וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן טוב לא יכול למצוא עבורך את הדרך, אבל הוא יכול להראות לך את הכיוון הנכון

בשיתוף באסל ג'אבר

23.2.2021 / 16:22

הכירו את באסל ג'אבר, מאמן אישי מעורר השראה ומוביל בתחומו, שמלווה אנשים בתהליכי חיים ומניע אותם למטרה שלהם. באסל שעבר תהליך שהשפיע על חייו ושינה אותם מקצה לקצה, מצא את ייעודו וכעת הוא עוזר לאחרים לעבור תהליך דומה ולהגיע למלא מימוש הפוטנציאל שלהם

באסל ג'אבר. יח"צ,
באסל ג'אבר/יח"צ

ממהנדס אזרחי כמרצה, מתכנן בניינים ומורה בבית ספר אנתרופוסופי למלווה תהליכי חיים

את תחילת דרכו המקצועית עשה באסל בכלל בתחום שונה לגמרי, כאשר הוא למד הנדסה אזרחית בטכניון והתמחה בקונסטרוקציה ותחבורה. לאחר שנים של עבודה בתחום הבין כי הגיע הזמן לעשות שינוי בחייו. "הבנתי שאני יותר מחובר לנשמה של האנשים מאשר לנשמה של בתים", הוא מספר. הוא פנה לתחום ההרצאות וההדרכות והחל להרצות בנושאי תכנון וקונסטרוקציה ובמקביל העביר שיעורי ערבית בבית ספר אנתרופוסופי. האנתרופוסופיה, אשר עוסקת בהתפתחותו של האדם כגוף, נפש ונשמה, הוציאה אותו אל מסע אישי עמוק בחיפוש משמעות לחייו וייעוד קיומו, בו באסל הבין שהתרומה שלו לעולם היא חלק מישותו. לאחר חשיפה ליסודות הפסיכולוגיה החיובית, באסל התאהב מיד; התפיסה כי להציב מטרה מגביר את התשוקה לרצות להגיע אליה, גרמה לבאסל להציב לעצמו מטרה משלו, ללמוד אימון אישי בשיטת הפסיכולוגיה החיובית ולעזור לאנשים להרגיש מחדש את החיבור לעצמם.

בדרך האהבה

מבחינת באסל, הדבר החזק ביותר שמשך אותו לעיסוק החדש הוא האמונה בערך האהבה. לדבריו, אהבה היא בשבילו ערך ולא צורך וכאשר מחברים את האדם לאהבה שטמונה בו מתחזקים ערכים נוספים כמו; חמלה, צניעות, ענווה. כאשר עוסקים בחיזוק הערכים הללו בחברה נותנים ערך גדול מאוד לאנושות כולה. במילים פשוטות, הסיוע לאנשים להביא את עצמם למלוא הפוטנציאל האנושי שלהם עוזר לעולם ומביא עימו תועלת גדולה. באסל אדם צנוע, הוא מעדיף להגדיר את עצמו כנותן שירות ולא כמאמן אישי: "אני נותן שירות, שירות לליווי בתהליכי חיים, בשינויי תפיסה בסיוע של אימון אישי", הוא מפרט. הדגש העיקרי בעבודתו של באסל הוא על העצמת המתאמן, לדבריו, דרך העצמה אישית האדם יכול לחיות את חייו כאשר הוא מכיר ומוקיר בעוצמות ובחוזקות שלו.

באסל ג'אבר. יח"צ,
הקליניקה של באסל ג'אבר/יח"צ

השלבים לחיבור ל-עצמי

באסל בנה סוג של מסגרת לתהליכים המתבססים על מודל אימון שלמד בהכשרה ובהסמכה שלו, אותם הוא מעביר בקליניקה שלו, אך כמובן שכל תהליך מתקבל בצורה שונה אצל אנשים שונים. הפגישה הראשונה מוקדשת לשיח מקדים, הכרה של המתאמן והבנה משותפת של המטרה האימונית שלו, "כאשר מגדירים מטרה, האימון הוא יותר ממוקד ואפקטיבי" אומר באסל. באותה פגישה נעשה תיאום ציפיות הנוגע למשך האימון, עלויות וקובעים שעת אימון קבועה, קביעת שעה קבועה חשובה על מנת לתת מקום של כבוד לתהליך ולגרום לאדם להיות אחראי ומחויב בנוגע אליו. בפגישה המקדימה יש לשים לב למידת ההתאמה בין המתאמן למאמן.

"ההתאמה חשובה וקריטית להצלחת האימון" הוא מסביר, "לכן המשך הטיפול תלוי בשנינו, ואם בוחרים להמשיך ישנו מודל אימון שבעזרו אני עובד והוא מבטיח תהליך מדויק ואפקטיבי". המודל כולל מספר שלבי עבודה מוגדרים שבסופם מגיעים לחלק הפרקטי והמעשי, הכולל הוצאה לפועל של המחשבות של המתאמן והפיכתן למעשים שיגשימו את המטרה לשמה הוא הגיע. "ביחד אנחנו בונים תוכנית פעולה ממוקדת ואני מלווה את המתאמן בכל הדרך עד להגשמה שלה".

באסל מדגיש כי אין מקסימום למפגשים וכל עוד המתאמן מרגיש צורך להמשיך ולחקור את עצמו ואת עולמו הפנימי האימון ממשיך, אך כדי להשלים את התהליך בצורה אפקטיבית ויעילה יש חשיבות להשלמת לפחות 12 מפגשים. ישנם אנשים שלאחר 12 מפגשים מרגישים שהתהליך הושלם וחלקם אפילו חוזרים לאחר שנה שנתיים לאימון נוסף להגשמת מטרה שונה לגמרי.

כל אדם זקוק להכוונה

לקליניקה של באסל מגיעים מתאמנים הרוצים לחזק את החיבור לעצמי ואני הגבוה שלהם, כל אדם זקוק להכוונה על מנת להתחבר לזהות האמתית שלו. המטרות של המגיעים לקליניקה הן מגוונות, חלק מגיעים במטרה לבצע שינוי בקריירה, חלק צריכים עזרה בתחומים יותר אישיים כמו בחינת רצונם להיות במערכת זוגיות או כל מערכת יחסים תקינה. אך המכנה המשותף הוא כי לכולם קושי בחיים שמצריך בחינה מחודשת והסתכלות מזווית שונה שתסייע להגיע לפתרון הבעיה. הרעיון באימון הוא להגדיר את המטרה ולתכנן שלבים ותת מטרות עד להגשמת המטרה הגדולה.

באסל ג'אבר. יח"צ,
באסל ג'אבר/יח"צ

העת למצוא את הדרך

המסע שעבר באסל בחייו והשינוי שעשה מקריירה מקצועית לאימון בני אדם, הכשיר אותו לסייע לאנשים שרוצים לעשות שינוי דומה בחייהם. בדרכו הייחודית הצליח לפלס נתיב ולמצב את עצמו כמאמן אישי מוביל בעל שם במגזר הערבי והיהודי. הוא מדגיש כי המחויבות שהוא חש כלפי המתאמנים שלו היא במאת האחוזים, מבחינת הקשבה, אמפתיה והכלת הקשיים שלהם, אך הצלחת הטיפול תלויה במידה רבה גם במתאמן שצריך להיות מחויב לתהליך ולהאמין שהשינוי אפשרי, לכן באסל חוזר ואומר: "מאמן טוב לא יכול למצוא עבורך את הדרך, אבל הוא יכול להראות לך את הכיוון הנכון".

באסל ג'אבר

טלפון: 0525789667

פייסבוק:

אינסטגרם

בשיתוף באסל ג'אבר
  • עוד באותו נושא:
  • אימון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully