וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאומנות פוגשת את גוף האדם - הכירו את KC סטודיו לקעקועים

בשיתוף KC סטודיו לקעקועים

25.2.2021 / 11:38

תרבות הקעקועים נפוצה בכל העולם וגם בישראל חיים לא מעט אמנים מהטובים בעולם. הכירו את קייסי מכפר סבא שמתמחה בסגנון ריאליסטי וניאו טרדישיאונל, בקאברים ועוד

KC Tattoo. יח"צ,
KC Tattoo/יח"צ

משחר ההיסטוריה בני האדם עשו שימוש בדיו ומחט על מנת לחרוט ציורים וסימנים על העור; בשבטים בדרום אמריקה ובאפריקה קעקועים הם חלק מזהות חברי השבט ובמצרים העתיקה כיסוי הגוף בקעקועים העיד על השתייכות למעמד גבוה.

כיום, תרבות הקעקועים היא דבר נפוץ כמעט בכל מדינה מודרנית וגם במדינת ישראל חיים כמה מאמני הקעקועים הטובים בעולם. אחת מהן היא קייסי, אמנית קעקועים בעלת סטודיו בכפר סבא, שהסבירה לנו על הסגנונות השונים שלה, על תהליך היצירה של קעקוע ומה הקעקוע הכי ארוך שעבדה עליו.

יצירת חייה

קייסי התחילה קריירה בתור מקעקעת לפני 12 שנה והיא מעידה כי מגיל קטן אהבה אומנות ויצירה והחליטה ללכת וללמוד את התחום. לאחר לימודיי אומנות בשנקר ובוויצו החלה לקעקע באופן מקצועי במכוני קעקוע שונים שמיד זיהו את הכישרון שלה ונתנו לה הזדמנות. אחרי חמש שנים של צבירת ניסיון והתמחות בסגנון הריאליזם והניאו טרדישיונל החליטה לפתוח סטודיו עצמאי שאפשר לה ללכת אחרי החזון שראתה מול עינייה ולקעקע בחופש אומנותי מוחלט. כיום, כבר שבע שנים שלסטודיו שלה מגיעים אנשים מכל הארץ כדי לעטר את גופם בקעקועים שהיא יוצרת.

KC Tattoo. יח"צ,
KC Tattoo/יח"צ

מרעיון לקעקוע שנשאר לכל החיים

קייסי מספרת כי למעשה כל קעקוע מתחיל מרעיון. חלק מהלקוחות מביאים דוגמאות לקעקועים מהם מבקשים שתשאב השראה, וחלק מגיעים רק עם רעיון מדומיין והיא הופכת את החזון שלהם לסקיצה ומאוחר יותר לקעקוע. "אני יכולה ליצור סקיצה מכל רעיון" היא אומרת. לאחר שיש סקיצה שהלקוח אוהב, צריך לוודא שיש התאמה בינה לבין האזור בגוף בו רוצים לעשות את הקעקוע, מבצעים הדמייה על הגוף ולאחר מכן קובעים סשן עבודה או סדרה של סשנים, תלוי בגודל הקעקוע ובמורכבות שלו. קייסי מקפידה לעבוד בסטנדרט הגבוה ביותר מבחינת ניקיון וסטריליות, היא מודעת לכך שהעבודה בתחום נושאת אחריות גדולה והיא עושה הכל על מנת לדאוג לשלום לקוחותיה.

אם מישהו לא מתחבר לקעקוע?

קייסי מסבירה כי יש תהליך מסודר שבו עובדים, על מנת למנוע מצבים כאלה. "זה אף פעם לא קרה, ואין סיבה שזה יקרה" היא אומרת. לפני שהמחט בכלל נוגעת בגוף של המקועקע עושים ציור ראשוני של הקעקוע והדמייה על האזור הנבחר בגוף, והלקוח יודע בדיוק איך הקעקוע ייראה עליו בסוף התהליך. "לקעקע זה הרבה אחריות, אם הלקוח לא בטוח ב-100% על הסקיצה, אני שולחת אותו הביתה שיתבשל קצת ואז אם צריך משנה אותה לפי רצונו".

KC Tattoo. יח"צ,
KC Tattoo/יח"צ

ניאו טרדישיונל, אומר לכם משהו?

קייסי מקעקעת בסגנון הריאליזם, שכפי שמרמז שמו הוא סגנון המנסה לדמות את המציאות ככל הניתן וכאשר מגיעים לרמה גבוהה, כמו זו של קייסי, ניתן ליצור קעקוע שמדמה תמונה אמיתית. סגנון נוסף בו היא מקעקעת הוא הניאו טרדישיונל, סגנון שיותר דומה לאולד סקול, אבל עם פלטה רחבה של צבעים ומעבר בין קווים דקים לעבים ואלמנטים יותר מודרניים. בין היתר עושה קייסי קאברים ותיקונים של קעקועים ממקומות אחרים, מומחיות הנחשבת מסובכת יותר מחריטה של קעקוע חדש. קייסי מעידה כי היא "אוהבת לקחת אתגרים".

אחד הקעקועים שהיא זוכרת כמאתגר במיוחד היה של לקוח שביקש לעשות חליפה שלמה שחורה שתכסה את כל גופו. לאותו בחור היו קעקועים ישנים וצלקות רבות לכן הרגיש שכיסוי כל הגוף יהיה נכון עבורו. העבודה על הקעקוע לקחה שנה וחצי, כאשר הלקוח הגיע כל שבוע לסשן של שלוש שעות כל פעם.

תקופה מקעקעת

קייסי מסכמת את תקופת הקורונה כמאתגרת במיוחד, אבל היא אופטימית. בשנה החולפת היא לא עבדה במשך חמישה חודשים, אבל לאחרונה פתחה מחדש את הסטודיו. היא מקווה שאנשים יתגברו מהר על התקופה ואולי אף יעטרו את גופם בעוד קעקועים שנולדו בדמיונם בעקבות התקופה.

KC Tattoo

טשרניחובסקי 16 כפר סבא

טלפון: 054-451-4298

אינסטגרם

בשיתוף KC סטודיו לקעקועים
  • עוד באותו נושא:
  • קעקועים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully