וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נדל"ן בחוכמה" - השקעה עם שקט נפשי

בשיתוף "נדל"ן בחוכמה"

22.2.2021 / 14:17

מחפשים הזדמנויות להשקעה בנדל"ן מבלי לקחת סיכונים מיותרים? עמירם גוטפריד, מנכ"ל חברת "נדל"ן בחוכמה", יילמד אתכם כיצד להרוויח. איך הוא עושה את זה? עמירם, משקיע בנכסים מניבים מנוהלים בחו"ל, שלא מצריכים התעסקות או אחזקה מצד המשקיע

נדל"ן בחוכמה, עמירם גוטפריד/אולפן הנבחרים

עמירם גוטפריד חי את עולם הנדל"ן מעל 30 שנה. הוא היה הזכיין של חברת "אנגלו סכסון" בנתניה, זכרון יעקב, יישובי חוף הכרמל, פרדס חנה כרכור, חריש, בנימינה, וגבעת שמואל. כיהן כיו"ר מועצת הזכיינים ברשת "אנגלו סכסון", הקים מועדון משקיעים מישראל ומחו"ל שרכשו דרכו נכסים בארץ. בשנת 2014 החליט לעזוב את עולם התיווך לגמרי ולהקים את חברת "נדל"ן בחוכמה" שמתמחה בייעוץ וליווי משקעים בהשקעות נדל"ן בחו"ל.

למה דווקא חו"ל ולא ישראל?

"בשעה שמחירי הדירות בישראל עלו משמעותית השכירויות לא עלו בהתאמה. התשואות בישראל כיום הן נמוכות לעומת ההון העצמי הנדרש לרכישת נכס. גיליתי שאפשר להשקיע בנכס בחו"ל במחירים נמוכים בהשוואה לישראל, החל מ-200 אלף שקלים ולקבל תשואות כפולות מאשר בארץ".

באילו מדינות אתה משקיע?

"אני בחרתי להתמקד באירופה: בריטניה, בודפשט, גיאורגיה, פורטוגל ולאחרונה גם יוון ואיחוד האמירויות".

למה בחרת להתמקד באירופה ולא בארה"ב?

"יש את עניין המרחק. בכל זאת, אירופה קרובה יותר מארה"ב. בארה"ב גם קיים חוסר ודאות לגבי עולם הנדל"ן, יש שם רגולציה מחמירה, שמשתנה לא רק ממדינה למדינה אלא גם מעיר לעיר".

השקעה בנכסים מניבים מנוהלים בחו"ל

עמירם מאתר את ההשקעות עבור המשקיע שלו באמצעות הקשרים הרבים שהוא יצר בארץ ובעולם. "הניסיון שלי הוא הרווח שלכם" כאמור, המודל העסקי שלו מבוסס על מינימום התעסקות מצד המשקיע. "אחת הבעיות של המשקיע הישראלי בחו"ל היא בעיית השליטה", מסביר עמירם. "ההשקעות האלטרנטיביות בנדל"ן נותנות תשובה מצוינת לבעיה הזו".

למה הכוונה?

"אני מציע למשקיעים שלי מודל של השקעות אלטרנטיביות בנדל"ן בנכסים מניבים מנוהלים. המשקיע רוכש נכס, הנכס נרשם על שמו בטאבו, אולם מדובר בנכס המנוהל על ידי חברה. למשקיע אין שום התעסקות עם הנכס. בנוסף, החברה המנהלת מתחייבת לרכוש את הנכס בחזרה, אם המשקיע רוצה למכור אותו, כאשר המשקיע נהנה מעליית ערך הנכס שלו בעת המכירה".

השקעה בחדר בבית אבות סיעודי

אחת ההשקעות הטובות ביותר שעמירם מציע היא חדר בבית אבות סיעודי פעיל בבריטניה. עמירם מסביר על התהליך: "המשקיע רוכש חדר בבית האבות. במעמד הרכישה החדר גם נרשם על שמו בטאבו וגם החברה המנהלת שוכרת ממנו את החדר ל-20 שנה. החברה המנהלת היא זו שמשכירה את החדר בשכירות משנה לחולים הסיעודיים.
"בנוסף, החברה שמפעילה את בית האבות חותמת על חוזה לרכישת החדר מהמשקיע בחזרה אחרי מספר השנים, כולל עליית ערך הנכס, שמגיע בממוצע ל-3 אחוזים בשנה. הכסף נכנס לחשבון הבנק שלו ואין לו בכלל התעסקות עם הנכס".

על איזה סדר גודל של מחירים מדובר?

"רכישת חדר מתחילה מ-65 אלף פאונד, כאשר התשואה היא כ- 10 אחוזים בשנה".

איך אנחנו יודעים שמדובר בהשקעה בטוחה?

"הבדיקה שאני עושה היא מאוד קפדנית. למשל, החברה שמנהלת את בית האבות הסיעודי היא חברה שיש לה ותק וניסיון של 40 שנה והיא אחת מ-4 החברות המובילות בבריטניה בתחום של ניהול בתי אבות סיעודיים". כאמור, עמירם מאתר עבור המשקיע נכסים בטוחים בסיכון נמוך מאד כמו רכישת חדר בבית מלון לתקופה של 5-10 שנים: "גם במקרה זה הנכס מניב תשואה יפה מאוד, כאשר בתום התקופה המלון קונה את החדר מהמשקיע עם עליית ערך הנכס".

מאתר הזדמנויות להשקעה

לפעמים עמירם מאתר הזדמנויות להשקעות כדאיות, כמו פרויקט של רכישת דירות בפרויקט בנייה בליברפול, שבו נמכרו דירות למשקיעים במחיר נמוך ב-20 אחוז ממחיר השוק, או הלוואות ליזם בריטי שגייס כסף ממשקיעים לצורך בנייה. בשני המקרים ההשקעות האלה הוכחו כהשקעות שנתנו תשואות מאוד יפות. אולם רוב ההשקעות הן במודל של השקעות אלטרנטיביות ללא התעסקות של הקונה, כמו רכישת דירות בבודפשט. חברות "אייר בי אנד בי" שוכרות את הנכס מהמשקיע והן משכירות בשכירות משנה לתיירים או לסטודנטים. המשקיע מקבל את הכסף. מבחינתו זה לא רלוונטי אם מישהו גר בדירה או לא, זה לא עניין שלו".

אלו טיפים יש לך למשקיע הישראלי?

• "למשקיע פחות מנוסה אני ממליץ על השקעות יותר סולידיות בהן התשואה נעה בין 8 ל-15 אחוזים.
• לברר מהו המודל העסקי של ההשקעה, שהוא נכון ומוצלח. אם הסיפור לא נראה לנו הגיוני כדאי לעזוב אותו.
• לבדוק את סביבת הנכס, מצב השוק של האזור, האם המחיר שמציעים עבור הנכס הוא הגיוני בהשוואה לאזור.
• לבדוק את המוטיבציה של היזם להצלחת הפרויקט. לבדוק דו"חות כספיים, תביעות משפטיות, חובות עבר, תקראו היטב את החוזים, האם מה שהבטיחו מעוגן בחוזה.
• למשקיעים ישראלים אני ממליץ להיעזר באיש מקצוע. גם כאשר נעזרים באנשי מקצוע תבדקו הכל בעצמכם, אל תסמכו על כל מה שהם אומרים".

לייצר הכנסה פסיבית

עמירם מלווה את הלקוח מתחילת העסקה ועד סופה, "הכל נעשה בצורה פשוטה, קלה וברורה. הכל נעשה מהארץ באופן מקוון יחד איתי ובליווי שלי". עמירם מציין שדווקא בתקופת הקורונה, שבה מאות אלפי אנשים מצאו את עצמם ללא מקור הכנסה, חשוב לייצר לעצמנו הכנסה פסיבית, מבלי שנהיה תלויים במענקי מדינה או בדמי אבטלה. ההשקעות האלה שומרות על ערך הכסף שהשקענו ומגדילות אותו.

מילה לסיום?

"אני מתמחה בנדל"ן, אבל בעיקר אני מתמחה באנשים, אני לומד להכיר את הצרכים של הלקוחות, את מה שהם אוהבים, מה האופי שלהם, איזה סוג השקעה מתאימה להם, אני בוחן מה החלומות שלהם, כאשר בסוף המטרה שלי להגשים ללקוחות שלי את החלומות שלהם".

אז אם אתם מחפשים השקעה מצד אחד עם שקט נפשי מצד שני - "נדל"ן בחוכמה" הוא הפתרון עבורכם!

0523964801

אתר

בשיתוף "נדל"ן בחוכמה"
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully