וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית שלכם משקף את מי שאתם, אז למה לא להעניק לו קצת יותר תשומת לב?

בשיתוף קטיה דונמז

28.2.2021 / 11:58

קטיה דונמז עוזרת לכם ליצור בית יפה, פרקטי ומעניין, המשלב את האנרגיות שלכם ואת מי שאתם. כל פרויקט מותאם לבני המשפחה ובכל רמות מחיר

עבודות של קטיה דונמז. פיני חדד,
עבודות של קטיה דונמז/פיני חדד

"כילדה ונערה, עברתי בין 20 בתים. רובם היו באותו אזור ולפעמים גם באותה עיר ועדיין, אין לי מספיק אצבעות כדי לספור כמה פעמים נכנסתי לחדר חדש. בכל פעם הייתי מסדרת את הריהוט, מעצבת בצורה אחרת את החלל ומקשטת את החדר, כדי להרגיש בו טוב. חברות הילדות שלי תמיד אמרו לי, שלא משנה באיזה חדר גרתי, הוא תמיד נראה יפה", נזכרת בחיוך קטיה דונמז (כמעט בת 30) , נשואה ואמא לשני ילדים מרמלה, שעוסקת בהלבשת הבית. באותה תקופה היא גילתה את יכולותיה ואת כשרונה בתחום עיצוב הפנים. אחרי 3 שנים בהן היא עוסקת בהצלחה מרובה בהלבשת הבית והום סטיילינג, החלה ללמוד גם תכנון ועיצוב פנים במכללת 'אולטימה'.

צילום: פיני חדד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הלבשת הבית - מה זה אומר?

מדובר בארגון מחדש של הבית, תוך שימוש יצירתי בריהוט, אביזרים, יצירות אומנות, צבעים ופריטים, במטרה להפוך כל חלל למסוגנן, המשקף את הטעם האישי של בני הבית. ריענון כל חדר מתכתב עם החלום של כל מי שגר בו, בשילוב פונקציונלית וניצול החלל, כדי להשלים את המראה הנכון והתחושה הרצויה.

הלבשת הבית גם מציעה אלטרנטיבה משתלמת לחידוש מרחב המחיה, בדרך כלל בזמן קצר ועל ידי שימוש בחפצים קיימים וחדשים, בהתאם לתקציב, ליכולות, לצרכים ולאופי הדיירים.

הלבשת הבית על פי קטיה...

"הלבשת הבית מאפשרת למעשה להביא את האישיות של כל אחד מהדיירים לתוך החלל. מדובר על עיצוב סובייקטיבי, שלא בהכרח מבוסס על טרנדים ומגמות. בשונה מעיצוב, בו נעשה בדרך שימוש בסגנונות מסוימים כדוגמת: כפרי, מודרני, אקלקטי וכדומה. הלבשת הבית, אנחנו באמת נותנת ביטוי למה שהדיירים רוצים" מסבירה דונמז. "עם זאת, הסגנון האקלקטי, שמאפשר שילוב של מגוון חומרים וצבעים, יכול כן להתאים בחלקו להום סטיילינג".

דונמז מספרת כיצד היא עושה שימוש בצבעים, במטרה ליצור אווירה ותחושות, המותאמות לבני הבית. "לאחרונה הלבשתי בית של משפחה מאוד אנרגטית ועליזה. בפעם הראשונה שראיתי את הבית, הוא היה מסוגנן כולו בגווני אפור ולבן. כדי להתאים את החלל לאופי של המשפחה, הוספתי מגוון צבעים: כחול, ירוק, שחור, ורוד, צהוב (חרדל) וזהב, באמצעות צבעים, פריטים ואקססוריז".

עבודות של קטיה דונמז. פיני חדד,
עבודות של קטיה דונמז/פיני חדד

הום סטיילינג - תהליך זמני שמאפשר שינוי התחדשות וריענון בכל עת

דונמז מסבירה כיצד הלבשת הבית, לעומת תכנון ועיצוב פנים, מאפשרת שינוי, התחדשות וריענון זמני ומשתנה: "במהלך השנים אנשים משתנים, כך גם הצרכים וההעדפות, הסטטוס והתחושות. הדבר יכול להשפיע על צורת הראייה לגבי דברים שאנחנו אוהבים ופריטים שאנו בוחרים. לכן עדיף ליצור תמהיל נכון של עיצוב אל זמני, המבוסס על צבעים ניטרליים ופריטים יקרים יותר, יחד עם בחירה באלמנטים ברי החלפה, שבדרך כלל מבוססים על טרנדים, מגמות, רצונות עכשוויים ואפילו צבעים נועזים.

"תהליך של הום סטיילינג מאפשר יצירת פרויקטים זמניים, גם בזכות היותו מבוסס על שילוב של פריטים ואקססוריז בעלי רמות מחירים שונות, הניתנים להחלפה בתוך זמן קצר, בניגוד לשבירת קירות, תכנון מטבח ובחירת ריהוט, שבדרך כלל יוצבו בחלל זמן רב יותר. מומלץ להשקיע, מבחינת מחיר ואיכות, בריהוט מלא, מטבח ושולחן אוכל, שאמורים ללוות אותנו לזמן ארוך, ולשחק עם אלמנטים זמניים, אותם נוכל להחליף בכל זמן שנרצה".

יתרונות השילוב של הום סטיילינג עם דמיון מודרך

היא מלבישה בתים כבר שלוש שנים ולאחרונה, אחרי שהביאה ילדים לעולם וטיפלה בהם במסירות, החליטה ללמוד גם תכנון עיצוב פנים. "תחום העיצוב והלבשת החלל, תמיד בער בי. כשאני נכנסת למקום מסוים, אני קודם כל מסתכלת על הצורה בה הריהוט מסודר ועל הפריטים והצבעים, דבר אותו אני עושה מאז שאני זוכרת את עצמי".

לאחר לימודי הום סטיילינג, החלה דונמז להלביש בתים של חברים, מכרים ומשפחה. בתוך זמן קצר, הפכה האהבה הגדולה שלה למקצוע, אותו היא עושה בהצלחה. כדי להבין לעומק את כל אחד מהלקוחות, ולהמשיך לתת שירות מהשורה הראשונה כפי שהיא עושה, החליטה דונמז, לשלב את הידעה שלה בדמיון מודרך, המבוסס על לימודים בנושא: "הידע בתחום הדמיון המודרך, עוזר לי לפתח שיח עמוק עם מי שעומד מולי, עד לרמת האנרגיה שהוא משדר. כך אני יכולה להתאים את הלבשת הבית ובחירת הצבעים לכל אחד מהדיירים, בצורה הכי נכונה".

מה עושים כשבני הבית לא מסכימים על אותו סגנון או צבע?

"אני מציגה לשני הצדדים את כל היתרונות והחסרונות של כל פריט, לגביו אין הסכמה, ומנסה לעזור להם להגיע לפשרה. אתן לך דוגמה. זוג הורים, אצלו מדובר בנישואים שניים והיא חווה את ההורות בפעם הראשונה. האב מאוד חרדתי והאם פחות, מצב שגרם לכל אחד מהצדדים להתייחס לריהוט ולפריטים, בהתאם למצב החרדה והחשש לילדים. הפתרון היה לתת מענה כדוגמת שולחן עגול (ללא פינות שעלולות לגרום לפציעות) בתוך הבית ושולחן מעוצב ומרובע בגינה. כך החלל הפנימי של הבית, שהיה קטן יותר, אפשר מרחב בטיחותי לילדים. בחלל החיצוני, בגינה, הצבנו את הריהוט בו בחרה האישה".

האם ניתן להלביש את הבית ברמות שונות של תקציב?

"בהחלט! אפשר ליצור שינוי גם על ידי הזזת הריהוט ושילוב של מינימום פריטים, ישנים כחדשים, בתקציב נמוך. הניסיון רב השנים והידע שרכשתי, כוללים גם עבודה עם מגוון רחב של חנויות, ברמות מחירים שונות. על בסיס ההיכרות עם המשפחה, תקציב נתון ומשחקים של צבע, אפשר להלביש את הבית ולהפוך כל חלל למהנה ופרקטי, ליצירת תחושה טובה ונעימה".

האם הלבשת הבית מתאימה לכל גיל?

"אכן כך. בכל גיל ובכל שלב. קחי לדוגמה זוג מקסים בני 80, הזקוקים ליצירת נגישות בביתם. בחרנו יחד ריהוט הכולל כיסאות נמוכים, כדי שיהיה להם קל יותר להתיישב. שולחן בגובה ממוצע, כדי למנוע מהם להתכופף שלא לצורך, וויטרינה יפהפייה, בה הם יכולים להציג את כל הפריטים שאספו במהלך השנים.

"דוגמה נוספת היא הלבשת הבית למשפחה עם תינוקות או ילדים. כאשר מדובר בקטנטנים, עדיף לבחור בריהוט ללא פינות חדות, פחות פריטים מזכוכית וגם לוותר על שטיחים לבנים או עציצים נמוכים. כשמדובר בילדים גדולים יותר, אני דוגלת בשיתוף והקשבה מלאה לרצונותיהם ולדעתם. חדרם הוא ממלכתם, והם אלו שצריכים להרגיש בו הכי נוח שאפשר. גם אם הילד קצת מתבייש, מספיקות לפעמים כמה מילים, כדי להבין את האווירה שהוא רוצה ליצור, הצבעים המתאימים לו, איך אפשר להתאים את טפטים והפריטים לתחביבים שלו ועוד. גם הדמיון של הילד, חשוב שיבוא לידי ביטוי בחדר בו הוא נמצא שעות רבות, במטרה לאפשר לו להגשים את עצמו".

עבודות של קטיה דונמז. פיני חדד,
עבודות של קטיה דונמז/פיני חדד

האם יש סגנון שמאפיין אותנו הישראלים?

" אנחנו מפחדים מצבעים! רוב הישראלים אוהבים גוונים ניטרליים ואת השימוש בצורות גיאומטריות. הצבעים הניטרליים משדרים שלווה ורוגע. אני תמיד ממליצה על שילוב צבעים, כדי ליצור משהו מיוחד וכדי להוסיף שמחת חיים בחלל. יש לא מעט טרנדים ומגמות שיכולים להתאים לבתים שונים, שוב, רק אם זה הולם את הצרכים ואת אופיים של בני הבית".

"כל בן אדם יכול להלביש את הבית שלו בלי לפחד, ולעשות שינוי כראות עיניו בכל תקציב. פשוט צריך להתחיל..." מסכמת דונמז ואנחנו ממליצים!

מוזמנים להתרשם מעבודותיה באינסטגרם katiadonmez1 או בעמוד פייסבוק

ליצירת קשר 0545943315

בשיתוף קטיה דונמז
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully