וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס אצילי: רוני עיני יעזור לכם לטפל בסוסים שלכם באהבה

בשיתוף Barefoot

25.2.2021 / 12:06

האוכפים האורתופדים של חברת Barefoot הגרמנית, מותאמים בדיוק לגב של הסוס שלכם. בעזרתו של רוני עיני, תוכלו לתת לסוס שלכם את התנאים הטובים ביותר עבורו וגם עבורכם

רוני עיני. יח"צ,
רוני עיני/יח"צ

סוסים הם יצורים מופלאים: חזקים, מהירים ומרשימים ביופיים. אולם סוסים הם גם חיות רגישות מאד, אשר יכולות לזהות רגשות אנושיים בבני אדם, ואף משמשות גם כחיה טיפולית בהקשרים שונים. כפי שהסביר לנו רוני עיני, ככל שלומדים ומבינים סוסים, כך חושפים עומק נוסף שניתן לגלות בחיה המופלאה הזאת. שוחחנו עם עיני כדי ללמוד על החשיבות של אוכפים אורתופדים, וכדי להבין כיצד נוכל לדאוג ולטפח את הסוסים שלנו, ולהגביר את רווחתם ובריאותם.

רוני עיני Barefoot. יח"צ,
Barefoot/יח"צ

בא מאהבה

למי מאיתנו שלא יודע יותר מדי על סוסים, מומלץ לפגוש לשיחה את רוני. לאחר שתאזינו לרוני מדבר על סוסים, כנראה יתעורר בכם איזה חשק פנימי לדעת יותר. הסיבה היא שרוני בראש ובראשונה פשוט אוהב סוסים, וקשה שלא להידבק בתשוקה כזאת.

"אני התחלתי לרכוב על סוסים מגיל 8, ואני רוכב על סוסים כמעט חמישים שנה", אומר רוני. "הייתי בוקר, עבדתי בקיבוץ ניר באיסוף בקר. בשנת 1996 עברתי תאונת אופנוע קשה: הייתי מרותק לכיסא גלגלים במשך שנתיים. גם כשכבר חזרתי ללכת, לא יכולתי לרכב על סוסים בגלל הכאבים בגב. היות ומאד רציתי להמשיך עם סוסים, למדתי בוינגייט הדרכת רכיבה, והכשרות נוספות הנוגעות לאילוף סוסים, טיפול בסוסים וכדומה. במסגרת ההעמקה שלי עם עולם הסוסים, ראיתי שבדרום ארה"ב יש גזעים של סוסים בשם מיזורי וטנסי, שהם סוסים 'פסענים'", אומר רוני. כלומר, הם לא עושים מה שמכונה "טרוט", שזו תנועה קופצנית של סוסים במהלך ריצה, שהייתה גורמת לי לכאבים בגב. כשהכרתי את הסוסים האלה, חזרתי שוב לרכב, והיום אני שוב רוכב שעות. היום, עם כל הידע שצברתי בטיפול בסוסים, אני רוצה לעזור למטפלי סוסים בישראל, ולהראות איך ניתן להעלות את רווחתם של סוסים על ידי התאמת אוכף, מודעות לתזונה והיבטים נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

גישה חדשה של טיפול בסוסים

"כחלק מן ההתמקצעות שלי בתחום של טיפול בסוסים", אומר רוני, "השתתפתי והתארחתי בקליניקות שונות באירופה בנושא סוסים, בהן דיברו על כל מיני חידושים בתחום השמירה על בריאות הסוסים, ומתן טיפול איכותי ומודרני לסוסים.

"אני סבור שצריך להכיר את הרקע ואת הסיבות לשינויים, כדי להבין יותר טוב את הצרכים של הסוסים", אומר רוני. "התחום של טיפול בסוסים עבר שינויים במאה שנים האחרונות: עם השנים, הסוסים המבויתים עברו תהליך דומה לזה שעברו בני אדם לאחר המהפכה התעשייתית השנייה, והם פשוט התנוונו. החלו להתגלות אצל סוסים בעיות השמנה, בעיות שיניים, דלקות שנבעו מתחזוקה לקויה או מחוסר פעילות של פעילות גופנית, אי-בנייה של שרירים וכדומה. כתוצאה מכך נגרמו לסוסים כאבים ברכיבה. הבעיות האלו, הן מה שאנחנו למעשה מבקשים לפתור, על מנת לשפר את הרכיבה ועל מנת לעזור לסוסים להרגיש טוב יותר".

רוני עיני Barefoot. יח"צ,
Barefoot/יח"צ

אוכף אורתופדי? לא מה שחשבתם

"כיום, בעקבות המודעות הגוברת לרגשותיהם של בעלי החיים ותהליכים חברתיים נוספים, קם דור צעיר שמעוניין לשפר את רווחתם של הסוסים", אומר רוני. "דור שמבין את החשיבות של פעילות גופנית לסוסים, מבין תזונה נכונה לסוסים, טיפול בשיניים שלהם וכדומה. גם הדור הוותיק יותר בארץ בעולם הסוסים, מתחיל להבין כיום את החשיבות של גישה יותר רגישה ויותר איכותית כלפי הסוסים שלו. השאיפה שלי היא שלאותם אנשים יהיו פתרונות. אחד הפתרונות האלו הוא האוכף של חברת Barefoot הגרמנית. מדובר באוכף מודרני ומתקדם, אשר מותאם למבנה האנטומי של הסוס. האוכפים תוכננו על ידי ד"ר סבין אולמן, שהיא כירופרקטית מן המובילות באירופה. האוכפים הם ללא שלד, כך שהם שוקלים שבעה קילו בממוצע, במקום 10-15 ק"ג כפי שהיה נהוג בעבר. האוכף של Barefoot הוא גם קל יותר, אבל בעיקר מפזר נכון את המשקל של הרוכב על הסוס: אוכף כבד, עם שלד, עשוי להחמיר את בריאותו של הסוס, היות והוא לא מפזר את המשקל בצורה נכונה. לעומת זאת, אם האוכף מונח נכון, בדיוק איפה שנגמר מפרק הכתף של הסוס, וכן לא מגיע לחוליות האחוריות בגב של הסוס שלא מתאימות לסחוב משקל, אנחנו לא מפעילים לחץ על השרירים, עמוד השדרה, הכתפיים וכדומה".

"צריך להבין משהו לגבי סוסים", אומר רוני. "סוסים אינם מראים כאב. הדבר נובע מכך שמבחינה אבולוציונית הסוסים התפתחו כמין שחי בלהקה, ובתוך הלהקה, סוסים שמראים כאב הם חלשים, ואז הם יכולים להפוך לטרף של חיות קרניבוריות (מינים רבים של יונקים מתנהגים באופן דומה). כלומר, מי שלא מבין בסוסים, אולי לא יודע מתי הסוס שלו מרגיש כאב, היות והסוס לא מראה זאת. אבל כשאנחנו רוכבים על סוס שכואב לו, חלק מהאנרגיות שלו מושקעות ומרוכזות בכאב, ולא ברכיבה. כלומר כדי לשפר את איכות הרכיבה, חשוב למנוע את הכאבים ואי-הנוחות של סוסים. מעבר לכך, היות והיום אנו רואים בסוסים בעל חיים עם נפש רגישה, חשוב גם להתאים את האוכף לסוסים, כדי שגם הסוס וגם הרוכב ירגישו טוב ובנוח: חשוב להיות מודעים למבנה הגב של הסוס, שיש לו גבנון מסוים, וחשוב לא להפעיל שם לחץ. האוכפים שלנו מותאמים מבחינת האורך, הרוחב והמשקל בדיוק לגב של הסוס. אם לסוס נוח ונעים יותר, יש לו הרבה יותר אנרגיות לרכיבה. היות ויש לי הרבה ניסיון וידע בתחום, אני גם מבצע התאמה אישית של אוכפים לסוסים ולרוכבים, כדי להגביר את הנוחות והרווחה של שניהם".

"אוכף" היא החברה המשווקת של אוכפי Barefoot בישראל. ניתן למצוא מידע נוסף באתר של אוכף. כמו כן, ניתן להיכנס לעמוד הפייסבוק של אוכף, שם תוכלו למצוא המון מידע על סוסים ואוכפים אורטופדיים, וכן סרטוני הדרכה בעמוד היוטיוב של החברה.

בשיתוף Barefoot
  • עוד באותו נושא:
  • סוסים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully