. גם בעיצוב וגם בגישה בשטח. בעיני הוא הכי חכם ומוכשר מביא איתו את הפרקטיקה, אני מביאה את החדשנות והיצירתיות, יחד יש לנו משהו ייחודי. הוא מאוד סומך עליי, ונותן לי את הבמה. נותן לי טיפים, איך לשרוד את התחום הזה, שהוא לא קל. אני מביאה אנרגיה צעירה למשרד, עין רעננה. הוא מקשיב לי ומקבל את דעתי. אנחנו שילוב מושלם. יש לי מזל, הוא לא רק אבא אלא גם השותף שלי, המודל והמנטור שלי. כשאני נלחצת מדברים הוא מרגיע, שקול, לא מתרגש מכלום. תמיד עם רגליים על הקרקע. אני נועזת באופיי, לא מפחדת, ואלך עד סוף עם כל דבר. תמיד הייתי כזו. הוא הגב שלי בכל דבר בחיים. השילוב הזה הביא אותנו לפרוץ לא רק בארץ אלא גם בחו"ל. אז בסך הכל, יש אתגרים בעבודה עם אבא אבל עם כל שותף יהיו ואיתו זה בעיקר כיף".

פרוייקט של אמסלם. מאור מויאל,
פרוייקט של אמסלם/מאור מויאל

חלומות מתגשמים

"לקחת פרויקט ולהגשים לאנשים חלום- לבנות את ביתם בו תצמח משפחה זה מרגש. הדבר הכי חשוב שלמדתי מאבא: תמיד להיות בתנועה- אין קיצורי דרך למקומות שאליהם רוצים להגיע".

ליהיא, רישארד אמסלם. אדריכלות והנדסה. שדרות, 08-9437448

לפייסבוק>>

אינסטגרם>>

בשיתוף ליהיא אמסלם
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully