וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לירון מורן - עיצוב שעובד

בשיתוף לירון מורן

21.2.2021 / 16:22

סביבת עבודה שעושה חשק לעבוד, מקדמת את ערכי המותג היא תוצאה של תכנון מוקפד ועיצוב עסקי חכם. לירון מורן - תכנון ובנייה על הקשר בין עיצוב פנים לאיכות העבודה

עיצוב של לירון מורן. יואב פלד,
עיצוב של לירון מורן/יואב פלד

"לעסקים יש ערכים ואופי אותם הם שואפים להנחיל ללקוחותיהם ועובדיהם. בניית תדמית עסקית נכונה, היא כלי שיווקי מרכזי, עיצוב סביבת העבודה משקף זאת.

"בנוסף, כדי שעובדים יהיו יעילים, יצירתיים ויצרנים, הם זקוקים למקום מזמין. חברה שרוצה להפיק את המקסימום מעובדיה, צריכה לספק אווירה תומכת המתחשבת בעובדים ומקלה עליהם לבצע את המוטל עליהם ואף תייצר אווירה שתעודד 'להגדיל ראש', שיתופי פעולה וסיעור מוחות". אומרת לירון מורן מעצבת משרדים והבעלים של משרד לירון מורן - תכנון ובנייה המתמחה בעיצוב משרדים וחללים ציבוריים.

מבתים למשרדים

לירון סיימה את לימודיה בשנקר לפני 16 שנה. תחילה עיצבה דירות ובתים פרטיים, עבדה בחברת בניה גדולה ובשבע השנים האחרונות עוסקת בעיצוב ותכנון משרדים, חנויות וחללים ציבוריים.

"עיצוב פנים לבית מגורים שונה בתכלית מעיצוב משרד", היא אומרת, "נדרש להביא בחשבון מערכות מורכבות כמו חשמל, מיזוג אוויר וכיבוי אש ושילובם בעיצוב המשרד. העבודה מתנהלת מול מספר רב של יועצים בתחומים שונים, נדרשת הקפדה לכללי נגישות ובטיחות הקיימת במקום הציבורי".

עיצוב הוא מיתוג

"עיצוב משרד או שטח ציבורי מתחיל בהגדרת הפונקציה הנדרשת והכנת פרוגרמה עם צרכי המקום. במהלך התכנון ומיקום הפונקציות אנחנו מתחילים לשלב גם את העיצוב המורכב מקונספט עיצובי וערכי החברה שעבורה מיועד המשרד. העיקרון המנחה במשרדינו הוא שהעיצוב חייב להיות פונקציונאלי ולהתאים לצרכי החברה, כך למעשה נרקם עיצוב ייחודי לכל משרד.

"למשל, עיצוב משרד רו"ח גיל הלוי גולד, במגדלי אלון, לקחנו משרד רו"ח קונבנציונלי והפכנו אותו לצעיר, קליל וצבעוני, עם מחיצות זכוכית המפרידות בין החללים, מטבח בסגנון כפרי ביתי, שימושים בחומרים חדשניים ההופכים את הווי המשרד לחוויה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עיצוב של לירון מורן. יואב פלד,
עיצוב של לירון מורן/יואב פלד

עיצוב מספר סיפור

"משרדי חברת פליפקארט הבינלאומית, עבורם יצרנו חוויית עיצוב המספרת את סיפור הקמת החברה, שמקורה בהודו. במשרד שולבו רהיטים מסוגים שונים המייצרים רבגוניות של צבע וחומרים שונים כזיכרון לשווקים בהודו".

הנדסת אנוש

"התכנון חייב להביא בחשבון את נוחות העובד. שלא כמו בבית, בעבודה אנחנו שעות במקום. זה דורש תכנון נכון של תאורה, אקוסטיקה, מרחב עבודה נח ונעים. התכנון מתחיל סביב העובד- הכסא עליו הוא יושב, סוג השולחן - היום יש גם פתרונות חשמליים לאלו העובדים בעמידה.

"בשנים האחרונות נפוצות שיטת ישיבה של OPENSPACE או חללי עבודה משותפים, כאשר לכל עובד ניתן שולחן. בשולחן מסוג בנץ הכולל מספר שולחנות יחד. כך קמו להן פינות ההסבה, במקביל יצרנו גם "תאי טלפון" וחדרי ישיבות קטנים לסוגיהם, כדי לתת מענה לעובדים שרוצים פרטיות בשיחת טלפון או פגישה עם לקוח וביתר הזמן לשבת עם כולם".

עובדים ונהנים

"החללים המשותפים ואזורי המנוחה נולדו מהמחשבה שלאו דווקא בישיבה מול מחשב יעלו רעיונות חדשים ומעניינים. מקומות עבודה רבים יצרו חדר משחקים, או מנוחה, שיכול לכלול אזור ישיבה עם פלייסטיישן ומשקפי תלת ממד וכו'. העובדים נכנסים לחדר להתרענן, משחקים חצי שעה שחמט ותוך כדי מדברים ומעלים רעיונות. זה מייעל את העבודה הופך אנשים ליצירתיים ומחזק את תחושת השייכות שלהם למקום. שעות העבודה במשרד כבר לא תחומות, בהרבה מקומות עוד לפני הקורונה עובדים היו גמישים בזמני ההגעה והסיום, המשרד צריך להוות סוג של EXTENTION של הבית".

עיצוב של לירון מורן. יואב פלד,
עיצוב של לירון מורן/יואב פלד

תקציב

"עמידה בתקציב היא חלק לא פחות חשוב בפרויקט. הכנת כתבי כמויות וקבלת הצעות מחיר, חשוב מאוד להכניס את כל האלמנטים הנדרשים- כולל המדבקות לדלתות הכניסה, להקטין את חלק הבלתי צפוי מתקציב בפרויקט כמה שניתן".

קורונה

"בתחילת משבר הקורונה, הבינו שאפשר להמשיך לעבוד מהבית התפוקה לא נפגעת. חשבנו שהקורונה תשנה את פני עולם העסקים, כך שלא נחזור לעבוד במקום פיזי. אבל עכשיו, שאנחנו כבר שנה בקורונה, מסתבר שגם אם עובדים מהבית בתמיכת המשרד האיכות לא כמו בהתחלה. אנחנו אנשים חברתיים ובסוף אין תחליף להגיע לעבוד במשרד מבחינת תפוקה, רעיונות ופתרונות. בעיני כל עוד צומחות עוד ועוד חברות יצמחו כמויות המשרדים. יתכן שחברות גדולות בעקבות הקורונה יעצבו יותר חסכוני וינצלו נכון חללים".

חו"ל זה כאן

"משרדים של חברות בינלאומיות שמגיעות לארץ, פונות אלי כדי שאעצב את המשרדים שלהם פה, ברוח העיצוב והאופי של משרדי האם בחו"ל. במקרים כאלה, אני מקבלת בריף עיצובי מחברת האם, את החלל הנתון ועושה התאמה לעיצוב ישראלי".

לירון מורן - תכנון ועיצוב משרדים 054-6569981

לאתר>>

בשיתוף לירון מורן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully