וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידת הטיפול נמרץ המתקדמת בישראל הושקה בטבריה

בשיתוף אמבולנס מריזן בע"מ

25.2.2021 / 14:05

דווקא בפריפריה הבינו ראשונים את הצורך בניידות טיפול נמרץ מתקדמות. שיתוף פעולה של המרכז הרפואי פדה פוריה וחברת האמבולנסים אמבולנס מריזן בע"מ מטבריה, הוביל ליצירת הניידת המתקדמת והמשוכללת ביותר במדינה

דוד מריזן, על רקע הניידת החדשה. יובל גסר צילומי אוויר,
דוד מריזן, על רקע הניידת החדשה/יובל גסר צילומי אוויר

עם תחילת הקורונה והגידול בקצב התחלואה, עלה הצורך בהקמת ניידת למטופלים במצב קריטי בפריפריה. שיתוף פעולה של המחלקה לניתוחי לב בבית החולים פוריה, בהובלת ד"ר ארז כחל, עם חברת אמבולנס מריזן, הוביל ליצירת מענה לצורך הזה: בנייתה של הניידת המתקדמת בישראל להובלת חולים קריטיים מחוברים למכונות לב ריאה (אקמו), מורדמים ומונשמים, ולשנע אותם בכל חלקי הארץ בצורה בטוחה ונוחה לחולה ולצוות הרפואי.

אמבולנס חדשני מאין כמוהו

חברת אמבולנס מריזן בע"מ הוקמה על ידי יהודה מריזן בשנת 1991, ומאז צברה ניסיון רב שנים בהפעלת ניידות ואמבולנסים. כיום החברה מנוהלת על ידי בנו, דוד מריזן. דוד הוא פרמדיק טיפול נמרץ מנוסה, וכן פרמדיק מוטס בעת הצורך. את הידע והניסיון רב השנים, יצק לתוך ניידת אחת, שמשנה את הסטנדרטים של העברת חולים בישראל.

דוד מריזן: "האמבולנסים שלנו מסוגלים להתמודד עם העברות של חולים במצבים מורכבים ביותר, כאלו שאמבולנסים רגילים לא מסוגלים להתמודד איתן, תוך כדי מתן טיפול איכותי מתחילתו ועד סופו של תהליך העברת החולה. העברת החולים היא בטוחה יותר, הן עבור החולים והן עבור הצוות הרפואי, תוך מענה לצרכים החדשים שזוהו בתחום, בעזרת חידושים טכנולוגיים בעולם הרפואה".

הניידת עם הפאנלים הסולאריים. יובל גסר צילומי אוויר,
הניידת עם הפאנלים הסולאריים/יובל גסר צילומי אוויר

"לפני הקורונה, היינו מעבירים בערך שני חולים על אקמו בשנה", מציין דוד, "ומתחילת הקורונה העברנו כבר 19 חולים כאלה בניידות טיפול נמרץ. האמבולנס נבנה כולו 'כחול-לבן' בישראל על ידי רחל תעשיות רכב ו-E911 , חברת זילברמן טכנולוגיות, וכן על ידי הדר ציוד רפואי, שמייצגת בישראל את FERNO EMS המובילה בתחום ציוד החירום הרפואי בעולם.

"הניידת שלנו היא המתקדמת ביותר בכל היבט אפשרי", אומר דוד. "החל מן הקירות, שמצופים בחומר אנטי בקטריאלי בדומה למה שקיים בחדר ניתוח. כמו כן, האמבולנס הוא האמבולנס הסולארי הראשון במדינה: הגג מצופה בפאנלים סולאריים, לתמיכה ברשת חשמל גבוה של 220 וולט, שמאפשרת לאמבולנס לתפקד שעות רבות, מבלי להיות תלוי בטעינה או באלטרנטור של הרכב, ולהפעיל מספר רב של מכשירים חשמליים בו זמנית".

אמבולנס מודולרי

בשונה מן האמבולנס הסטנדרטי, האמבולנס של מריזן הוא הראשון שבו קיימת הפרדה מלאה בין תא הנהג לצוות הרפואי, והוא מחובר טכנולוגית בלבד, בעזרת חברה הדר שמייצגת את FERNO EMS העולמית.

דוד מריזן: "הקמנו מערכת מודולרית אשר מבוססת על אלומיניום תעופתי לציוד הרפואי, כך שניתן לשנות את מפרט המכשור בכל רגע, בהתאם לדרישות הטכניות של סוג הקריאה. בנוסף, המיטות שודרגו על מנת שיוכלו לשאת משקל כבד יותר, וכן לצורך העברה עם מכשור רפואי מסוגים שונים. כמו כן, ארון התרופות בניידת מבודד ומקורר כל הזמן, מה שמאפשר להחזיק מלאי תרופות מגון וגדול יותר, אנחנו היחידים בישראל שמבצעים זאת. אגב, ישנם באמבולנס שמונה משאבות מזרק, מה שלא קיים באף אמבולנס בארץ, וקיים רק ביחידות טיפול נמרץ בבתי חולים".

הניידת מבפנים. יובל גסר צילומי אוויר,
הניידת מבפנים/יובל גסר צילומי אוויר

"האמבולנס תוכנן בצורה שבו ניתן להעביר במקביל גם אינקובטורים ותינוקות בצורה בטוחה", אומר דוד. "כמה בטוח? האמבולנס מסוגל לעמוד בהתהפכות בעוצמה של עד 24G, ולכל איש צוות כיסא בטיחות בנפרד, ולא ספסל כפי שהיה נהוג בעבר.

מבחינת המפרט הטכני, מכונת הנשמה בניידת היא מסוג המילטון T1, שהיא בסטנדרט הגבוהה ביותר בעולם וברמת בית חולים, וכן באמבולנס חוץ מחמצן, קיים גם אוויר לטובת העברות פגים ואקמו".

יש גם טלוויזיה

דוד מריזן: "בפריפריה לא ניתן לקבל את כל הטיפולים הרפואיים, ולכן מטופלים רבים, ביניהם ילדים מונשמים, עוברים לבתי חולים במרכז מס פעמים בחודש לצורך טיפולים. מדובר בנסיעה של כמה שעות. לכן, דאגנו להתקין אפילו טלוויזיה מתקפלת בניידת: טלוויזיה דואגת להעביר ו"להנעים" להם את הנסיעה באמבולנס".

הניידת של חברת אמבולנס מריזן בע"מ מוקדשת לזכרו של ד"ר גנאם דיאב, שנפטר בספטמבר האחרון מדום לב בביתו שבמג'אר, והיה מנהל מערך הלב בפוריה. ליצירת קשר עם אמבולנס מריזן, ניתן להתקשר לטלפון 04-671-6001.

בשיתוף אמבולנס מריזן בע"מ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully