וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתחררים מן העבר בדרך אל עתיד חדש - הכירו את ליזה יעקובסון

בשיתוף ליזה יעקובסון

28.2.2021 / 9:53

במיוחד בתקופה האחרונה רבים חווים הצפות רגשיות וקשיים שמעכבים אותנו מלחוות אושר. מרגישים קריאה לעבור שינוי משמעותי? הכירו את ליזה יעקובסון - מטפלת מגן יבנה, שעם טיפול רגשי אמפתי, המשלב רוחניות, מכיל ועשיר בטכניקות, תסייע לכם לשחרר את הקשיים ולצאת לדרך חדשה

ליזה יעקובסון. ראובן חיון,
ליזה יעקובסון/ראובן חיון

מצאה אושר וסיפוק בסיוע לאנשים

באופן מפתיע, ליזה החלה את דרכה בעולם התעסוקה בתחום הכספים. אחרי 20 שנה בהן ניהלה מחלקות גדולות, הניעה צוות עובדים ועבדה בצורה אינטנסיבית ומאתגרת, מול לוחות זמנים צפופים, ליזה הרגישה שהמחיר הנפשי כבד מדי, והחליטה לחשב מסלול מחדש. "תמיד נמשכתי למקצועות הטיפול ולעולם הרוחני", מספרת ליזה, "כשהגעתי למכללה ללימודים רוחניים בתל אביב, אצל ד"ר ירון זפרן - הרגשתי בבית. השילוב של פסיכולוגיה ורוחניות קסמו לי מאד, והבנתי שזה הייעוד שלי בחיים, לטפל ולעזור". מאז, ליזה כבר 3 שנים בתחום הטיפול ומסייעת לאנשים רבים במגוון בעיות כמו חרדות, לחץ, דכאון, טראומות, דימוי עצמי נמוך, התמכרויות, בעיות בזוגיות או במציאת זוגיות ושלל בעיות רגשיות נוספות. ליזה מזמינה אליה לקליניקה שבגן יבנה, מטופלים מעל גיל 18, לצאת אל מסע רגשי עם קצב וזמן משלו, יד ביד איתה לכל אורך הדרך.

מגוון של שיטות טיפוליות להעצמה פנימית

בתהליך הטיפולי, ליזה מתאימה את הטיפול לכל אדם באופן אישי - הן מבחינת הקצב והן מבחינת השיטות הטיפוליות. סל השיטות העשיר שליזה עושה בהן שימוש כולל עבודה בשיטת המיינדפולנס, שמסייעת להגברת מודעות לחוויית הרגע הנוכחי שמעצימה תחושה של אושר ומנקה שיפוט וביקורתיות. שיטה של דמיון מודרך ומדיטציות, מסייעת להרגעה ושחרור מתחים, לצד הכוונה לעבר הייעוד האישי ומימוש הפוטנציאל שלנו. בעבודה עם הילד הפנימי, ליזה מפגישה את המטופל עם הילד הפגוע ששוכן בכל אחד מאיתנו, ומעודדת חוויה מתקנת - לתת תחושה שהוא לא לבד, וכך לתת כוחות להתמודדות ולהבנה טובה יותר של סיטואציות מהעבר.

בשיטה של פירוש חלומות, ליזה מנתחת יחד עם המטופל את המסרים הסימבוליים שהחלומות מעבירים, בהתאם לפירוש האינדיבידואלי של המטופל. בעבודה עם קלפים פסיכו-רוחניים, ניתנות תשובות מדויקות לשאלות שעולות למטופל, דרך חיבור לעצמי הגבוה שמוביל את המטופל למשוך את הקלף הנכון לו. עם השילוב של מגוון הכלים הללו, ליזה מסייעת למטופל לעבור תהליך של התפתחות, העצמה והרגשה חיובית של השלמה וסיפוק.

ליזה יעקובסון. ראובן חיון,
ליזה יעקובסון/ראובן חיון

שמה למטופלים מראה מולם

בתהליך מול הלקוח, ליזה ראשית מתאמת ציפיות אודות ההתמודדות והיעד של הלקוח. חשוב לה להבין מה הביא אותו לעבודה הרגשית, במה הוא רוצה לטפל ולאן הוא שואף להגיע. "אפשר לבחור כלי אחד או שילוב של כמה כלים", מסבירה ליזה, "לעיתים אנשים מגיעים עם חוויות ילדות שהם סוחבים עימם, אז נעבוד יותר על הילד הפנימי. יש אנשים שמרגישים תקיעות על העבר או חשים יותר מדי דאגות לגבי העתיד, אז אני אחבר אותם יותר למיינדפולנס. אבל הדבר החשוב ביותר הוא השיחות עם המטופל - הוא משתף מה עובר עליו ואני משקפת לו מה קורה איתו. אם מטופל מתמסר לטיפול, בא אותנטי ושם את הקרביים על השולחן - הטיפול עובד והוא משתחרר מהקושי".

הקו המנחה את ליזה הוא להיות אותנטית ושקופה מול המטופלים - ברגע שמטופל מגיע למטרה, היא מסיימת את הטיפול ומונעת מצבים של תלות רגשית שהמטופל עלול לפתח. התגובות לא מאחרות לבוא, מטופלים רבים חווים הקלה כבר אחרי הטיפול הראשון, ומרגישים שהקליניקה של ליזה, עטופה בקסם שגורם לטיפול להצליח ולהם - לחייך בנחת אחריו.

ליזה יעקובסון. ראובן חיון,
ליזה יעקובסון/ראובן חיון

שינוי עוצמתי על המיטה בבית

בעקבות משבר הקורונה, ליזה החלה לפגוש מטופלים באופן מקוון, וגילתה להפתעתה שגם ללא המפגש הפיזי, הטיפול עובד מצוין. ליזה מלמדת את המטופלים להתרכז במחשבות חיוביות וליצור מציאות טובה, להתמקד בחוזקות שלהם ולקבל את הדברים כמו שהם, ללא שיפוטיות. בעזרת הזום, היא מצליחה להעביר מדיטציות ודמיון מודרך והמטופלים אף מצליחים להתחבר לטכניקה בצורה טובה יותר בסביבה הטבעית שלהם. "המטופל בבית במיטה שלו, מקשיב לי ברקע ולפעמים זה אפילו עובד טוב יותר מאשר בקליניקה", משתפת ליזה, "אני מאמינה בקשר ישיר בין גוף לנפש - כשהנפש שלנו חולה, כואבת ולא מטופלת, הכאב בא לידי ביטוי במחלות פיזיות. אני מזמינה את כל מי שרוצה לעבור שינוי, תהליך שיעצב אותו מחדש, לבוא אליי לקליניקה ולוותר על דפוסי התנהגות מזיקים, לחזק את הביטחון העצמי ולהרגיש סיפוק ואושר".


ליזה יעקובסון

הקליניקה: גן יבנה

טלפון: 0537255260

אינסטגרם

בשיתוף ליזה יעקובסון
  • עוד באותו נושא:
  • טיפול
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully