וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצע בפה שלא עובר תוך שבועיים מצריך בדיקה של מומחה"

בשיתוף ד"ר רגדה עבדאללה אסלן

1.3.2021 / 13:05

את המשפט הזה אומרת ד"ר רגדה עבדאללה אסלן מומחית לרפואת הפה. אז אם אתם סובלים מכאבים בחלל הפה או בלסתות ואתם לא יודעים את הסיבה אתם מוזמנים להגיע לקליניקה של ד"ר עבדאללה אסלן בחיפה

ד"ר רגדה עבדאללה אסלן, מומחית לחלל הפה/אולפן הנבחרים

הכירו את ד"ר רגדה עבדאללה אסלן, מומחית לרפואת הפה בחיפה ורופאה בכירה במחלקה לכירורגיה פה ולסתות בבית החולים רמב"ם בחיפה. רפואת הפה היא אחת מתשע ההתמחויות ברפואת השניים, תחום שעוסק בבעיות של פה, פנים ולסתות, שהוא לא קשור לשניים. תחום רפואת הפה כולל מחלות של ריריות הפה, יובש פה, פצעים בפה, הפרעות בחוש טעם, שריפה בפה, כאב לסתות, כאב פנים, טיפול תומך בפה בחולי סרטן, ועוד.

ד"ר רגדה עבדאללה אסלן מטפלת בקליניקה במגוון בעיות בחלל הפה והלסתות וכן מבצעת לפי הצורך ביופסיות בחלל הפה לאבחון בעיות רפואיות שמקורן בפה, שטיפות של בלוטות הרוק לטיפול ביובש פה וכן הסננה לשיכוך כאב כרוני בלסתות.

פצעים בחלל הפה

אחת הבעיות הנפוצות בהן מטפלת ד"ר רגדה עבדאללה אסלן הן פצעים בחלל הפה, כאשר השלב הראשוני הוא לאבחן את הסיבה לפצעים. "הסיבות הכי שכיחות זה פצעים טראומטיים או אפטות, שזה כיב שמקבלים מנשיכה של הלחי או של הלשון ממזון חם שאוכלים, מתרופות כימיות כאלה ואחרות", מסבירה ד"ר עבדאללה אסלן. "סיבות נוספות זה זיהומים שונים, כמו זיהומים ויראליים, אבל גם פצעים שנובעים ממחלות אוטואימוניות, מחלות עור, שיש להן ביטוי בפה. האבחנה היא ברוב המקרים בבדיקה קלינית, אבל לפעמים נדרשות ביופסיה או בדיקת דם או בדיקות נוספות".

הפרעות במפרק הלסת

ד"ר עבדאללה אסלן מטפלת גם בהפרעות במפרק הלסת שעלולות להתבטא בכאב באזור זווית הלסת, באזור המפרק, הגבלה בפתיחת הפה או בתנועת הלסת, קליקים או רעשים מהמפרק, לפעמים הכאב מורגש באוזן, לפעמים מקרין לראש לצוואר.

"גם פה חשוב מאוד לעשות אבחנה מדויקת של מקור הכאב בגלל שזה אזור עמוס אנטומי", אומרת ד"ר עבדאללה אסלן. "הכאב יכול להיות ממקור אחר כמו שניים, אוזן, גרון, לפעמים סיבות תוך מוחיות, לכן חשוב לעשות אבחנה מדויקת.

"גם מבחינה טיפולית הטיפול מאוד מכוון. יש טיפולים שהם כירורגיים ויש טיפולים שהם לא כירורגיים. הטיפולים הלא כירורגיים כוללים פיזיותרפיה, סד לילה, דיקור לשרירים והסננה לשיכוך כאב, וכמובן טיפול תרופתי טיפולי או מניעתי".

מה הייחודיות שלך?

"התחום של רפואת הפה משלב את ההכשרה והידע בתור רופא שניים והידע של רפואה פנימית של הפה. השילוב הזה נחוץ לאבחון וטיפול במגוון הבעיות. הרבה פעמים הפה הוא הסימן הראשון לביטוי של מחלה. אם מקור הבעיה בחלל הפה - אני מטפלת ואם מדובר בתסמין לבעיה סיסטמית, אני מפנה את המטופל לרופא מומחה בהתאם לבעיה".

מה המסר שלך?

"פצע שלא עובר תוך שבועיים בפה הינו חשוד ומהווה סימן אזהרה ומצריך בדיקה של מומחה".



0587551225

אתר

בשיתוף ד"ר רגדה עבדאללה אסלן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully