וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתריקה - מגשימת חלומות מעץ

בשיתוף אסתריקה

2.3.2021 / 12:24

עד לפני 4 שנים אסתר פורשר ניהלה את מערכת החינוך של הקיבוץ בו היא מתגוררת, אך בשלב מסויים האהבה שלה לאמנות, יצירה ובניה, הובילו אותה למסע קסום

אסתר פורשר. דליה ברודבקר,
אסתר פורשר/דליה ברודבקר

חלק מהמסע הזה כולל בתוכו סדנאות של יצירה ובניה מעצים ממוחזרים, כך שאם חיפשתם דרכים כיצד לשדרג ולהעצים את זמן האיכות המשפחתי, בילוי עם חברים, או של פעילות מהנה במסגרת ימי גיבוש בעבודה, אסתר פורשר, בת 63 מקיבוץ בארות יצחק במרכז הארץ, מציעה עולם שלם של יצירה, צבעים ועצים, אשר יוצרים חוויה אחרת לגמרי, על כך ועוד בכתבה הבאה.

אסתר פורשר - נעים להכיר

לאורך השנים, הקריירה המקצועית של אסתר פורשר, היתה נתונה לעולם החינוך הבלתי פורמלי. בשנותיה הראשונות, אסתר הדריכה והעניקה חינוך משלים לילדים ובני נוער בקיבוץ בארות יצחק, ולאחר מכן במשך כ 15 שנה, היא ניהלה את האולפן שבו למדו עברית עולים חדשים שהתגוררו בקיבוץ, כאשר טיפלה בכל אחת ואחד מהם באופן אישי. בחלק האחרון של הקריירה העשירה שלה בתחום החינוך, במשך קרוב לעשור אסתר ריכזה את כל מערכות הלימוד בקיבוץ.

על הרצון לשנות כיוון היא סיפרה: "בגיל 58 הרגשתי תחושת מיצוי, ושהגיע הזמן להעביר את מושכות החינוך לידיים אחרות, וחיפשתי את האתגר האישי הבא שלי בחיים. מאחר ותמיד היו לי ידיים טובות, כאשר פיסלתי, ציירתי, ועבדתי עם חומרים כמו מלט, בטון ופסיפס, יצא שהתחלתי גם לשפץ רהיטים.

"שכנים בקיבוץ ראו את העבודות שעשיתי בשביל הכיף והנשמה שלי, וביקשו כי אבנה עבורם מספר פריטים גם כן, כך למעשה הסדנה החלה לקרום עור וגידים. בתחילה היה זה חוג לכל דבר, כאשר מי שהשתתפו בו הביאו רהיטים קטנים מהבית, ואני הדרכתי אותם כיצד לשייף, באילו צבעים להשתמש, כיצד לרפד וכד', משם הכל המשיך להתגלגל".

אסתר פורשר. יח"צ,
אסתר פורשר/יח"צ

אסתריקה - מוכרת חוויה

למדנו כי סדנאות העץ של אסתריקה מיועדות לכולם, החל ממשפחות אשר מחפשות לבלות יחדיו בזמן איכות וכלה בקבוצות של חברים שמבקשים לעשות משהו אחר, ליצור עם הידיים, לצחוק וליהנות. הסדנה מותאמת בצורה נהדרת גם לצוותי עבודה שחושבים לצאת ליום של כיף וגיבוש, ובחלק מהסדנאות כבר היו מי שחגגו ימי הולדת. היתה גם פעילות רומנטית של זוגות, וגם ערבים של רווקות ורווקים, שהכירו תוך כדי יצירה ופעילות בשטח.

"הסדנה מתאימה לילדים מגיל 7 ואילך, כאשר ניתן לארח קבוצות של עד 20 איש", סיפרה אסתר והוסיפה: "היופי הוא שהפעילים בסדנה לא צריכים להכין שום דבר מראש. העצים מוכנים, גם כל אביזרי ההגנה השונים, כמו כפפות, משקפיים מיוחדים, אוזניות, הכל מהכל, כאשר אני מדריכה את כולם כיצד לעשות שימוש בכלים השונים, מברגות, מקדחות ושאר כלי עבודה ידניים.

"בשונה ממקומות אחרים, מי שמגיעים ל"אסתריקה" אינם יודעים מה הם הולכים לעשות, אין פה קיטים מובנים מראש, אלא אני מבצעת התאמה בשטח, לפי בקשות של האורחים. כך שכל מי שיש לו חלום או רצון לבנות משהו מסויים,שיספר לי וביחד נגשים את החלום.

"למשל, לא מזמן הגיעה אליי לסדנה אישה שביקשה לבנות לעצמה פינת זולה לגינה, אחר ביקש לבנות ספסל, ובכל פעם אני שומעת על רעיונות שונים, עבורם יש את כל האביזרים הנלווים, ווים, פרזול ועוד".

אסתר פורשר. אורלי רוט,
אסתר פורשר/אורלי רוט

אסתריקה - לקוחות מספרים

בעמוד הפייסבוק של "אסתריקה" מצאנו עשרות חוות דעת מפרגנות על הפעילות בסדנאות, בין היתר גליה מנור כתבה: "סדנאות אחת אחת, אני ממליצה בחום. חוויה מדהימה גם לגדולים וגם לילדים. במיוחד איתך אסתריקה, עם שמחת החיים, היצירתיות והצבעוניות שלך".

מירב שטרן העידה: "הכל התחיל מילדון שרצה לייצר פינת זולה בנגרות, המשיך עם אמא שהבינה כי זה גדול עליה, והסתיים ביצירה מפוארת במקום הקסום של אסתר פורשר, אסתריקה - סדנאות עץ וחידוש רהיטים. אין לי מספיק מילים כדי להודות לך על החיוך התמידי, היצירתיות הבלתי נגמרת במציאת פתרונות, ובעצות זהב בנגרות. על המקום שממלא אותך ברצון לחתוך, לבנות ולייצר, ועל המרחב המאפשר זאת. יצאה לנו פינת זולה מדהימה, תודה ענקית".

אסתר פורשר. דליה ברודבקר,
אסתר פורשר/דליה ברודבקר

אסתריקה - תוכניות לעתיד

"לפני שנים המקום בו הסדנה מועברת כיום היה לול ישן. מאפס ממש הפכתי אותו לממלכה שלי, ובקרוב אני רוצה להרחיב את החלק החיצוני שלו, מאחר וטמון בו עוד המון פוטנציאל. כך אוכל לעשות סדנאות חוץ, אירועים שיכללו גם פיקניקים, צילומים ועוד. כבר יצא לי לעשות מספר שיתופי פעולה עם צלמים שהגיעו לקיבוץ, למשקים השונים וגם אל אזור הסנדה שלי, על מנת לצלם ימי הולדת וחתונות.

"יש פה פינת חי במרחק הליכה, כך שמדובר באזור שיכול לשלב בתוכו עשייה וחוויה גם לילדים קטנים, וזו בעצם המטרה הגדולה", סיפרה אסתר.

על המשך סדנאות העץ, כמו גם החוויה המשלימה שהיא מעניקה, אנחנו נמשיך לעקוב ולדווח.

אסתריקה - יצירת קשר

טלפון לבירורים והזמנות: 050-7537136

וואטסאפ

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אסתריקה
  • עוד באותו נושא:
  • נגרות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully