וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול על המיול: חוויית טיולי טרקטורונים בהרי ירושלים

בשיתוף מיולי המיול

23.2.2021 / 15:33

רוצים לחוות את השטח בעצמכם, ללא מדריך, על טרקטורונים כיפים, ירוקים ובטיחותיים? שווה לכם לקרוא את הכתבה הבאה

טרקטורון מיול. ג'ורדי,
טרקטורון מיול/ג'ורדי

החורף אוטוטו מאחורינו, והסגר השלישי שנוצר בעקבות הקורונה כנראה היה הסגר האחרון. עם מעט אופטימיות, אפשר לקוות שנוכל לחזור כולנו לעשות לפחות חלק מן הדברים שאהבנו לעשות בעבר, ואולי אף לנסות גם דברים חדשים. פעילות חדשה שנפתחה ממש לאחרונה, יכולה להיות אופציה אטרקטיבית עבור לא מעט אנשים: "מיולי המיול", שלוחת הטרקטורונים מסוג מיול של טרקטורוני ירושלים הוותיקים, מציעים טיולי טרקטורונים בהרי ירושלים, שנעשים ללא מדריך, בצורה כיפית, אישית וחוויתית.

חיה, שטח

המון מקומות בישראל מציעים טיולי טרקטורונים. עם זאת, מיולי-מיול מציעים מתכונת מעט שונה מכל מה שאתם אולי מכירים: במרבית טיולי הטרקטורונים בישראל, רוכבים על מה שמכונה רייזרים (RZR) או "מאבריקים". אלו נחשבים לטרקטורונים כבדים, מאסיביים, שאינם מתאימים לרוכבי שטח לא מיומנים, ובידיים הלא מתאימות, יכולים אף להיות מסוכנים. משום כך, הנסיעה בהם לרוב נעשית עם מדריך צמוד שמתלווה אל המטיילים. לעומת זאת, במיולי-המיול נוסעים על טרקטורון מסוג מיול (Mule, פרד באנגלית). מדובר בטרקטורון קטן יותר, ירוק יותר, ובטיחותי הרבה יותר.

כמו כן, המיולים, בניגוד לטרקטורונים הכבדים, לא "מותירים חותם" על הטבע, ואינם פוגעים בסביבה האהובה שלנו. לכן, במידה והנכם מחפשים נהיגת אקסטרים, דריפטים קפיצות וריגושים, מיולי המיול לא מיועד עבורכם: כאן באים ליהנות מטיולי שטח רגועים, כיפים ובטיחותיים, מבלי להשאיר חותם בטבע.

מאפיינים אלו מאפשרים למטיילים לנסוע עצמאית בשטח, ללא ליווי מדריך, וללא צורך במיומנות קודמת או ניסיון. כל מה שצריך כדי לנסוע על מיול, הוא להיות מעל גיל 24, עם רישיון נהיגה בתוקף, ועם ניסיון נהיגה ברכב של שנה לפחות. אם אתם עומדים בתנאים הללו, אתם יכולים לצאת לדרך על המיול שלכם.

מיול בשקיעה. ג'ורדי,
מיול בשקיעה/ג'ורדי

בנוסף, מיולי-מיול מציעים יתרון נוסף, שקשה להתחרות בו: הנוף הנהדר של הרי ירושלים. המטיילים מגיעים להר אדר (ליד ירושלים), ומשם יכולים לטייל במספר אפשרויות ומסלולים מוצעים היוצאים מהר אדר, ברדיוס שמגיע עד שער הגיא (באב אל וואד). המסלולים מוזנים מראש בתוך מכשיר ניווט ייעודי, ולכם נשאר רק לתת גז (אגב, אם במקרה חלילה ואתם הולכים לאיבוד בשטח, יש שבב GPS מובנה בטרקטורון, כך שתמיד יוכלו לדעת היכן אתם).

זוג על פרד

היות וטיולי המיול נעשים ללא מדריך, והיות ומדובר בטרקטורון בטוח וקל לתפעול, מדובר באופציה נפלאה לבילוי זוגי או לטיולים של קבוצות קטנות. גם משפחות שלמות יכולות לצאת לטיול, כאשר ילדים החל מגיל 5 יכולים לעלות על הטרקטורון (כל טרקטורון מיועד לעד שני אנשים). אפילו הכלב המשפחתי יכול להצטרף אם תרצו, כאשר הוא יכול לנסוע בארגז מאחורה, או אם מדובר בכלב קטן, להיות בין שני הנוסעים על הטרקטורון.

טרקטורון, אבל לפניך. ג'ורדי,
טרקטורון, אבל לפניך/ג'ורדי

כל טרקטורון שיוצא ממיולי המיול, מקבל ערכה שלמה: מכשיר ניווט לצורך ניווט עצמאי בשטח (נוסעים בשבילים מסומנים של קק"ל ורשות הטבע והגנים, אבל מה לעשות שם הווייז לא יועיל לכם). בנוסף, מקבלים ערכת קפה עם עוגיות ומחצלת, כדי שתוכלו לבחור מיקום מושלם לשבת בטבע, וליהנות מקצת זמן איכות עם עצמכם. כלומר, מדובר בטיול שמתאים פחות או יותר לכל אחד: אם אתם אוהבים טבע, חוויה ולטייל, אתם תיהנו בסיבוב שלכם על המיול.

טיולי טרקטורונים של "מיולי המיול" יוצאים מהר אדר רח' הגיא 24. ניתן לתאם דרך אתר הבית, או בטלפון 0525315366.

בשיתוף מיולי המיול
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully