המטפלת יוליה רדינסקי תעזור לכם להרגיש טוב יותר

תקופת הקורונה הוסיפה למתח והחרדות הנלווים גם ככה לאורח החיים המודרני. המטפלת הרגשית יוליה רדינסקי תכיר לכם כלים מעשיים, בעזרתם תוכלו באמת להרגיש טוב יותר עם עצמכם

בשיתוף יוליה רדינסקי
יוליה רדינסקי (צילום: מיכל גור)

רבים מאיתנו חשים מדי פעם תחושת חרדה, דיכאון, או חוסר מיצוי אישי. רגשות אלו מכבידים עלינו, ומונעים מאיתנו לחיות חיים טובים יותר מכפי שהפוטנציאל שלנו מאפשר לנו. בתקופת הקורונה, עלה מפלס החרדה החברתי, ויותר אנשים מאי פעם פנו לקבלת טיפול. שוחחנו עם יוליה רדינסקי, מטפלת רגשית, כדי להבין כיצד נוכל להתחבר לרגשות שלנו בצורה נכונה, ולקבל כלים מדידים ומעשיים לצורך התמודדות עם קשיים רגשיים.

יוליה: "כל השינויים של תקופת הקורונה הציפו אצל רבים מאיתנו חרדות קיומיות. התחלנו להיכנס לכל מיני מחשבות טורדניות, דאגות, קשיים בוויסות הרגשי וכדומה. הקורונה גם העלתה אצל חלקנו כל מיני תהיות עמוקות, כמו כמה העולם שלנו חשוף לשינויים בלתי צפויים וכמה שהעתיד פתאום נראה הרבה פחות ודאי ויותר מפחיד ומדאיג. אני מזהה זאת לפי הרקע לבעיות של האנשים שפונים אלי בתקופה האחרונה לטיפול רגשי: טיפול בהתמודדות עם חרדות, וכן הרצון לעשות איזשהו תהליך של צמיחה אישית, כדי להרגיש שיש לנו כלים להתמודד עם העולם המשתנה".

עוד בוואלה! NEWS

איך ממשיכים להתאמן לאולימפיאדה בבית בזמן הקורונה?

לכתבה המלאה

מזרח, מערב ויהדות

הטיפול הרגשי שמעבירה יוליה רדינסקי, נסמך על גישות ותיאוריות פסיכולוגיות מערביות, אולם משלב כלים וגישות ממגוון עולמות: מיינדפולנס, ACT (ר"ת של Acceptance and Commitment Therapy), תרגולי נשימה, פוקוסינג (התמקדות), ילד פנימי, דמיון מודרך ואפילו תובנות מעולם החסידות.

"הטיפול ממוקד בחיבור בין הגוף לנפש", אומרת יוליה. "לכן עם הרבה מטופלים, אנחנו פונים לכיוון של מיינדפולנס, ACT והתמקדות. טכניקות מעולמות אלה, עוזרות ללמד אנשים להיות קשובים לעצמם, לפתח מודעות וכך לנטרל אמונות מגבילות. לרוב אנחנו לא עוצרים ומתבוננים על עצמנו בצורה מודעת, לא שואלים 'למה אני מתנהג כמו שאני מתנהג', ונכנעים לדפוסים שלנו, שגורמים לנו לדחות רגשות לא נעימים כדי להימנע מחרדות. שיטות אלה מאפשרות לנו להכיל את החרדה ולהתמודד איתה, לקבל את הרגש, לאפשר לו להיות נוכח, ולהביט בו בצורה מפוכחת. באמצעות תרגולים אלה ונוספים, המטופל מקבל כלים ישימים לחיים שילוו אותו להמשך.

"גם ביהדות, תנועת החסידות הגיעה לתובנות דומות, פשוט בדרכים אחרות", מספרת יוליה. "הבעל שם טוב אמר כי 'מקום שהמחשבה של אדם מגעת, שם הוא כולו'. טכניקה בהשראת הבעש"ט שאני משלבת לעתים בטיפול היא 'הכנעה, הבדלה והמתקה' :מטרת הטכניקה היא הכרה בדפוס רגשי והתנהגותי, בירור פנימי ועמוק של הדפוס, הכנעתו מתוך הבנת נזקיו בחיינו, והרצון במימוש והבעה עצמית ממקום מתוקן ('סור מרע ועשה טוב'). כאשר מטופל מצליח לשבור תבנית ולשנות דפוס, הוא מקבל המון אנרגיה, ונוצרת אצלו תחושת מסוגלות. ההתנהגות הרעה עוזבת אותנו ברמה הרגשית, על ידי טיפול בשורש הבעיה. בכלל, תורת הנפש היהודית שואפת לטיפול שורשי ועבודת המידות (תכונות הנפש), והבאת האדם לשלווה פנימית. בשנים האחרונות נחשפתי לחוכמה של גדולי הקאנון כגון הרמב"ם, בעל הסולם, בעל התני"א ורבי נחמן מברסלב, שהגיעו לתובנות חשובות ואוניברסליות על טבע האדם, וכיום אני משלבת תובנות אלו בטיפול".

יוליה רדינסקי (צילום: מיכל גור)

כלים מדידים ומעשיים

יוליה רדינסקי (32) אומרת שהיא תמיד התעניינה בנפש האדם. "גם לפני שהייתי מטפלת באופן רשמי, הייתי מוקד משיכה עבור חברים ומכרים שרצו להיוועץ", אומרת יוליה. "תמיד היו לי היכולות לאבחן ולדייק את הרגשות של מי שדיברתי איתו. כאשר הייתי בשנות ה-20 שלי, התחלתי גם אני להתמודד עם חרדות ועם קושי בוויסות רגשי. פניתי לסוגים שונים של טיפול על מנת להתמודד, ובעזרתם הבנתי שלעזור לאחרים להרגיש טוב זה לגמרי הייעוד שלי. במסגרת תהליך זה, למדתי וקיבלתי הכשרה בפסיכותרפיה הוליסטית אצל ירון זפרן. בנוסף, לקחתי קורסים נוספים להעשרה וגם קראתי המון מכל מיני תחומים, ואז התחלתי לטפל באנשים. אני מטפלת לפעמים בקליניקה בתל אביב ברחוב סעדיה גאון, אבל מרבית העבודה שלי היא בפגישות אונליין עם ישראלים בארץ ובחו"ל. עשיתי את זה עוד לפני הקורונה, כשזה היה נחשב חלוצי באופן יחסי. בהיבט הזה, הקדמתי את זמני.

"מטרת הטיפול אינה לנטרל את החרדות לגמרי, מאחר והחיים המודרניים לא תמיד מאפשרים זאת, וכן הדבר תלוי במבנה האישיותי של כל אחד", אומרת יוליה. "המטרה היא ללמוד כיצד לשלוט בחרדות, ולא לתת להן לשלוט בנו. ההנחה היא שאם לא ניגע בשורש החרדה, טיפול סימפטומטי בלבד (כגון כדורים למשל) יחזיק מעמד לזמן קצר בלבד. ההבנה של מה מעורר את החרדה והתמודדות איתה, מביאה לאיכות חיים טובה יותר ולנוכחות מלאה שלנו בהם - זה לכשעצמו משקיט את החרדות. הכוונה שלי תמיד היא שבתום תהליך הטיפול, המטופל יביט אחורה וירגיש שהחיים שלו אחרים מאלו שחווה בתחילתו.

יוליה רדינסקי (צילום: מיכל גור)

"אנשים פיזית מרגישים טוב יותר", היא מבשרת. "הרגשות שלנו הם חלק מגופנו. כאשר אדם מדבר על רגשות, לא תמיד הוא שם לב לקשר הפיזי של הרגש לגוף, אולם לאחר התבוננות פנימית, הוא מוצא קשר כזה. למשל, אדם שמגלה שכשהוא מדוכא כואב לו הראש, הוא חש כאבי בטן וכדומה. פעמים רבים, עם הטיפול הרגשי, בעיות גופניות שהמטופל בכלל לא הניח שיש להן פן רגשי, נעלמות או לכל הפחות חל שיפור מסוים בתחושות הפיזיות".

יוליה רדינסקי מקבלת בקליניקה בתל אביב, או בפגישות אונליין. ניתן להשאיר ליוליה הודעה באתר הבית שלה, באינסטגרם, בדף הפייסבוק, או להתקשר לטלפון 054-7769827.

לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

התרעות פיקוד העורף

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully